Hoe kattenbak ontwennen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gast

Hoe kattenbak ontwennen?

Bericht door Gast »

Abeltje is nu 9 weken en voorlopig willen we hem binnen houden.
Hij gaat vanaf het begin al keurig op de kattenbak en tot nu toe zijn er dus geen problemen.
Wanneer Abel wat groter is, is het echter onze bedoeling dat hij lekker naar buiten kan en daar dus ook zijn behoeften doet.
We willen eigenlijk helemaal van de kattenbak af.
Is dit een kat af te leren? En zo ja, hoe?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hm geen idee, maar zou dat niet redelijk automatisch gaan eens ze doorhebben dat buiten een heeeel erg grote kattenbak is?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk ook inderdaad dat dit vanuit de kat zelf moet komen.
Als een kat een langere tijd buiten is zal hij als het goed is daar ook zijn behoeftes gaan doen. Ik zou het gewoon eens aankijken als ik jou was. Wat je wel kan doen om de overgang misschien minder groot te maken is je kattenbakkorrels aanvullen met een beetje aarde.
groetjes Sharon
bagera

Bericht door bagera »

sKatje schreef:Hm geen idee, maar zou dat niet redelijk automatisch gaan eens ze doorhebben dat buiten een heeeel erg grote kattenbak is?
zo is het ook hier bij mij hoor.Toen Kimmy klein was ging hij ook op de bak maar vanaf dat hij buiten kon negeert hij de bak volledig.Die staat er nu alleen voor de kleintjes.
Het kan wel eens gebeuren wanneer het echt hard gevroren heeft dat hij toch nog eens op de bak gaat.Maar die keren zijn echt zeldzaam hoor.
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bericht door Chanou »

Bij mij doet Shinji het nu ook alleen maar buiten, hij gaat echt niet meer op de bak. (en er staan hier 2 bakken...)

Vorige week lieten we hem (naar zijn zin) niet snel genoeg naar buiten en toen ging die maar op het logeerbed plassen :???:

Maar ja.... :roll:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Bij Boris ging dit vanzelf. Na een paar dagen deed hij het buiten en nu houdt hij het op totdat hij naar buiten kan en gebruikt de bak binnen echt alleen maar als het niet anders kan (als hij van ons niet naar buiten mag omdat we zelf weggaan).
Sommige katten zijn geen 'buitenkatten' en kun je het moeilijker aanwennen. Het zal dus afwachten zijn wat jouw katten voor types zijn.

Groetjes,
Carol
bagera

Bericht door bagera »

Ik zou me daar echt geen zorgen over maken.Dat is iets wat vanzelf gebeurt. :razz:
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor al jullie reacties, ik wacht het maar rustig af.
Voorlopig blijft hij nog maar even binnen, hij kan nu alleen naar het balkon.
Gesloten