Ook hier slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door ayla »

wij zetten iedere nacht een swiffer bezem met de bezemkant beklemt tussen de deur en de hendel en de stok op de grond.. Krijgen ze deur gelukkig ook niet open. Ik heb gewoon bij de etos ofzo ohropax http://www.aroundtheglobe.nl/traveltest ... lugs_3.jpg gkocht. Kan je zelf vormen naar je oor. Of herriestoppers, te koop bij geloof hema en ook bij etos, kruidvat e.d.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door Ilone »

Lastig hoor.
Het lijkt indd of je zo'n beetje alles wel hebt geprobeerd :eeh:
Ik zou het echt niet meer weten, succes!
En als ik opeens een briljant idee heb, plaats ik m meteen hier ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door Catfish »

Elke keer als ik dacht dat ik een oplossing had las ik verder, en jawel, iemand anders was ook op 'mijn' briljante idee gekomen. Dus. :edoh:
Zo'n beetje alles is wel genoemd en kan ik me bij aansluiten, en ik sluit me ook aan bij Loek. Een kattengedragsdeskundige zou je misschien net dat "ach ja, natuurlijk...." idee kunnen helpen bedenken.
En mocht ik per ongeluk een briljante inval hebben zal ik ook ik me hier wederom melden. ;-)
Welterusten...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door Cari »

En als je ze nou, zodra ze beginnen te klieren, in die andere slaapkamer opsluit? Niets zeggen, niet boos worden, gewoon 'opruimen'. Niet leuk voor de katten en misschien gaat het kwartje dan vallen. In ieder geval hoor je ze dan niet meer zo luid ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
XaviMing
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2010 12:44

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door XaviMing »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips! Lief dat jullie allemaal zo meedenken.

Ergens kan ik wel een beetje bedenken waar het vandaan komt hoor. Ming is zoiezo een beetje een piepertje, en hij heeft ook een moeilijke start gehad toen hij werd geboren.
Toen ze bij mij kwamen, heb ik ze zo erg verwend, dat ze ontzettend aan me hangen. Waar ik ook ga, voornamelijk Ming gaat altijd mee. Naar de wc (en als ik hem niet meelaat gaat hij ook lopen bleren), zelfs onder de douche wil hij perse mee (ja ook onder de straal). Geef ik hem niet zijn zin, begint hij weer. Ik geef hem niet altijd zijn zin hoor, maar ik moet wel toegeven dat ik ze een beetje verwend heb (ik dacht dat dat geen kwaad kon). Ze vallen mij ook alleen lastig snachts, of ik bedoel ze willen naar mij toe. Mijn vriend heeft niet zoveel met ze, dus zoeken ze het bij mij.
Als ik snachts in de andere kamer ga slapen, dan krabben ze ook niet meer aan de deur van de slaapkamer. Want ik ben daar dan niet meer... Ze houden me ook heel goed in de gaten...
Dus ik denk dat daar een beetje het probleem zit. Ik ind het wel superlief dat ik zo'n band met ze heb, en dat er zo'n wederzijds gevoel is.... Maar snachts is het lastig...
Een kattendeskundige is misschien nog wel een goed idee. Iemand bekend met een kattendeskundige in de buurt van apeldoorn/deventer?

Het probleem is ook wel een beetje dat mijn vriend niet helemaal wil meedoen met mijn ideeen. Hij vind de katten niet leuk meer (zeker niet nu ze hem uit zijn slaap houden). En hij vindt ook dat hij niet zijn leven aan de katten wil aanpassen. Zo wil hij dus geen oordopjes in doen, wil hij vast ook niet dat idee van ze in de andere kamer stoppen, want dan moet daar weer een extra bak+extra voerbakjes.... Dus dat maakt het ook nog eens lastiger....
Misschien kan ik vanmiddag eens langs de dierenarts, misschien heeft die nog een ander idee, of me eventueel doorverwijzen naar een kattendeskundige...

Want vannacht weer 4 uurtjes slaap... breekt ons gewoon echt op..

P.S. maar ze zijn wel lief hoor :verliefd:

Edit; de deur maken ze niet open gelukkig... (Daar zijn ze (nog) niet achter...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door Cari »

Tsja.... je hebt het dus helemaal aan jezelf te danken ;-) . Het probleem is dus eigenlijk dat je vriend en jij niet op 1 lijn zitten. Da's lastig in een relatie met knderen :eeh: . Hier kan noch een dierenarts, noch een kattengedragstherapeut iets aan doen...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
XaviMing
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2010 12:44

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door XaviMing »

Nja, ik ben bang dat ik het wel een beetje aan mezelf te danken heb. Of nouja, aan mezelf te danken, ik ben nooit anders met mijn eerdere katten ook omgegaan, en ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik denk dat het ook wel een beetje in het gedrag van d ekat zelf zit... Want Xavi doet het nl niet of nauwelijks. Die is ook veel zelfstandiger. Ming is inderdaad wat dat betreft echt een babytje.
En ik ben ook bang, dat mijn vriend, juist omdat hij niet wil dat het gebeurd, dat gedrag toch op ze afroept.
Ik heb nl ook wel eens een weekje ergens anders gelogeerd met de katten, en had ze snachts ook op de slaapkamer. Toen maakten ze me ook wel eens snachts wakker, maar dat was 1 keer. En dat duurde 10 minuten... Ik heb ook al tegen mijn vriend gezegd; Laat het los, dan houdt het vanzelf op. Want juist als je ergens bang voor bent, katten voelen dat veilloos aan...
Ik ga vanmiddag toch langs de DA, even kijken wat zij me kunnen vertellen...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door daantje »

Ik ben heel benieuwd of die dierenarts een tip voor je heeft.

Ik geloof er overigens niet in dat je Ming teveel verwend hebt, naar mijn idee is dit gedrag erg afhankelijk van het karakter ;-) .
Ik denk wel dat jullie onderling goede afspraken moeten maken en toch een beetje op 1 lijn moeten zien te komen. Zal best moeilijk zijn, maar met een beetje geven en nemen moet het toch wel lukken? Verder zou ik het proberen te negeren, maar ja, ook dat is moeilijk natuurlijk.

Al met al.... Ik ben benieuwd waar de dierenarts mee gekomen is ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
XaviMing
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2010 12:44

Re: Ook hier slapeloze nachten

Bericht door XaviMing »

Hallo,

Ik ben niet bij de DA geweest gisteren, had er even geen puf meer voor.
Vannacht is het trouwens redelijk gegaan. We hadden de deur van de slaapkamer open. Ze werden om half 4 wakker, toen heb ik ze op de gang gezet. Ze gingen even spelen en toen werden ze weer stil. Totdat vanmorgen de wekker ging :pdtura1:
Als het nou altijd zo gaat...
Plaats reactie