3 Weken op vakantie. Wat te doen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Fietjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 13:32

3 Weken op vakantie. Wat te doen?

Bericht door Fietjuh »

Ik heb al best wat gelezen over katten en op vakantie gaan maar het blijft echt een ontzettend moeilijk punt..
Wij hebben 3 katten en gaan in de zomervakantie 3 1/2 week op vakantie..
Normaal gesproken brachten we 2 katten naar onze schoonouders zodat zij gedurende de vakantie op onze schatjes konden passen.
Sinds een half jaar hebben we een klein katertje erbij en hij is nog niet zonder ons geweest..
Als we een weekendje weggaan gaat hij gewoon met ons mee naar de camping omdat hij (ivm voer voor de oudste kat en het naar buiten gaan) nog niet thuis kan blijven..
De 2 oudste katten blijven dan thuis gaan dus gewoon naar buiten met veel verzorging van de buren..

Nu zit ik echt met het probleem dat ik niet weet wat we deze zomer moeten doen.. Ze gaan waarschijnlijk niet naar onze schoonouders omdat ze een hond hebben waar de katten echt schrik van hebben. GEvolg is dan dat ze de hele tijd op een klein kamertje blijven zitten omdat ze schrik hebben om naar beneden te gaan ivm de hond..
De kleinste is niet zo gesteld op "vreemden" dus ook die duikt dan weg..

Een optie is om ze alle drie thuis te laten en ze te laten verzorgen door de buren. Probleem vind ik dan wel dat ze niet de aandacht krijgen die ze normaal van mij krijgen. Ik knuffel ze de hele dag en ben altijd bij ze..
De 2 oudste katten zouden het eventueel nog wel kunnen omdat ze dan toch naar buiten gaan en bij de buren in huis gaan zitten :)Even aandacht zoeken en dan gaan ze weer hun gang..
Ik weet alleen niet hoe het met de jongste zal gaan..hij kent dat totaal nog niet..

Ook een pension zie ik niet zo zitten omdat de oudste 2 geen prijs stellen op vreemde katten en ik lees er vaak niet zo'n positieve dingen over..
Dat valt voor mij dus eigenlijk meteen al af..

Ik moet echt een hele goede oplossing vinden anders is mijn vakantie ook totaal verknalt..
Ik wil het beste voor mijn schatjes en anders maar geen vakantie

Hebben jullie een idee wat ik in deze het beste kan doen?Of misschien nog een goede tip om het zo goed mogelijk op te lossen?

Alvast bedankt!

Groetjes
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: 3 Weken op vakantie. Wat te doen?

Bericht door Nyncke »

Kun je jullie jonge katje niet leren om de knuffel bij de buren te gaan halen?

Mag ik overigens opmerken dat ik persoonlijk eerst zou regelen dat mijn dieren onderdak zijn en dan pas de vacantie regelen....scheelt erg veel stress...
Fietjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 13:32

Re: 3 Weken op vakantie. Wat te doen?

Bericht door Fietjuh »

De vakantie staat nog niet vast hoor...en in het uiterste geval gaan ze dus toch naar mijn schoonouders..
Daar krijgen ze in ieder geval de dagelijkse zorg die ze nodig hebben..
Maar mocht er dus een ander idee zijn dan hoor ik dat graag..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 3 Weken op vakantie. Wat te doen?

Bericht door Adriana »

woon je een beetje leuk en kun je een vriendin - kennis of nog anders die tijd in je huis laten wonen?

wij hebben dat op dit moment met Mies, daar woont een oude kennis (nee, geen ex..) in het huis van Fred, die met een containerboot een reis maakt naar het noorden van de Botnische golf en nu indd helemaal in het ijs zit, hihihi!
maar dat wou-ie heel graag, nou het zal het weten..
die vriend van mij woont daar en verzorgt majesteit Mies en dat gaat prima. vriend ook blij want die kan intussen al zijn Haagse kennissen af en verdient daar ook nog wel wat aan..
ben net op koffievisite geweest aan de andere kant van de spoorlijn en dat gaat heel goed, zo goed zelfs dat ze missch wel heimwee heeft als Fred weer terug komt... hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Elsa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2009 09:46
Locatie: provincie Brabant

Re: 3 Weken op vakantie. Wat te doen?

Bericht door Elsa »

Ik weet niet waar je woont.
Bij www.kattel.nl in Roermond, kun je ook katten apart plaatsen en komen ze niet bij andere katten.
Plaats reactie