Op vakantie; kat thuis laten?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Zoe07
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2010 14:58

Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Zoe07 »

Hoi,

Ik ga binnenkort op vakantie en heb Zoe (2,5 jaar) dan pas 3 maanden. Ik ga 14 dagen weg. De kat is altijd binnen, komt helemaal niet buiten. Wat kan ik het beste doen? Ik zit er aan te denken om haar thuis te laten, ze is nog altijd wat angstig en gaat niet graag weg. De buren kunnen 1 keer per dag langskomen voor eten, drinken en kattenbak. Mijn moeder kan 2 keer per week langskomen, zij kan dan een uurtje blijven. Is dit voldoende? Ik vind het lastig want ze zal mijn aandacht wel missen. Ze speelt en eet het liefst terwijl ik thuis ben.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou als ik jou was haar inderdaad thuislaten. 1 x per dag de buurvrouw en 2 x per week je moeder lijkt mij prima geregeld.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Umimeis »

Thuislaten. Ik was vorig jaar ook op vakantie geweest (wel wat korter dan jou) en mijn ouders en een vriendin kwam langs. Vriendin van mij kwam elke dag 2x langs en m'n ouders ook een elke dag.

(Eigenlijk had ik m'n ouders gevraag om maar 2 of 3x te komen kijken, maar ze konden de verleiding niet weerstaan om elke middag even te kijken naar m'n katten hahaha :lol: )

Mijn katten mochten wel naar buiten, ik heb een kattenluikje.
Ik had m'n vriendin ook gevraagd of ze 's avonds ook nog even naar de katten kwam voordat ze ging slapen. En als ze eventueel nog buiten waren, dat ze ze even riep om te kijken of ze er nog waren.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Zoe07
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2010 14:58

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Zoe07 »

Dank je voor jullie reacties, duidelijk :smile:
Ik ben alleen bang dat ze weinig aandacht krijgt. Maar misschien gaat mn moeder stiekem ook wel vaker kijken ;-)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Ilone »

Je kan ook zorgen dat ze voldoende te spelen heeft.
Doosjes, muisjes, balletjes, krabpaal etc. Dan verveelt ze zich misschien minder.
En als er iemand komt, even laten spelen, al is het maar 5 minuutjes :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Catfish »

Ik zou haar ook lekker thuislaten in haar eigen omgeving, weer ergens anders lijkt me niet fijn voor haar. En zo te lezen krijgt ze goede verzorging en speelservice, prima geregeld!
En wat Ilone zei, lekker veel speeltjes.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Dollie »

Wij laten onze kat ook altijd thuis, mijn buurman komt twee keer per dag langs. Hij blijft dan altijd even om Billy gezelschap te houden, heel aandoenlijk, mijn oude buurman van 80 die 'al dat getut met die dieren hier' toch niet zo snapt, maar het voor de kat en ons wél doet. Billy is altijd erg blij (goed, eerst even boos) als we weer thuiskomen, dat wel, maar het is prima te doen verder. Hij zou het veel erger vinden om uit zijn vertrouwde omgeving gehaalt te worden.

Wel laten we hem absoluut niet buiten als we er niet zijn, hij komt normaal alleen overdag buiten als we thuis zijn en als we op vakantie zijn blijft hij aldoor binnen. Ons vorige poesje is dood gereden terwijl de buren voor haar moesten zorgen en dat was echt verschrikkelijk.
Zoe07
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2010 14:58

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Zoe07 »

Bedankt voor jullie adviezen! :)

@ Dollie: Jeetje, dat is schrikken zeg, zowel voor de buren als voor jullie!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door puck0906 »

ik heb 3 katten en wij gaan hooguit 1 week weg en elke dag komt er een vriend van ons met zijn kinderen eten, drinken en aandacht geven. Ik denk wel dat 2 weken de max is in de zin dat ik het dan zielig vindt maar zolang ze eten, water en een schone bak krijgt dan is het volgens mij goed. Die aandacht haal je wel weer in.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door ayla »

ook ik laat mijn katten thuis als ik binnenkort op vakantie ga. Mijn buurvrouw gaat op ze passen, en mijn vader komt regelmatig langs om ze lekker te knuffelen. Ook staat mijn schoonzusje van 18 in de rij om lekker in ons huis te zitten en op de katten te letten. Ga ze in ieder geval niet uit hun veilige omgeving halen. Ook al ligt Felix nu in de bench, en moet hij meer aandacht en zorg hebben, ik verzin wel iets :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Op vakantie; kat thuis laten?

Bericht door Evaa1985 »

Gelukkig, ik ben dus niet de enige die het zielig vind! :-D Heb een vriendin geregeld die in mijn huis komt 'wonen' als ik een weekje op vakantie ga. Zo ontzettend blij mee, sliep er helemaal slecht van..:lol:
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Plaats reactie