Onze nieuwe kitten komt

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
krulliebullie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2010 14:29

Onze nieuwe kitten komt

Bericht door krulliebullie »

Hallo iedereen,

Aller eerst zal ik me eens voorstellen, ben Peggy 26 jaar uit Rotterdam.
En onze eerste kitten komt vanavond naar zijn nieuwe huis :grin: :grin:.
Hij heet Shinji en is hij is morgen 9 weekjes (12 maart geboren). Nu heb ik alles al klaar staan, ga zo de kattenbak nog even vullen.
Maar mijn vraag was hoe kan ik mijn huis voorbereiden op de komst van Shinji? En hoe moet ik dat zo doen als hij thuis is?
Mijn vriend moest vandaag werken en komt pas vannacht thuis. En ik weet niet zo goed hoe ik het allemaal moet aanpakken. Het is echt de allereerste keer dat we een kat krijgen.
En hebben helemaal geen ervaring.
En door een beetje google kwam ik hier terecht. Dus ik dacht ik ga eens vragen om wat tips.
We wonen op de begane grond in een protiek flat. En hebben 1 slaapkamer, badkamer, wc en de huiskamer met open keuken. En hij mag alleen niet in de slaapkamer komen.
Kunnen jullie me wat tips geven?
Liefs Peggy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe kitten komt!

Bericht door castratenkoor »

Alvast veel voorpret gewenst met de nieuwe huisgenoot.
Om te beginnen zou je kunnen opletten of er geen gevaren in huis zijn voor de klein, zoals giftige planten, slingerende scherpe dingen ed.
Ik neem aan dat je ook een krabpaal voor hem hebt.
Als hij aan de meubels krabt kun je hem op de kabpaal zetten.
Zorg dat je het voer in huis hebt wat hij bij de fokker gewend was.
Als hij bij je thuis is en wat rond loopt te zoeken zou je hem in de kattenbak kunnen zetten om
te tonen waar die is.
Mocht hij de eerst dagen een foutje maken op dat gebied, straf hem dan niet.
Als je hem betrapt kun je hem in de bak zetten, maar niks dwingen.
Zorg dat eten en water goed bereikbaar is voor hem.
Ik adviseer hem te leren aan een tuigje te lopen zodat je af en toe met hem veilig naar buiten kunt.
Als je van plan bent hem uiteindelijk los te laten buiten (wat ik afraad) doe dat dan niet voor hij gecastreerd is.
Succes en veel plezier.
Als je nog vragen hebt dan horen we het wel.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
krulliebullie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2010 14:29

Re: onze nieuwe kitten komt!

Bericht door krulliebullie »

Dankjwel :)

Ik heb alles in huis een krabpaal, en speelgoed. Een klein muisje en stokje met een muisje eraan die ik kan vast houden en een kruipbuis.

Ook heb ik gevraagd aan de mensen of ik een handje voer mee mocht nemen die kan ik dan mengen met mijn voer. Want hun hebben whiskas en ik had gehoord dat dat niet goed is. Ik heb zelf pro plan van de dierenwinkel. En die vertelde dat ik zijn ouder voer dan kon mengen.
Ik heb ook kattenbakvulling dat klontert. Weet niet of dat goed is?

Ik doe zo even stofzuigen, zodat ik dat morgen niet hoef te doen. Ik wil niet dat hij eerst nog zo moet wennen hier en dat hij dan ook nog zich doodschrikt van de stofzuiger.
Dus doe de komende 2 dagen even vegen. Is dat een goed idee, of moet ik gewoon doen wat ik normaal ook doe?
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: onze nieuwe kitten komt!

Bericht door Tember »

Als aller eerst, wat leuk dat je een kitten krijgt! Kittens zijn superleuk, maar vergen ook veel van je. Gelukkig biedt dit forum een schat van informatie en helpen we elkaar graag.

Over je vraagje wbt de stofzuiger. De eerst of tweede dag niet stofzuigen is wel goed. Al die nieuwe indrukken voor het kleintje en dan ook nog zo'n rijdend monster wat herrie maakt.. Maar ik raad je aan zo snel mogelijk de normale gang van zaken te doen. Zo went ie aan het huis en de geluiden die daarbij horen. Mijn katten zijn nog steeds doodsbang voor de stofzuiger, dat verschilt per kat.

En we willen natuurlijk foto's van de kleine Shinji. Leuke naam trouwens! Wat betekend het?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze nieuwe kitten komt!

Bericht door castratenkoor »

Zo te horen komt hij prima terecht. Whiskas is inderdaad niet zo goed voor de kat. Hopenlijk went hij snel over op het betere voer. Mocht hij moeilijk eten, kun je altijd voor in het begin een klein pakje Whiskas erbij kopen om wat langer te mengen.
Ook mijn advies is eerste 3 dagen vegen en daarna gewoon stofzuigen. Als hij er bang voor is, niet te
dichtbij hem zuigen. Verschilt inderdaad per kat hoe ze daar tegenover staan.
Ik heb er hier een paar die er bang voor zijn, ik heb er ook wel eens een gehad die ervoor ging liggen en hij vond het heerlijk dat ik hem ging stofzuigen, dan rolde hij om en om.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
krulliebullie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2010 14:29

Re: onze nieuwe kitten komt!

Bericht door krulliebullie »

Nou bedankt voor jullie adviezen:)
Ik ben zo bang dat ik het fout doe. Maar goed we zijn thuis en onze Shijni is er ook :grin: :grin: Hij is nog wel heel bang en zit nog in de tas.
Het was ook een heel gedoe om hem erin te krijgen want hij rende de hele tijd weg :-( Zo sneu was dat en hij begon echt te blazen enzo.
Maar goed we zijn er! Vind het alleen een beetje moeilijk ik moest nog wat boodschapjes doen maar ik weet niet of ik hem wel alleen moet laten nu.
Hier 2 foto's in zijn tas het huis aan het verkennen :grin: Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze nieuwe kitten komt

Bericht door Adriana »

hoi Peggy en welkom op het Forum!
wees maar niet bang dat je iets verkeerd doet hoor! zolang je kleine Shinji/Shijni een beetje met rust laat zodat hij zelf alles kan onderzoeken en kan wennen gaat het goed. de ene kat doet dat sneller dan de andere, maar op paar dagen moet je wel rekenen.
en hij zal heus wel een keer de slaapkamer inschieten...., dan nu alleen maar weghalen maar niet verbieden en hard tegen hem praten! dat komt wel als ie beter aan jullie gewend is.
gaat het goed met zijn kattenbak? altijd onmiddellijk de klonten eruit scheppen werkt het beste en dat is ook heel snel te doen.
heeft hij een lekker slaapplekje, een zacht mandje of een fleece of zo?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie