Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Ook niet elke dag hart geven, daar kunnen ze namelijk ook blaasgruis van krijgen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door helskinky »

Ik ben het een en ander aan het lezen over voeding,barfen en/of carnibest. Mio is geen grote eter,volgende week gaat hij weer naar de DA voor een inenting en laat ik hem weer even wegen,Mio woog 2 weken geleden 4,6 kilo ,is 9 maanden kruising Maine Coon. Je voelt duidelijk zijn heupbotten,kont enz. Hij krijgt nu R.C. Main coon kitten brokken, die eet ie graag,ander droogvoer wat ik had gekocht raakt ie niet meer aan.Blikvoer is kiele kiele,soms eet hij wat,maar meer als een eetlepel is het niet.Ik had wat zakjes natvoer van RC gekocht ,ook niet, en zakjes whiskas natvoer gehad,ook niets :ehand:
Zijn er hier mensen die hun kat Carnibest geven,want als dat ook net zo voedingsrijk is als barfen (maar minder bewerkelijk) lijkt me dat ook iets om te gaan proberen??
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Catfish »

Ik heb hier regelmatig gelezen over het geven van rauwe kipfilet, maar hebben katten geen last van salmonella?
En mijn kater kan alleen tegen Purina One Sensetive (na 8 maanden diarree die nu eindelijk over is probeer ik niks anders meer!), maar ik wil hem ook af en toe wat natvoer geven. Wie weet een goed merk?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Claudia007 »

Ik voer Carnibest ;-) wat wil je weten?
Onze katten eten eko en lam.

Ik voer ook kip maar niet rauw en heb blikjes Almo nature in de smaken kip, zalm, makreel, kip/kaas en kip garnaal.
En als wij biefstuk eten dan krijgen de katten dat ook voor de rest geef ik ook kool vis.

Sting is nog al moeilijk maar Gallardo eet alles wat los en vast zit :lol:

En naast dit hebben ze feline finest gewoon en graan vrij en MC brokjes voor tussen door....tja Sting lust geen snoepjes :???:
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door helskinky »

:grin: Okee claudia,is het beter om vers (carnibest ) te geven,ik wil n.l het beste aan Mio geven. Onze katten thuis kregen vers hart,een eitje soms,verse vis,zoals wijting,kabeljauw(nu niet meer te betalen :shock: ) enz,maar wel gekookt ,de vis dan.Of kan ik dit als aanvulling geven op blik en RC brokken?
Ik wilde zowiezo morgen een wijting halen,en wat vers hart,kijken hoe hij dat vindt
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Het kan zijn dat hij even moet wennen aan de carnibest. Er zitten geen geurstoffen in. Je kan het dan even mengen met wat blikvoer.
Ik geef mijn katten verder ook kippennekken voor het kauwen, de tanden en eendagskuikens. Dat moest was wel even wennen.
Carnibest is compleetvoer, je weet dus dat er alles inzit wat je kat nodig heeft.

Vandaag een feestje....het is een jaar geleden dat ik de brokken de deur uit heb gedaan en de katten zijn echt mooier en gezonder geworden :grin:
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 30 apr 2010 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Catfish »

Dank je Claudia,

Ik ga wat Carnibest proberen. Het lijkt me sterk dat hij daar diarre van krijgt, maar we zullen zien. Even zoeken wie dan heeft in de omgeving...
En koolvis, ook een goede tip! Ik ga ermee aan de slag (lijkt me zelf ook wel weer een keer lekker ;-)).
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Van Carnibest krijgen de katten juist stevige ontlasting door de botten die er doorheen zitten en het ontbreken van granen.
Katten zijn niet zo gevoelig voor salmonella als de mens ;-)
Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Catfish »

Fijn om te weten!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Catfish schreef: En koolvis, ook een goede tip! Ik ga ermee aan de slag (lijkt me zelf ook wel weer een keer lekker ;-)).
In witvis zit niets wat katten nodig hebben.
Als je vis wil geven ( max. 1x per week ) geef dan vette vis zoals wilde (of diepzee) zalm, sardientjes, verse haring dat is vette vis en er zit omega-3 in, daar hebben ze wat aan.
Omega-3 is goed voor huid, haar, hormonen, hart, ( eigenlijk alles waar een h voor staat ), bloedvaten en is een natuurlijke ontstekingsremmer.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Catfish »

Haring krijgt hij al na onze bijna wekelijkse 'haring-uitspatting'...
Bedankt voor alle tips!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Heerlijk, vinden ze hier ook zalig...alleen dat is zoute haring en dat zout is minder goed voor ze...kun je het nog volgen?
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Catfish »

Ik snap het, klinkt ook logisch. Daarom krijgt hij maar een heel klein stukje, tot zijn grote ontsteltenis. :-)
Maar ik heb veel aan deze tips, bedankt!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Catfish schreef:Ik heb hier regelmatig gelezen over het geven van rauwe kipfilet, maar hebben katten geen last van salmonella?
En mijn kater kan alleen tegen Purina One Sensetive (na 8 maanden diarree die nu eindelijk over is probeer ik niks anders meer!), maar ik wil hem ook af en toe wat natvoer geven. Wie weet een goed merk?
Katten zijn daar niet gevoelig voor, hier krijgen ze als ik kipfilet in huis heb ook altijd hun deel, de oudste slaat altijd over maar de andere 3 staan al te mauwen als ik bezig ben met snijden :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Ilone »

Rauwe kip ja?! :eeh:
Oh dat wist ik niet!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie