Kat ineens bang van partner

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Jenny26
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2010 00:04

Kat ineens bang van partner

Bericht door Jenny26 »

Ik heb een hele lieve rode kater van bijna 2 jaar.
Het is een heel aanhankelijk beestje.
Sinds een half jaar woon in nu samen daarvoor waren we altijd alleen samen met mijn oudere kat ( 9 jaar ).
Sammie ( de kater ) was nooit echt bang voor mijn partner tot nu ineens. Wanneer hij weet dat mijn partner thuis is komt hij niet binnen. Hij blijft voor de deur staan en gaat janken maar verder doet hij niks. Als hij binnen is en hij hoort mijn partner thuiskomen vlucht hij onder de bank of het balkon op. Hij is doodsbang. Weet iemand waar dit ineens vandaan kan komen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat ineens bang van partner

Bericht door Adriana »

vraag het eens aan je partner, op poot gestaan? staart gestaan? is je partner net zo verzot op Sammie als jij dat bent?
en het kan zijn dat Sammie veel minder aandacht, aaien, knuffels krijgt als je partner in de buurt is en katten koppelen dat onmiddellijk..
van de kattengedragsdeskundigen mogen we dat geen jaloezie noemen maar het heeft er alle kenmerken van.. en dan is er niks aan te doen, anders dan weer single worden..
en welkom ;-) op het Forum trouwens!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat ineens bang van partner

Bericht door Ilone »

Indd, vraag het eens aan je partner.
Kan goed zijn dat er iets is voorgevallen waardoor de kat ineens bang voor hem is geworden.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Jenny26
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2010 00:04

Re: Kat ineens bang van partner

Bericht door Jenny26 »

Het enigste dat ik weet is dat sammie het niet fijn vind als mijn partner hem oppakt en op schoot wil laten slapen. Hij houdt hier niet van in tegenstelling tot de andere kat dat is een echte schootkat. Ik heb het er ook over gehad met hem en dat doet ie inmiddels ook niet meer dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Verder is er ook niets voorgevallen waardoor ik het kan linken. Aandacht krijgt sam meer dan genoeg van mij tevens als mijn partner thuis is. Misschien is het een idee als mijn partner tijdelijk eten geeft aan de katten??? Hopelijk komt er dan toch een soort van vertrouwen bij sam...laten we het hopen.\
Bedankt trouwens voor al het advies en snelle reageren !!!!

Gr Jenny
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat ineens bang van partner

Bericht door Adriana »

MoMo heeft onlangs vrede gesloten met mijn vriend na 15 jaar chagrijnig tegen hem geweest te zijn.. en wij weten echt niet waarom het niet klikte.
hij klimt daar zelfs op schoot enne t moet toch niet gekker worden, asjeblieft...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie