Aanvallen uit het niets!

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Shaz »

He bah wat naar :cry:
Ik hoop dat er dan toch snel een oplossing gevonden wordt voor haar.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Toen ik Buffy, mijn lapjespoes, wegens agressie heb moeten herplaatsen, heb ik haar naar het asiel gebracht. Het was hier onhoudbaar voor mijn oude kater, de honden en mij.
De mensen van het asiel en ik hebben goed contact gehouden, ik wist altijd hoe het met haar ging.
Ik heb toen ook zelf een advertentie voor haar op internet gezet, dat ze 'naar de boerderij' wilde. En zo heb ik goede, leuke mensen voor haar gevonden...
Naast het geld wat ik toen betaald heb om haar naar het asiel te brengen heb ik toen ook de plaatsingskosten betaald. Ze heeft daar nog jaren heel gelukkig geleefd.

Misschien een idee voor jou?
Sterkte met alles!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Cari »

Ik vind dat je dat heel goed hebt opgelost :thup:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door loek »

Hoi 'Lana'

Ik kan me het goed voorstellen dat je je nog niet helemaal happy voelt. Ik krijg er nog steeds een triest gevoel van als ik denk dat mij dit zou overkomen...brrr. Ik hoop dat ze snel een goed plekje krijgt en dat jullie dan ook weer rust krijgen.

gr. Loek
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Cari, als dat voor mij was, dank je...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

@ catfish,
Dat is inderdaad een goed idee. Ik wordt van de week gebeld voor een afspraak bij het asiel. Weet je nog welke site je de advertentie hebt gezet voor de plaatsing van jou kat?
Er zijn zoveel sites voor herplaatsing voor je kat, verschrikkelijk! :shock:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Hoi Lana,

Ik heb haar toen op meerdere sites gezet,m aar degene waar ik 'succes' mee had was Marktplaats... Daar kijken toch de meeste mensen op.
Maar deze is ook een goede. http://www.baasjegezocht.nl/index.php?l ... &showall=1
En deze! http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/katten.htm

Keuze genoeg, zet haar desnoods op allemaal, heb ik wel gedaan.

Ik wens je heel veel sterkte en ik leef met je mee!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Hoe gaat het nou Lana?
Hoe ging het bij het asiel?
Hoe dan ook, veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Hoi Catfish, Bedankt dat je zo mee leeft.

lana is vanmorgen naar het asiel gebracht.
Ze werd daar goed opgevangen. Er komt eerst nog een arts bij haar kijken en daarna wordt ze voor een tijd geobserveerd. Als dan alles goed gaat, kan ze tussen de andere katjes worden gezet (mocht ze dat accepteren) en word ze op internet gezet.

Dit was een hele moeilijke stap, maar ik heb wel echt het idee dat ze met haar gaan werken. Vind het een raar idee dat ik haar waarschijnlijk nooit meer zie. Nooit meer een knuffel van haar krijgen.. :cry:

We hebben een mail adres gekregen wat we kunnen gebruiken als we vragen hebben of willen weten hoe het met haar gaat. Ik ga haar eerdaags op de herplaatsing-sites zetten, wanneer ze helemaal onderzocht is.

Ik hoop dat ze wordt herplaatst bij mensen die haar een heel mooi leven kunnen geven en op die plek oud mag worden!

Ik merk wel aan mezelf dat ik toch een soort angst heb opgebouwd voor katten. Ik moet ze weer leren om te vertrouwen. De felle en agressieve blik die Lana in haar ogen had tijdens de aanvallen blijft op mijn netvlies staan. Ik hoop dat dat over een tijdje vervaagd en ooit weer net zo kan genieten van een katje als jullie doen!

Groetjes!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Hoi Lana,

Ik denk dat je een hele goede stap hebt gezet. En dat het heel moeilijk is weet ik als geen ander... Zo te horen wordt ze heel goed opgevangen, en fijn dat je naar haar kan informeren. Niet meer dan normaal vind ik trouwens, maar dat terzijde.

Heb je geen vrienden of familie met lieve katten waar je over een tijdje naartoe kan om je vertrouwen weet wat op te bouwen? Ik vermoed dat jij uiteindelijk niet zonder kat kan, maar daar moet dan je wel vol vertrouwen in kunnen stappen. Gewoon weer weten hoe leuk een kat kan zijn, want dat is gewoon zo! ;-)

Jij hebt het gewoon niet getroffen met de relatie met je kat, komt voor helaas. Maar nogmaals, je hebt het goed aangepakt!
Wacht inderdaad nog even met het plaatsten van haar op herplaatssites tot ze er volgens het asiel helemaal klaar voor is.

Dat vertrouwen komt wel terug! Het verschilt per kat uiteraard, maar mijn eigen ervaring is dat katers over het algemeen wat relaxter in de omgang zijn. Misschien een idee voor de toekomst.

Heel veel sterkte met dit alles!
Groetjes,
Stella
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Nyncke »

Sterkte hè, ik hoop dat je langzaam een beetje kunt gaan ontspannen....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Adriana »

hoi Lana, deze stap is in ieder geval gezet. nu kun je die zorg afsluiten en verder. en het is logisch dat je nog wel een tijdje op je hoede zult zijn, maar als er daarnaast genoeg leuke dingen gebeuren, zakt dat vrij snel weg hoor! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Cari »

Ben je de nacht een beetje doorgekomen? 't Zal er wel behoorlijk inhakken. Hou je ons op de hoogte als je iets van het asiel hoort? Sterkte met de hele toestand!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Bedankt allemaal!

Fijn dat jullie zeggen dat ik het goed heb aangepakt. Dat geeft toch wel een beetje meer zekerheid bij mij. Ik ben zo bang dat ik het verkeerde doe.

Ja, het blijft natuurlijk wel in je hoofd, maar gelukkig heb ik voldoende afleiding gehad het weekend! Ook zat ze al een tijdje in het pension, dus aan de stilte ben ik al wel wat gewent.
Al heb ik af en toe nog het idee dat ik haar hoor, maar dat kan natuurlijk niet.
Ik hoorde altijd s'nachts een geluid in huis waarvan ik dacht dat zij dat altijd was. Maar dat was ze dus niet.. :eeh: wel apart.

Ja, mijn ouders hebben een kat en een vriendin van mij heeft er ook twee. Daar kom ik regelmatig, dus hopelijk komt het vertrouwen langzaam weer terug. Ik ga er wel aan werken.

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden als ik meer weet over Lana.
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Cari »

Ik hoorde altijd s'nachts een geluid in huis waarvan ik dacht dat zij dat altijd was. Maar dat was ze dus niet.. :eeh: wel apart.
:shock: :ethink: :esilenced:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie