Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Adriana »

Aha, tractonorm ken ik niet, maar als de DA dat heeft gegeven dan zou ik dat uiteraard geven en geen Isogel
tractonorm lost het probleem structureel niet op maar vormt een glibberlaagje om de ontlasting en de ervaring is dat tractonorm wat sterker werkt dan laxapast, isogel of laxatract (voor het laatste middel kun je ook gewoon bij je apotheker of goeie drogist langs voor lactulose, zelfde samenstelling andere prijs)

;-) en voor de liefhebbers: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=189 waarin meer over verstopping en de diverse middelen, die afhankelijk van de oorzaak het beste werken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

Oke, nou het idee dat het al wel werkt:)
Van het weekend ben ik met de passifloradruppels (van A. Vogel) begonnen, deze heeft de volgende samenstelling:
Met Passiflora complex verdwijnt de spanning en stress, terwijl lichaam en geest toch fris en alert blijven. Het bevat heilzame planten zoals passiebloem (Passiflora incarnata), citroenmelisse (Melissa officinalis) en valeriaan (Valeriana officinalis), allen bekend om hun kalmerende en ontspannende invloed.

is dit goed?of is de bach toch beter?
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Camoth »

Bach had op mijn katten geen effect. Maar het is goed dat er valeriaan in zit (werkt een beetje als kattenkruid bij katten namelijk).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Adriana »

het enige middel dat bijna altijd wel effect heeft is valeriaan, gedruppeld op een tissuepapiertje. ook het goedkoopst en gemakkelijkst verkrijgbaar.
ben onlangs zelf ook eens aan de Bach rescue gegaan, om te zien of mijn systeem er wat meekon. nee dus, van een kwartier onkruid uitroeien op mijn tuin word ik stukken rustiger en dat is gratis en errrg nuttig.
onze katten zijn ook niet onder de indruk van Bach, geen van drie.
van Feliway word ik zelf beroerd en prikkende ogen, dus ook geen succes.
van de andere rustgevende, angstonderdrukkende middelen, die we hier hebben (Telizen en Destress) werkt Telizen geweldig goed bij poes Mies (maar nu niet meer nodig) en Destress bij haar broer.
MoMo is zo brutaal als de beul, die laat zich niet corrigeren en is nergens van onder de indruk en ik laat het maar zo.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

Bedankt voor de tips, ik zal ze onthouden.
Vervelend dat je zelf last krijgt van de Feliway!
MoMo klinkt een beetje als Bengel, die kan ook zo lekker brutaal zijn.
Ik ben nog maar net begonnen met de druppels, weet niet hoe lang het duurt voor er effect te merken is.
Is er veel verschil tussen telizen en destress? en is het een kwestie van uitproberen wat het beste bij de kat werkt?
Flodder lijkt qua angst soort pieken en dalen te hebben,soms kan Bengel tot wel 10 cm dichtbij komen totdat ze gaat blazen,andere keer is het weer eerder..
heb wel het idee dat het grommen en blazen stukken minder geworden is, maar Flodder blijft een wat angstige kat,niet alleen voor Bengel maar ook voor bezoek,met name mannen moet ze over het algemeen niet veel hebben,behalve de DA dan.lekker logisch haha
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Camoth »

Hier vinden ze mannen ook heel eng, totdat de man in kwestie rustig op de bank zit en niet/amper beweegd. Dan komt Coco vaak even kijken wat voor vlees ze in de kuip heeft. Bindi niet, die stuift langs de bank als ze het balkon op wil, haha. :lol:

Op 1 vriend van mij na dan, daar zijn ze totaal niet bang voor. Maar die is Vietnamees, dus vrij klein van stuk (kleiner dan ik) en komt hier zowat dagelijks, dus die zijn ze wel gewend.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Adriana »

floddertje schreef:..Is er veel verschil tussen telizen en destress? en is het een kwestie van uitproberen wat het beste bij de kat werkt?
onbekend bezoek levert voor katten altijd stress op..
van te voren kun je niet inschatten of Flodders het beter op Destress (huisdierendokter) doet of op Telizen (da). ik kan je wel een paar destressjes opsturen, de telizen is hier op en ook niet meer zo nodig want Mies gaat prima.
doe je gegevens even via n persoonlijk bericht dan kan ik n vlop jouw richting :angel: op sturen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Camoth »

Telizen kan je eventueel nog hier bestellen: https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... n/325/1/1/
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

het is weer mis :cry: kwam half uur geleden thuis.. flodder (vermoed ik) had ontzettend veel gespuugd :cry: leek op onverteerd voedsel met wat slijm (groenige stukjes er tussen)..
ze zit nu verstopt en af en toe gromt ze..
net wou ze wat drinken en bleef heel raar voor het drinkbakje staan, ze ging er niet bij "zitten" zegmaar als ze normaal hier doen..

edit: van de week viel ze weer pardoes van "haar" boekenkastje af
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Adriana »

kan Floddertje gras eten?
k zie hier ieder voorjaar een grote graasbehoefte bij de katzels..
soms kotsen ze ervan maar meestal niet en in gras zitten belangrijke vitamines en andere stofjes, waar ze grote behoefte aan kunnen hebben en die niet voorkomen in doodgekookt voer....
voor dat doel heb ik een grote pot met een paar pollen htk-gras, met name van dat zachte blauwachtige gras op het balkon staan.

wij hebben slechte ervaringen met kattengras, wat wèl goed werkt is wat eko-tarwe (hele graankorrels) op een biomarkt kopen en dat in een grote pot laten kiemen tot plantjes,
tarwegras is errrrrg gezond, ook voor mensjes :pdtold: :pdtfly: :pdtold: ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mobi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2010 14:10

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door mobi »

Hoi,

Ik geef mijn kater Royal Canin Sensibel omdat hij vanaf klein winderig was en al snel diaree kreeg.
Met de RC sensibel is dat een stuk beter, maar hij braakt nog weleens. Bij hem komt het omdat hij dan veels te snel eet. Hij doet het ook bij natvoer met stukjes, dat komt meestal in een keer er weer uit omdat hij het zo snel naar binnen werkt. De brokjes braakt hij bijna nooit. Ik zou het Sensibel dus gewoon een tijd proberen.

Sterkte!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Adriana »

hoi Mobi en welkom ;-) op het Forum!

wat voor ras is Mobi? in het piepklein lijkt hij me geen htk-katzel en ook vrij groot..
ja, die ervaring hebben wij met onze twee jongste katten ook, te snel en te veel eten geeft overgeven...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie