Stem kwijt?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Stem kwijt?

Bericht door Jochem »

Ik weet niet precies of ik wel in het goede subforum zit... Maarja... kom ik vanzelf achter.

Onze Jochem is nu 2 daagjes zijn stem kwijt. Als hij wil miauwen komt er alleen een krakerig mauwtje uit en verder niets.
Ik merk verder helemaal niets aan hem. Hij gedraagt zich niet anders. Eet nog goed, speelt gewoon, drinkt gewoon. Ik heb dus niet echt het idee dat hij echt ziek is. Google geeft niet echt uitsluitsel. Heeft iemand een idee wat het kan zijn???
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Stem kwijt???

Bericht door Nyncke »

Sorry, nog nooit van gehoord of meegemaakt.

Klinkt het erg raar? :oops:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stem kwijt???

Bericht door Adriana »

kat kan een ontstoken keel hebben, er wordt thijmsiroop geadviseerd maar bezoekje aan de dierenarts lijkt me een veel beter plan!

en zoeken op Kattenforum levert op: behoorlijke infectie aan de bovenste luchtwegen en was gewoon zijn stem kwijt, heeft penniciline gehad en met een paar dagen opgeknapt
(http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=45 - aviva)
---
nog even verder voor je gezocht en vrijwel alle gevallen die ik tegenkom hebben te maken met een infectie aan bovenste luchtwegen en daar zou ik voorlopig ook maar van uitgaan.
je zou voor medicijnen en check (heel goed in keel kijken) even langs je da moeten gaan, want gaat niet vanzelf over blijkt uit de berichten.
met een week moet de miauw dan wel weer terug zijn.. :ewhistle: :fluiten:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Stem kwijt?

Bericht door Jochem »

@Adriana.
Bedankt voor het advies, maar achteraf bleek het loos alarm. Meneer had last van aanstellerietis!!!
Hij lag afgelopen vrijdag op de bank en ik ging hem ff aaien en toen miauwde hij ineens weer normaal. Vervolgens keek hij heel verschrikt, en jammerde er snel heel schor achteraan..... :eeh:

Dit weekend heeft hij de act maar opgegeven en er weer vrolijk op los gejammerd... hij is heel lief, maar wel een beetje raar.... :lol:
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Stem kwijt?

Bericht door floddertje »

haha geweldig :lol:
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stem kwijt?

Bericht door Adriana »

hihi, :grin: heel boeiend, daarom zijn we ook zo dol op onze katzels, indd met al hun streken en aanstellerietis en andere trucs en gewoontes, hihi :lol:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Stem kwijt?

Bericht door jobey »

haha, hier het zelfde mee gemaakt. Dacht ook dat ze de stem kwijt was. Pakte ik iets lekkers en daar was de gewone miauw weer!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Stem kwijt?

Bericht door Anne82 »

Tommie heeft dat sinds vanmiddag ook. Normaal mauwt hij echt keihard als je hem roept. Hij is eigenlijk de enige die normaal kan mauwen. Maar sinds vanmiddag mauwt hij heel anders, het is niet een mauw maar een raar geluid. Verder eet hij normaal en speelt en is vrolijk. Alleen het lijkt net of hij zijn stem kwijt is, er komt alleen een raar geluid uit...Nou ja,
kijk het nog maar even aan...
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Plaats reactie