Poepresten aan anus

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Jantje1987
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2010 17:18

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Jantje1987 »

Goed. Vandaag maar naar de lokale dierenspeciaalzaak gegaan en een tube Sire Dia-Aid ofzo aangeschaft. Werkt dit na 3 dagen nog niet dan naar de da
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Leonie89 »

vanmiddag gaan we naar de DA.. Benthe stinkt al wel minder, maar we gaan toch.. en we nemen Merlijn gelijk mee want die heeft nu al 3 dagen een zielig oog :s
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Leonie89 »

we zijn weer thuis!! pfff..
Benthe wou met geen mogelijkheid in haar tas.. grommen en schap zetten.. ze wou ook niet bij Merlijn in de bench, dus Benthe maar in de bench gedrukt en Merlijn in de tas.. hij vond het allemaal best.. hij weet nog niet zo goed wat hem overkomt..
na gezellig gezang in de auto waren we te laat bij de DA, maar het was erg druk (blijkbaar) want het duurde even voor we aan de beurt waren.. wel netjes excuses gekregen van de assistent.. ik nam Merlijn in de tas op schoot en speelde met hem door het raampje.. hij leek vooral eenzaam, echt gestrest zou ik het niet noemen.. Benthe lag a la vloerkleed in de bench boos te wezen..
eenmaal aan de beurt Merlijn losgelaten in de spreekkamer, want hij werd erg enthousiast in de tas.. hij heeft lekker gesnuffeld.. ondertussen werd Benthe uitgeknepen op de tafel. ze had verstopte anaalklieren STINKEN!! temperatuur was verder goed en gewicht prima.. Benthe terug n de tas (wou ze nu wel graag in!) en Merlijn op de tafel (wou hij niet, hij wou spelen) temperatuur was net iets te hoor (0,2) en met het zielige oogje en snotneusje heeft ze voor de zekerheid toch een antibiotica kuurtje mee gegeven tegen niesziekte en een zalfje voor zijn oogje.. hij liet alles over zich heen komen.. hij was wel aan de zware kant (3,7 kilo, 9 maand oud) 1 kilo erbij sinds november.. omdat Benthe nu ook mooi op gewicht is (4 a 4,2 kilo) rade ze aan over te stappen op indoor voer. (we geven nu voor de kieskeurige kat, dus extra vet) jammer dat we net een 10 kg zak hebben gekocht :s we gaan dus eerst wel even mengen met indoor voer, want 10 kg ga ik niet weggooien!!
Benthe stinkt nog wel (der zit nog wat in haar vacht), Merlijn ligt te snurken op mijn arm.. voor hem 2x per dag een half pilletje en 4x per dag een oogzalfje.. gelukkig is het een makkelijke eter en een lappenpop..
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Camoth »

Toch de anaalklieren, wat ik al dacht ;) Hopelijk is de stank nu voorbij!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Leonie89 »

we zijn inmiddels dik een week verder..
het is me gelukt om merlijn elke dag een half pilletje naar binnen te werken en 4x per dag zalf in zijn oog te doen.. hij ziet er nu weer fantastisch uit, maar dat valt niet te zeggen over mijn handen armen en benen.. :eboohoo:
alles voor onze vent..
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Leonie89 »

ehm.. we zijn nu 2 week verder, maar benthe stinkt weer.. zou ze weer verstopte anaalklieren hebben? of kan dat niet na 2 week?? ik wil niet weer met haar naar de DA..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Nyncke »

Het kan zijn dat het de anaalklieren zijn.

Dit stukje heb ik van internet geplukt.

Bij sommige dieren helpt het leegdrukken van de kliertjes maar heel kort. Na enkele weken beginnen de problemen opnieuw. In dat geval is het verstandig om de klieren operatief te laten verwijderen. Voor deze operatie wordt uw huisdier verdoofd, de haren om de anus worden weggeschoren en de anaalklieren leeggedrukt. De kliertjes worden gevuld met een kunststof om ze tijdens de operatie makkelijker terug te vinden.

Naast de anus wordt een klein sneetje gemaakt en de anaalklier wordt uit de sluitspier gepeld en verwijderd. Vervolgens wordt de wond gehecht. De andere klier wordt op dezelfde wijze behandeld.


Maar wat je ook zou kunnen proberen te doen is je kat een natuurlijker vorm van voedsel te geven, in de vorm van diepvriesversvoer ( oa carnibest, haaksberg, bandit zijn vrij bekende merken ) daarnaast zou je kunnen kiezen om samen te stellen ( barf )
Het voordeel van barf is dat je de voeding aan kunt passen aan de ontlasting van je kat.
Meer vleesbot geeft stevigere ontlasting, stevige drollen drukken de anaalklieren zelf uit.
Maar goed dan moet je eerst weten hoe de percentages etc. in elkaar zitten ( www.barfplaats.nl ) Maar op zich is het niet ingewikkeld.

Er zijn ook mensen die vers en brokjes combineren je zou dit zo kunnen doen totdat de ontlasting goed is.

Als dit niet werkt kun je altijd besluiten tot andere manieren.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Leonie89 »

ja, het zijn de anaalklieren.. de vorige keer zaten ze al behoorlijk vol zei de DA.. ze zei ook dat het terug kon komen, maar dit is wel erg snel :s
ik mail de DA even wat zij ervan vinden..
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Poepresten aan anus

Bericht door Camoth »

Arme stinkie Benthe :-(
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie