Waterbakje omgooien

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door Lotte »

Ik weet niet of peddelen ook geur aan het water af geeft. Maar als je vermoed dat het iets met rangorde en of territorium te maken heeft kan je misschien een 2e bakje neer zetten ergens.

Ik las laatst dat het geen enkele zin heeft om meerdere speeltjes neer te leggen. Ze hoeven er dan niks voor te doen en zullen er daarom zelden echt uit zichzelf mee aan de gang gaan.
Beter was om 1 of 2 speeltjes aan te bieden, hier kon je dan in afwisselen en het meer uitdagend maken om het speeltje te pakken te krijgen.

Verder vindt geen enkele volwassen kat het grappig als je ineens met een tuigje aan komt zetten ;) Beter kun je ze er langzaam aan laten wennen. Misschien is even naar buiten net die afleiding voor ze.
Kunnen ze op het balkon?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door Noa »

Er staan momenteel 5 grote waterbakjes voor ze (ze zijn met z'n 4-en). Je zou toch zeggen dat ze daar genoeg aan moeten hebben :lol:

Misschien wel een idee inderdaad, om elke dag twee andere speeltjes voor ze neer te leggen en de rest op te bergen. Als ik een speeltje na een tijdje weer voor ze neerleg zijn ze er ook altijd heel enthousiast over en spelen er behoorlijk wild mee. Zowieso hebben ze vrij veel energie, als ik thuis ben en met ze speel breken ze zowat het huis af :shock:

Ze kunnen (nog) niet op het balkon. De woningbouw is bezig de balkons te renoveren, dus als ze daar mee klaar zijn wil ik ze (eventueel met tuigje) ook op het balkon laten af en toe.
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door loonsy »

Lotte schreef: Verder vindt geen enkele volwassen kat het grappig als je ineens met een tuigje aan komt zetten ;) Beter kun je ze er langzaam aan laten wennen. Misschien is even naar buiten net die afleiding voor ze.
Tony had er niets tegen. Ik geloof dat het ligt aan de kat. Mijn vaders kat die liet zichzelf op de grond vallen en verroerde geen vin meer als je het in je hoofd had gehaald hem aan een lijntje te doen. :D kon je slepen wat je wou, daar had hij niets op tegen :lol:

Maf beest :D
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door Leonie89 »

hahaha dat lijkt me een grappig gezicht :lol: is er geen filmpje van??
goed nu weer on-topic..

Benthe valt wel eens in haar bakje.. dan spelen we met de laser en dan rent ze op het lichtje af, glijdt ze uit en dan ligt ze er middenin.. natte kont :lol:
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door jobey »

haha , jaja lasers zijn altijd leuk.

Tijd geleden heb ik alle bakjes vastgeplakt aan een stuk hout. Nu heb ik een voerbak gekocht die je kan vastzetten op een onderkant. Als ze er nu mee klooien dan komt het tenminste op plastic en niet op het laminaat.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door Leonie89 »

wij hebben er een placematje onder.. zo'n katoenen.. ze morst nogal met haar brokjes en zo houden we het laminaat schoon(er).. :lol:
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door lizzy123 »

lizzy heeft/had het zelfde probleem. ze krabte eerst aan het matje waar haar drinkbakje boven staad en zo gaat het er helemaal uit. laast was ze een beetje dom bezig.. ze zat te spinnen/kopjes geven want ik ging haar eten geven, maar toen drukte ze haar voorhoofd in haar waterbakje zei natuurlijk helemaal nat. ik heb er een handdoek bijgehaald. na die tijd heeft ze nooit meer haar kopje in het water gestopt. nu heb ik een waterfontein bestelt hopelijk gooit ze die niet om..
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door Catfish »

Mijn jonge kater Zorro heeft ook van die 'water-omgooi-acties', maar gewoon erin peddelen is ook heel gaaf uiteraard.
Nieuwste trend, wasknijpers van zolder jatten en ze dan beneden in de drinkbak gooien, kun ie ook leuk naar vissen...
Alles is nu minder nu ik er een hele zware stenen hondenbak neer heb gezet. 8-)
Ik werd het dweilen een beetje zat...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door puck0906 »

Mijn katten hadden het ook. Ik heb nu een waterfontein op het aanrecht staan en die gebruiken ze alle 3 heel veel. omdat die zwaar is krijgen ze hem niet om en doordat het water beweegt drinken ze meer. Dubbele werking dus!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door loek »

Hoi Puck

(hier ook zo eentje....soms is het even rustig en soms gaat het verse water allemaal over de vloer....snap niet waarom wel en waarom dan weer een tijdje niet maar goed)

Maarre is die waterfontein zo'n kattending of een 'echte' ? Ik vroeg me namelijk weleens af hoe zwaar die waterfonteinen voor katten zijn. Die zijn toch van plastic?
Waarom heb je hem op het aanrecht staan? Spelen ze nog wel veel met het water? (en dus spetters)?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door Adriana »

puck0906 schreef:Mijn katten hadden het ook. Ik heb nu een waterfontein op het aanrecht staan en die gebruiken ze alle 3 heel veel. omdat die zwaar is krijgen ze hem niet om en doordat het water beweegt drinken ze meer. Dubbele werking dus!
--
ben benieuwd welke dat is, van Zooplus?
heb er hier al eentje gehad (cat it) maar dat was het niet voor de katers.
toch moet de kleuterkater (meer) gaan drinken en ik ben heftig op zoek naar iets anders, wat indd ook stevig op de poten staat.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door loek »

Hoi Adriana

Volgens mij heb je ook van die (lelijke) sierdingen. Die dus niet voor katten gemaakt zijn. (ik heb er een voorstelling van in mijn hoofd maar geen concreet voorbeeld ofzo.......lekker handig. Daarom vroeg ik me ook af of dat ding van Puck voor katten was of iets anders) Ik heb ook iets heel stevigs nodig.

Dat Cat'it ding was dus iniedergeval niet stevig begrijp ik?

Wat ik trouwens doe, maar weet niet of jouw katten daarvoor gaan, is een soepje maken van hun eten.
Ik vermeng een heel klein beetje natvoer met (in verhouding) heel veel (warm) water (goed prakken en vermengen). Dat vinden ze hier geweldig. En ze krijgen meteen weer een lading vocht binnen.

Weet alleen niet of jou 'kleuterkater' een kritische eter is want dan loopt hij er misschien niet zo warm voor. (die van mij eten namelijk alles...maar gaan wel absoluut uit hun dak van mijn soepje ;-))
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Waterbakje omgooien

Bericht door puck0906 »

hoi Hoi,

Het is een witte plastic bak met een blauwe 'bol deksel' erop met een filter waar dus dat water over heen stroomt. Hij is speciaal voor katten en ik heb hem bij het tuincentrum gekocht. Merk cat it. Ik vul hem altijd goed vol en dan heb je dus een zware bak met water. Als ik thuis ben gaat ie aan (de stroom erop en deksel met filter erop) en als ik naar bed ga of weg ben dan haal ik het blauwe gedeelte eraf en dan heb je dus een grote bak water. Ze krijgen hem bij mij never nooit om ver. Ik heb hem op het aanrecht staan omdat je het dan makkelijk schoon kan maken en je bv je vloer niet vies maakt. Daarbij heb ik er dan zicht op. Ze springen bij mij met gemak op het aanrecht en echt heel vaak. Nou heb ik een grote hoekkeuken en hij staat in een hoek waar geen eten komt. Voor mij is het een perfecte oplossing want ze knoeien niet meer en ze drinken veel meer dan voorheen. Helemaal toppie dus al snap ik dat het waarschijnlijk niet bij alle katten zo werkt.
Plaats reactie