Pus achter oogbol, wat nu?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Rachael
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2010 09:58

Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door Rachael »

Afgelopen dinsdag gingen we naar de DA voor de jaarlijkse inenting van onze poes (8 jaar) en ze had al een week een traanoogje (geen viezigheid oid)
toen we daar waren zag de DA in haar andere oog een vlekje (wat ik toevallig eerder op de dag net zelf had gezien, dus veel langer zit het er oo niet).
Volgens de DA zit er pus achter de oogbol. Ze is een binnenpoes, dus ik snap niet zo goed hoe ze eraan komt, DA zegt dat je dat meestal hebt als er een doorntje in dr oog is gekomen, maar dat kan dus niet.......hij maakte ook nog de opmerking dat het best erg is en ze zelfs ogen kunnen verliezen bij dit soort klachten, ik schrok me rot, sta je daar nietsvermoeidend voor je prikje........
Nu heeft ze voor dr ene oog ontstekingsremmers (2x pd) en voor dat oog een halve antibiotica pil (10 dagen lang). Volgende week moeten we weer terug, maar ik ben zo bang dat het dan niet weg is en dat er iets anders is ofzo. Ze heeft verder geen andere klachten, eet goed, drinkt goed, speelt etc
wat kan dit zijn, waar moet ik rekening meehouden???? Wie herkent dit???? :?:
alvast bedankt
een ongerustige poezen eigenaar.........
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door Cari »

Dat is schrikken :shock: ! Ik hoop dat de antibiotica werkt en dat het allemaal voorspoedig geneest. Ik heb geen ervaring met pus achter de oogbol, wel met een kat wiens oog om een andere reden eruit moest. Dat ziet er in het begin vreselijk uit, maar is verder voor de kat geen enkel probleem. Maar maak je nog geen zorgen - niet meteen uitgaan van 't ergste geval ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door Nyncke »

Je kunt zelf ( of bezoek ) natuurlijk altijd een doorntje mee van buiten naar binnen hebben genomen. Voor je het weet zit het tussen de ribbels van je schoen of is het in je kleren blijven hangen.
Of wellicht een bosje bloemen waar wat kleine doorntjes in hebben gezeten.

Verder heb ik er geen ervaring mee.
Rachael
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2010 09:58

Re: Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door Rachael »

ja maar hoe zou zo'n doorn dan weer in een oogje komen?
vooralsnog zit het vlekje nog steeds achter dr oogje, beweegt ook heen en weer .wat ik gek vind is dat ze nergens last van schijnt te hebben...
:cathappy:
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door Nyncke »

Poes loopt over doorntje, doorntje zit aan zijn pootje, wast zich door pootje langs kopje te halen bv.
Rachael
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2010 09:58

Re: Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door Rachael »

zou het herpes kunnen zijn, zo ja wat kan je daar aan doen?
zit ff te googlen en kom dit vaak tegen en niesziekte, maar nogmaals ze heeft verder geen klachten......
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door Henri »

Als je van een vlekje spreekt, zou het ook mogelijk zijn dat de poes pigmenten krijgt, oorzaak daarvan is het verstopt zitten van het traanbuisje, in dit geval moet het oog regelmatig vochtig gehouden worden door middel van druppels, zoniet kan het oog blind worden, mischien toch maar eens vragen aan da .

hoop in ieder geval dat het niet erg is.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Pus achter oogbol, wat nu?

Bericht door loek »

Hallo Rachael
Ik heb een tijdje terug ook een 'oogpaniekje' gehad. Net wat anders dan bij jou maar misschien heb je er wat aan. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ic#p400185

Ik vraag me af, hoe kan de da (laat staan jij zelf) achter de oogbol kijken? Muis heeft heel wat onderzoekjes doorstaan...maar achter de oogbol???

Ik hoop iniedergeval dat het bij jou (net als bij mij) toch erg meevalt!
Sterkte!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie