Kosten suikerziekte

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Tygo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 14:23

Kosten suikerziekte

Bericht door Tygo »

Hallo allemaal,

bij onze kat is suikerziekte geconstateerd. Ik begrijp dat we de komende periode eerst insuline goed af moeten stellen bij hem. Wanneer dit goed is, moet hij 2x dgs insuline.
Wat zijn jullie ongeveer kwijt in de maand nu het goed is afgesteld (zowel de insuline/spuiten als het voer)?

Groetjes linda.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door daantje »

Hoi Linda,

Ik heb zelf de ervaring niet, maar ik zal kattenbella even op je vraag attenderen, zij heeft zelf ook een katje met suikerziekte en kan je er vast heel veel over vertellen ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Kattenbella »

Hallo Linda,

De kosten van de naalden en de insuline vallen erg mee. Ik ben hier voor een klein flesje insuline plus tien spuitjes tien euro kwijt. Het voer kost 48 euro, maar dat is een grote zak MD van Hill's (5kg) Daar kan je heel lang mee doen. Er zijn ook blikjes van Hills.Columbus lust deze niet, maar de andere suikerkat Lucky die ik spuit vindt het heerlijk.

Ik zou zelf graag Carnibest (versvoeding) voor suikerkatten willen gebruiken, maar helaas is dit niet overal verkrijbaar.

Je kan zelf testen, de teststrips zijn het duurst.

Om een heel lang verhaal kort te maken, je kan veel informatie en steun vinden op http://www.suikerkatten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar staat echt alles wat je moet weten!

Heel veel succes met het spuiten, het went wel ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
wila
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2009 10:56

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door wila »

Onze poes is helaas van de week overleden.
Ik heb echter nog 40 spuitjes, 2 nieuwe flesje insuline, en 4 kilo M/D van hills. Nieuwprijs
ongeveer 70 euro alles bij elkaar. Ik bied het aan voor 35 euro. Ik zelf woon omgeving Bergen op Zoom. Maar woon je in Amsterdam, daar kom ik iedere maand in ieder geval. Dus kan het dan bezorgen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Kattenbella »

Gecondoleerd en sterkte met je kat. Helaas woon ik te ver bij je vandaan om de spullen over te nemen. Heb je je oproep al op het suikerkattenforum geplaatst?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door lievelijn »

hee bel, als je het heel graag wil hebben, wil ik het wel voor je halen hoor!!
heb zowiezo de intentie binnenkort naar malou te komen ;-) dus dan is t "zo" bij jou...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Kattenbella »

Marjolijn, dat is heel lief, maar de insuline mag absoluut niet lang buiten de koelkast. het moet dus binnen een kwartier weer in een koeling staan anders is het stuk.
Wel echt lief van je ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door lievelijn »

volgende x beter!

wila veel sterkte met dit verlies

en tygo heel veel succes met inlezen en dadelijk met het gaan spuiten..
ik <3 Vlinder
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Roos en Minousch »

Dan is een koelbox toch een goed oplossing??
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Kattenbella »

Insuline steekt erg nauw. je moet het rechtop houden, het mag niet teveel heftig bewegen, omdat de kristallen anders stukgaan. Ik weet niet of er een klein koelboxje is waar het in vastgezet wordt. Het mag ook weer niet te koud, gedoe he ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Roos en Minousch »

Lastig..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door lievelijn »

Roos en Minousch schreef:Dan is een koelbox toch een goed oplossing??
scheelt misschien als ik zeg dat bel en ik minimaal 3 uur met de auto uit elkaar wonen... met het ov geloof ik zelfs een kleine 4..
ik <3 Vlinder
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Roos en Minousch »

Lol dat had ik al begrepen, vandaar de koelbox dus...
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kosten suikerziekte

Bericht door Adriana »

bovenstaand verhaal over de kwetsbaarheid van insuline gaat alleen op voor de door de dierenartsen voorgeschreven insuline 'caninsuline'. dat mag je niet eens schudden maar moet je zwenken en temp.schokken zijn absoluut uit den boze. aan witte randjes aan de bovenkant van het flesje kun je zien of die insuline nog bruikbaar/werkzaam is.
met de langzaamwerkende lantus insuline, die niet voor katten is ontwikkeld maar wel heel erg goed werkt, heb je die problemen niet, dat moet je alleen koel houden.
trouwens, caninsuline is voor honden ontwikkeld, niet voor katten, vandaar dat veel katten daar zo slecht op reageren.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie