Advies ziek kitten gevraagd!

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Romana
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2009 00:48

Advies ziek kitten gevraagd!

Bericht door Romana »

Goedenavond,

Wij zijn de troste eigenaren van 3 mooie gecastreerde Brits korthaar katers en 5 mooie dames waaronder britjes en foldjes!

Onze scottish fold poes is op 6 december bevallen van haar laatste nestje, mama is nu 5 jaar oud.
Ze is bevallen van 4 knappe kereltjes!

Echter heerste er op dat moment een soort niesziekte in huis onder de volwassen katten. Ook mams had hier wat last van, maar dit bleef bij heel af en toe een droog niesje en meer niet.

Echter heeft 1 kitten sinds hij 1 week oud is het ook te pakken.
Hij reutelt en uit zijn neusje komt regelmatig vocht.
Ook komt hij amper aan.
Zaterdag is het nestje 2 weken oud en iedereen komt goed aan, zij zitten nu op 270-280 gram.

Echter blijft de kleine Blink al in geen 6 dagen fatsoendelijk aan,
sinds eergister blijft hij rond de 220 gram steken.

Hij krijgt een neusdruppel-oplossing van de DA en alle kittens krijgen Amoxy-Colistine AB toegedient.
Uiteraard in een miniscule hoeveelheid, ong 1/5 van een theelepeltje zoals voorgeschreven.

We hebben niet het idee dat die Ab aanslaat, nu ook de rest een beetje last lijkt te hebben.

We geven het zieke kitten nu ook meerdere keren per dag extra melk via een sonde. Hij krijgt sinds gister een 4-5 ml melk per keer. Hij komt hier volgens de weegschaal een gram of 2 aan, maar een uurtje of 2 later lijkt het weer volledig verdwenen te zijn.

Uiteraard gaan we morgen wederom met de DA overleggen maar mijn vraag aan jullie is of jullie een idee hebben!

We zijn heel bang dat we de kleintjes kwijt raken, ondanks dat mams en de kleintjes op de slaapkamer verblijven, en niet in contact komen met de volwassen katten (deze zijn allemaal zo goed als beter), de luchtreiniger welke geen lucht blaast en de extra vitamine die mams krijgt en de kleintjes af en toe wat nutri-drops krijgen.

Ik hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft, of tips heeft!!

Groetjes,
Romana Witte
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Advies ziek kitten gevraagd!

Bericht door Tazke »

Geen ervaring, maar ga eens rondbellen!
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Advies ziek kitten gevraagd!

Bericht door Cari »

Hoe is 't nou met ze? Heb je andere medicijnen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
poespas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010 23:44

Re: Advies ziek kitten gevraagd!

Bericht door poespas »

hoi,
hoe is het verder afgelopen met de kittens?
ik heb nu ook niesziekte in mijn nest en ben teneinde raad
Plaats reactie