Coco's agressie door artrose?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door Nyncke »

Wat enorm jammer, wel ben ik erg benieuwd naar een verklaring waarom het effect zo snel is afgenomen.
Veel sterkte voor Coco!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door loek »

Oh jammer. Kan dat dieetvoer ook nog invloed hebben op haar gedrag?
En wat ga je nu verder doen, als de metacam op is? (Muis zit nou trouwens ook aan de metacam. Ze wordt er een beetje suf van volgens mij. En...ze vind het 'lekker'! Ik houd dat spuitje voor haar bek, en dan begint ze al te likken...Vind Coco het ook lekker of moet je erwat moeite voor doen?)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door rieneke »

ik kan het zo slecht plaatsen dat ze eerst zo goed reageerde, en daarna niet meer.
hoeveel druppels geef je camoth, en wat weegt coco?
geef je de versie voor de hond of voor de kat?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door Camoth »

Coco lust het niet, dus krijgt ze het door wat Viyo.

Het is de kattenversie en ze krijgt het in een spuitje op gewicht. Ze weegt 5.85 kilo en ik geef haar op het spuitje afgemeten voor 6 kilo.

Ik vind het ook heel vreemd. Die dubbele dosis werkte misschien om de een of andere reden beter ofzo?
Als de Metacam op is ga ik maar eerst even met de DA overleg plegen hoe die erover denkt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door loek »

Ben benieuwd hoe het met Coco gaat! (metacam al op? al nieuws?)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door Camoth »

De Metacam is op, maar ik merk geen verschil bij Coco, ook niet nu ik gestopt ben. Ik heb deze week tentamens dus ik ga volgende week de DA bellen voor een afspraak. Ze gaat sowieso als deze zak Orijen op is aan het dieetvoer heb ik overigens besloten.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door Camoth »

Hier even een update:

Coco is nu een paar weken van de Metacam af. De afgelopen week heb ik haar meerdere malen gewoon weer op haar buik mogen aaien spontaan, dat kwam dus in tegenstelling tot wat ik dacht niet door de pijnstilling. Terugkijkend denk ik toch dat ik zag wat ik graag wilde zien. Ik denk dus niet dat ze pijn heeft en daarom soms zo raar doet, maar dat het toch een gedragsissue is.

Ik ga in het nieuwe jaar de DA bellen en overleggen. Als die zegt dat het echt nodig is zal ik de foto's laten maken, maar eigenlijk betwijfel ik of dat zin gaat hebben. Al helemaal als je rekening houdt met de stress die haar dat oplevert en de vorige keer dat we daar waren.

Vandaag heb ik wel dieetvoer voor haar besteld. Ze gaat nu gewoon 4x per week op kattovit natvoer en Hills r/d brokken. De andere dagen krijgt ze nog wel de Haaksbarf, omdat ik anders halve worsten weg kan gooien omdat ze niet opgaan (Bindi eet geen 500 gram Haaksbarf in 3 dagen). Maar ook omdat ik het wel belangrijk vind dat ze vers blijft krijgen. Ook krijgt ze nog wel 1x per week kippennekjes, dat is gewoon noodzakelijk voor haar tandjes.

Als ze genoeg is afgevallen (streef eerst naar 4 kilo) dan ga ik wel weer op Orijen over, maar blijf haar dan dieetnatvoer geven een tijdje, en kijken hoe dat gaat. Ze is een kleine poes en weegt nu bijna 6 kilo, dat vind ik echt niet kunnen. Ik heb alles geprobeerd: meer natvoer, vers en kvv, wandelen aan een tuigje, voerballen, voerverstopspeelgoed, gewoon speelgoed, laserlampjes... ze komt alleen maar meer aan.

Ik zal weer een update geven als ik de DA heb gesproken.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door Sannie_xx »

Hoe gaat het hier nu mee?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco's agressie door artrose?

Bericht door Camoth »

Eigenlijk nog al vanouds. Af en toe let ik niet goed op en krijg ik een tik.
Volgende maand ga ik voor de entingen van Coco en dan overleg ik met de DA. Dan laat ik haar ook wegen om te zien of het dieet heeft gewerkt. Zo niet dan kap ik met dat dieet. Ze vind het natvoer vies (ze eet het wel, maar met lange tanden). En het graan in de Hills vind ik niks.

We moeten nog even kijken denk ik. Ik ga sowieso sparen om haar in de seniorentest te laten opnemen voor wat testjes. Gewoon preventief.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie