Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Tember »

Tember schreef:Ik vind het jammer dat de meeste krabpalen ontzettend lelijk zijn. Die van ons vind ik ook erg lelijk, maar de katten hebben er plezier van en daar gaat het om.

Afbeelding
Er hingen nog wat speeltjes aan, maar die zijn er door Erwin al afgesloopt.
Ik heb nu deze krabpaal. Het is inmiddels al de tweede, want de eerste was echt voor kittens en daar werd Erwin simpelweg te groot voor en ik durfde hem er niet alleen mee te laten. Er zaten veel losse speeltjes aan met draden enzo, hij zat er al eens in vast en het werd te gevaarlijk toen hij er wilder mee ging spelen.

Maar nu lijkt deze krabpaal z'n beste tijd al gehad te hebben. Erwin is er erg wild mee en hij staat scheef en wiebelt erg. Hij springt er vanaf de grond op en dan houd ik elke keer m'n hart vast. Vandaag of morgen valt ie echt eens om en dan hebben ze de schrik van hun leven.

Nu ben ik dus even aan het rondkijken voor een andere krabpaal. Ik wil een stevigere als die ik nu heb en het liefst ook iets groter of met meer speelvlakken. Hij is voor twee katten bedoelt, alleen Dennis is wat liever voor de krabpaal. Wat raden jullie me aan? Ik heb een budget tot ongeveer 60 euro. Anders wordt het allemaal wel heel duur, want deze was ook 40 en de vorige ook zoiets.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door loek »

Die bananaleafkrabpaal is nu in de aanbieding bij de Jumper.....(goedkoper!) tenminste hij ziet er hetzelfde uit....maar zou zo maar kunnen dat het een hele andere (en van mindere kwaliteit) is hoor!

Ik heb zelf een paar maandjes deze:

Afbeelding

(ik zie nu dat hij duurder is dan je budget....dacht ook dat ik hem goedkoper had gekocht)

Hij is wel stevig vind ik. Ik had eerst een klein krabpaaltje met zo'n 'blok'/ holletje en 1 plateau. Die viel op een gegeven moment ook vaak om (liet hem maar gewoon op z'n zij liggen op een gegeven moment, kon er niets meer mee gebeuren) en toen brak dat krabgedeelte ook af. Ze waren duidelijk toe aan iets groters ;-)

p.s. dat balletje wat dar bovenaan hangt is er na 1 dag af gesloopt....dat wel maar volgens mij is dat altijd met die dingen.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Tember »

Afbeelding

Ik heb deze gisteren besteld bij zooplus. Iets boven m'n budget, maargoed, ik houd van ze. Hopen dat deze het langer volhoudt! Heb bewust voor een gekozen met 2 vlakken waar ze hoog kunnen liggen, want nu maken ze ruzie wie er bovenop mag liggen.

Het is m'n eerste bestelling bij zooplus, er staat dat het 1-2 werkdagen duurt. Zou ik hem dan vrijdag binnen hebben?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cari »

Hij is mooi! Je krijgt van Zooplus altijd een mailtje als iets verzonden is. In principe heb je het dan de volgende dag of de dag erna (afhankelijk van het tijdstip van verzending denk ik)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Loontje »

Wij hebben deze afgelopen woensdag binnen gekregen! :grin:

Afbeelding
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Tember »

Ik heb de paal binnen en hij is in elkaar gezet. De katten vinden hem prachtig, alleen de linker bovenste paal is scheef. We hebben al allerlei dingen geprobeerd om hem recht te krijgen, maar er zit een foutje in de ton. We houden hem denk ik wel, en proberen hem wat te customizen zodat ie recht wordt. Erwin en Dennis vinden hem echt prachtig. Het balletje wat er aan zit, de ton met gangetjes en de verdiepingen. Alleen hoop ik dat we hem recht kunnen krijgen. Zal vandaag nog even een foto's posten.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door floddertje »

ik wil misschien deze krabpaal gaan bestellen:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... and/145885
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cari »

Die is leuk! De kokosnoten zullen er wel snel afgetrokken werden en hoe het met de palmbladeren afloopt, weet ik ook niet... :eshifty:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Hilde_72 »

Tember: ik had ook een krabpaal besteld bij Zooplus, waarvan de bovenste paal scheef stond. Zo'n krabpaal is duur genoeg en moet (als het goed is) jaren meegaan, dus ik heb contact opgenomen met Zooplus. Ze vroegen mij een foto van de scheve paal te mailen, en daarna ik kreeg zonder problemen een nieuwe krabpaal, deze keer wel stevig genoeg! Misschien een tip voor jou?
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Tember »

Echt? En heb je toen ook die andere terug moeten sturen? Want dat lijkt me zo'n gedoe, dat ding weer uit elkaar halen en weer in een doos doen, die inmiddels al is gesloopt door mijn lieftallige sloopmachine Erwin. Ik denk dat ik straks wel even contact met ze opneem, hoop dat het werkt!

Edit: Ik heb ze zojuist een mail gestuurd.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Hilde_72 »

Hoi!

Het was ook een gedoe, dat ding weer uit elkaar halen, en hij zat na een paar dagen onder de kattenharen. Maar juist het mandje op de scheve paal was favoriet (alsof ze het ruiken), en ik was bang dat ie in zou storten ;-) aangezien Otto ruim 6 kilo weegt... Dus toch maar gedaan! Ze kwamen 'm netjes thuis ophalen dus ik hoefde er zelf niet mee te sjouwen.
Ben benieuwd of het bij jou ook zo werkt! Succes ermee, en ik hoor het wel.
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door lievelijn »

als ik straks een eigen huisje met de ruimte ervoor heb wil ik graag deze

de plankjes kant zit tegen de muur
Afbeelding

dan zie je dus dit

Afbeelding

een van de weinige palen die ik er leuk uit vind zien en zonder stof stuk beter schoon te houden..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mac »

Deze 4 palen heb ik:

Afbeelding

Afbeelding

De linker, en nog 1 die er niet op staat
Afbeelding
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Tamir »

Ik kom geen foto plaatsen, maar even vragen hoe je een krabpaal (plaat met enkel een hoge krabpaal erop) wat steviger op de plaat kan boren. Diegene die wij hebben gekocht zat na een aantal keren krabben door de kat al los. Iemand een idee?
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door achtpuntzes »

mijn katten moeten het hier mee doen:

Afbeelding Afbeelding

dan heb ik nog een muisje aan een elastiekje bovenop de rechter krabpaal.
ze spelen best veel met/ op de krabpalen.

ik zit erover te denken om zo'n krabton te kopen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie