# Waar koop/ haal ik een kitten???

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
MissSurmene
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 00:16

# Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door MissSurmene »

Ik wil al een tijdje lang graag kitten hebben. Het liefste meer dan 1tje, anders is het zo alleen.
Maar de vraag is waar kan ik deze kopen??
Ik ben op marktplaats en via google gaan zoeken , tot ik hier kwam.

Ik woon in de regio amersfoort, waar heb je dan een asiel waar je kittens kunt kopen??
Weet iemand een goede asiel die nog kittens heeft, of iemand die zelf hun kitten wil verkopen
maakt niet uit of het een raskat is. Als het maar nog een kleine kitten is.

Ik wil gewoon een lief kitten!!

Gr.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Leonie89 »

marktplaats wordt over het algemeen afgeraden hier op het forum.. er zitten veel advertenties tussen die niet juist zijn.. de kittens blijken te jong (jonger dan aangegeven) of ze blijken achteraf ziektes te hebben.. en dan zijn de oude eigenaars nergens meer te vinden en zit jij met je kittens.. natuurlijk zijn niet alle advertenties verkeerd, maar we waarschuwen alleen..
het is niet echt kittenseizoen nu, dus veel aanbod is er niet.. asiels zitten vol met kittens rond de zomervakantie..
op www.dierenasiels.com kun je zoeken tussen (bijna) alle asiels in nederland en sommige in belgie.. je kan zoeken per asiel, maar ook landelijk en dan filteren op kitten.. op dit moment zitten er nog zo'n 100 kittens op baasjes te wachten, volgens de site.. maar voor uitgebreid aanbod zou ik wachten tot vlak voor de zomervakantie.. houdt er rekening mee dat je met kittens de eerste dagen/weken zo veel mogelijk thuis moet zijn om ze de regels van het huis te leren..
succes!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Umimeis »

Je kunt in het asiel ook vragen of ze weeskittens hebben. Zo ben ik ook aan 1 van mijn katten gekomen.
Eeen medewerkster van het asiel in Winschoten (Gr.) vangt bij haar thuis ook weeskittens op bij haar thuis.
Deze kittens zijn vaak gedumpt op straat of zijn om andere redenen zonder moeder te kommen zitten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door JLC »

Ik heb mijn katten gevonden via Speurders en je moet wel goed je verstand erbij houden.
De kitten moet er gezond uitzien, dus geen wormen, geen vlooien, schoon achterwerk e.d. In het boek van Vicky Halls " de Kat" staat een checklist vermeldt met punten waarop je moet letten. Of neem iemand mee die verstand heeft van katten als je toch een kat van marktplaats/ speurders gaat halen. Maar je kunt natuurlijk ook eerst in het asiel kijken.
Ik denk verder dat er op dit moment nog niet veel nestjes zijn. Als je wacht totdat het april / mei is, dan zul je zien dat er meer kittens zijn.
Wil je trouwens een raskat of een HTK-kat?
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Umimeis »

Sam kostte mij €90,-. Maar hij was dan al wel gevaccineerd (2e vaccinatie zat erbij in), gechipt, ontwormd en ontvlooid. Ik kreeg er ook een zak brokken bij en veel informatiefolders. Later toen hij 6 maanden was kon ik hem bij dat asiel ook castreren, daar hoefde ik niks extra's voor te betalen, dat zat er ook al de prijs bij in.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
MissSurmene
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 00:16

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door MissSurmene »

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben er echt veel wijzer op geworden

Ik had al een beetje gekeken over hoeveel vaccinaties enzo ze moeten hebben en dat ze tot 13 weken bij hun moeder moeten blijven. Maar ik zal gaan zoeken bij de asiels en wachten tot na de zomervakantie!

Ik weet niet of ik een raskat ga nemen, maar wat is een HTK kat? Heeft een raskat dan bepaalde nadelen ofzo als extra verzorging??
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Leonie89 »

een HTK kat (huis tuin en keuken) is een 'gewone' kat.. die katten die je vind op boerderijen en in asiels.. de niet-raskatten..
raskatten worden tot 13 weken bij de moeder gehouden. asiels doen ze meestal na 8 week al 'in de verkoop' (klinkt zo naar)

voor een raskat ben je zeker tussen de 500 en 600 euro kwijt.. dit is nog zonder castratiekosten.. verder is het all inclusive en heb je een 'bijzonder' beestje in huis lopen.. erg leuk, vinden wij (hebben er 2) maar niet voor iedereen betaalbaar en sommige mensen verklaren je voor gek.. (maar een hond voor 1000 euro is weer normaal :s )
op www.[verwijderd].nl staan een groot deel van de beschikbare nestjes op een rij met een vermelding naar de eigen sites.. als je dit wilt gaan doen is het wel belangrijk dat je heel goed oplet dat het geen 'broodfokker' is, die het alleen om het geld doet..

via www.dierenasiels.com kun je veel asiels en hun aanbod vinden.. als je twijfelt tussen ras of niet kun je ook zoeken op deze site naar 'anders kortharig' of 'anders langharig', want vaak genoeg zitten er toch raskatjes in het asiel.. heel weinig kittens, maar wij hebben op deze manier een 1,5 jarige raskat met stamboom hiervandaan gekregen.. en dan betaal je dus maar een eurotje of 75!!
let hierbij wel op de beschrijving van de kat.. vaak hebben deze raskatten een reden waarom ze in het asiel zijn beland.. (maar hoeft niet!) asieldieren gaan voor rond de 75 euro weg en vaak krijg je nog korting op de castratiekosten..

het is maar net wat je wil en wat je ervoor over hebt..

zoals al eerder gezegd zullen er zo vlak voor de zomervakantie genoeg nestjes in het asiel belanden zodat je alle keus van de wereld hebt.. ook leuk dat je misschien voor twee kittens wil gaan! dan kun je leuk zusjes of broertjes nemen! is altijd gezellig voor ze!!
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Claudia007 »

Lig er aan wat voor raskat en welke stamboom.
Die van mij was niet tussen de 500 en 600 euro en ook lig het er aan welk land.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door JLC »

Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken door onze adviezen. Als je voor een kitten gaat, dan kun je beter voor twee kittens gaan. Ze leren van elkaar en kunnen veel met elkaar spelen. Dit kan verveling voorkomen bij een kitten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Umimeis »

vaak krijg je nog korting op de castratiekosten..
Meestal zit dat er al bij in hoor...tenminste bij mij wel, maar ik had ook €90,- betaald voor Sam.
Elk asiel is daar verschillend in, dus laat je goed informeren.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Camoth »

Claudia007 schreef:Lig er aan wat voor raskat en welke stamboom.
Die van mij was niet tussen de 500 en 600 euro en ook lig het er aan welk land.
Een stamboom = een stamboom, daar zijn geen meerdere soorten van ;) Dus daar ligt het niet aan. In Belgie zijn raskatten vaak goedkoper, waarom weet ik ook niet. In Nederland is tussen de 500 en 600 euro voor de meeste rassen normaal, minder zie je zelden, eerder meer (Bengalen bijvoorbeeld).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door Claudia007 »

Ik bedoel meer welke lijnen er in zitten in de stamboom ;-)
Als er bv een paar kampioenen in zitten dan betaal je daar volgens mij ook wel voor....zo bedoel ik het meer ;-)
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
dion
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2010 07:44
Locatie: Hamont (België)

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door dion »

een stamboomkat heeft alleen maar een papiertje meer, het verzekerd niet tegen ziektes of het karakter van je kat zoals ik al zei alleen maar een papiertje meer,
niet slecht bedoeld hoor
cats are your best friends!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door lievelijn »

Claudia007 schreef:Lig er aan wat voor raskat en welke stamboom.
Die van mij was niet tussen de 500 en 600 euro en ook lig het er aan welk land.
pas wel op want goedkoop is vaak duurkoop bij raskatten!! de mensen die vaak raskatten goedkoper aanbieden zijn broodfokkers.. zij fokken de katten niet uit liefhebberij, maar uit financieel oogpunt. het is al meer dan eens voorgekomen dat deze katten iets blijken te mankeren.
ik <3 Vlinder
MissSurmene
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 00:16

Re: Waar koop/ haal ik een kitten???

Bericht door MissSurmene »

Ik denk dat ik maar beter voor een HTC kat ga, ik ben er ook al uit dat ik een jongentje en natuurlijk wil ik er ook 2 of meer, wij zijn met 5 broertjes/zusjes thuis en ik denk niet dat 1 kitten zoveel liefde aankan:P:D Ik ben niet van plan de kat de castreren, ik vind dit niet een natuurlijke wijze

echt duur allemaal!!, waar zijn de mensen die kittens hebben gekregen en deze gratis weg willen geven!!??
Ik vind elk jaar in Turkiye allemaal lieve straat kitten, die was ik dan en droog ik ze geeft ze melk enz. Maar deze kan ik maar 6 weken verzorgen want ik kan ze niet meenemen!!! We gaan met de auto:(

Maargoed, ik hou de asielen in de gaten en hopelijk heb ik rond de zomer een kitten of meer kittens:D
Gesloten