Lekkere knabbels voor de lekker?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Lekkere knabbels voor de lekker?

Bericht door Mac »

Mijn kater is 1 jaar en krijgt ook diarree. Waarschijnlijk speelt het natvoer ook een grote rol daarin. Maar ook parasieten in de maag en stress kunnen oorzaken zijn.

Mijn kater krijgt nu Royal Canin Sensible. En dat werkt goed! Eindelijk harde drollen. Ik was nog nooit zo blij met een harde drol, toen ik de kattenbak toen open deed! :)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Lekkere knabbels voor de lekker?

Bericht door Anne »

Nou ja, onze Joep heeft een ontlastingonderzoek gehad waarin geen parasieten werden aangetroffen, gelukkig maar ;-)
het gaat nu een heel stuk beter met Joep, volgens mij heeft hij gewoon gevoelige darmen. Hij krijgt nu als enige inplaats van natvoer savonds een andere brok, voor de lekker. Het alleen eten heb ik opgelost door hem onder een boodschappenkrat tezetten, jeweet wel, zo'n plastice inklapbare :-P Dat kan nu nog omdat hij nog zo klein is :-P Hij eet nu samen met Destin in de huiskamer, de anderen zitten dan in de gang met hun natvoer en het kattenluikje tijdelijk op slot ;-) Tegen de tijd dat Joep uitgegeten is gaat hij lopen waarmee hij met de omgekeerde boodschappenkrat de kamer door schuift, dat is wel een leuk gezicht.
Meestal zet ik hem dan weer op de gang want dan hebben de anderen hun natvoer weer op en kunnen ze verder eten met hun gewone knabbels.

In het begin toen hij dus die andere knabbels erbij kreeg had hij ook weer diarree, maar nu zijn darmen gewend zijn niet meer. Met natvoer bleef hij telkens maar diarree houden :roll:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Lekkere knabbels voor de lekker?

Bericht door Anne »

Cari schreef:Je kan kittens het beste laten opgroeien met diverse soorten voer. Dat sterkt het systeem en ze worden niet van die katten die NIKS ANDERS DAN lusten ;-) .
Wat slim bedacht zeg, was ik zelf nooit opgekomen :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie