Speeltjes en etensbakje

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Dounia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2008 10:55

Speeltjes en etensbakje

Bericht door Dounia »

Hallo allemaal,

De laatste tijd is het zo dat mijn kleine dondersteen zijn speeltje in zijn waterbakje (en soms ook in zijn etensbakje) gooit. Vervolgens haalt hij het speeltje er weer uit met als gevolg dat mijn laminaat kletsnat is (en daar kan het niet zo goed tegen) en het bakje aan de andere kant van de kamer staat. Is natuurlijk hartstikke grappig, maar ik vind het minder leuk als mijn laminaat dalijk bol gaat staan of iets dergelijks.
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat de reden is voor dit gedrag. Kan iemand mij dit vertellen?

Groetjes, Dounia
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Speeltjes en etensbakje

Bericht door Seemy »

:lol: Het zal wel leuk zijn om op die manier te spelen :edance: .

Misschien gaat de lol er vanzelf nog wel weer af over een tijdje.

Dit is met bepaalde speeltjes toch ook zo?? Als ze een tijdje met hetzelfde speeltje hebben gespeeld laten ze die ook links liggen, en haal je dat zelfde speeltje na een tijdje weer tevoorschijn dan is het weer helemaal leuk!

Ik zou tijdelijk even een groot dienblad of iets dergelijks onder zijn voer en waterbakjes zetten of iets van een placemet of handdoek ofzo dan is je laminaat beschermd.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Speeltjes en etensbakje

Bericht door loonsy »

Dat is sowieso wel een goed idee seemy, Zo vang je ook natte brokjes op en dat soort dingen. Een placemat kan je lekker in een sopje doen. Je laminaat niet :D

Een stuk hygiënischer dus :)

Waarom hij het doet? Dat weet ik niet, het zal inderdaad wel een extra dimensie aan het speelplezier geven.
Dounia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2008 10:55

Re: Speeltjes en etensbakje

Bericht door Dounia »

Ja ik zat inderdaad ook te denken dat ie gewoon weer iets nieuws heeft uitgevonden.
Heb vanmorgen een handdoek onder zijn bakjes gelegd, maar om zijn speeltje op te pakken zit ie iedere keer met zijn nagels erin vast. Haha! Het is ook altijd wat.
Ik zal een dienblad of placemat eens proberen!
Bedankt
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Speeltjes en etensbakje

Bericht door rieneke »

mijn drop vindt het ook helemaal geweldig 1 bepaald speeltje te verzuipen en weer op te vissen.
heb het waterschaaltje nu in een grote schaal gezet, en dat gaat goed.
grapjassen zijn het toch he :lol:
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Speeltjes en etensbakje

Bericht door lizzy123 »

lizzy (kitten) heeft zo'n vishengeltje waar een lange zachte sliert aan hang die neemt ze zowat overal aar toe als ze gaat eten legt ze hem voor der voerbakje neer als ze klaar is neemt ze hem weer mee als ze naar de kattenbak gaat legt ze hem ervoor maar blijft ernaar kijken totdat ze klaar is. soms wil ik het met haar speeltje spelen, maar dat mag heel soms niet.. dan gaat ze bijten. lizzy heeft echt wat met dat speeltje. maar aan dat speeltje zit zo'n stokje die neemt ze ook 'gewoon' mee..
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Plaats reactie