Kitten een meisje ipv jongen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Roosje »

Je verwacht van een asiel toch wel dat ze een kater van een poes kunnen onderscheiden. :| Lijkt me echt even een hele vage situatie, als je mannetje opeens geen mannetje meer is.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door JLC »

Dus toch een meisje. Uit eigen ervaring weet ik dat een kater en een poes (allebei geholpen) best goed samen kunnen gaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Sibby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 nov 2009 14:49
Locatie: Brugge

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Sibby »

Onze Wolf en Mereltje (m en v) zijn 2 handen op een buik! Waarom zou het niet goed (blijven) gaan?
Hubje (10j) Woozy (4j) Wolfje (5m) Mereltje (3m) Beer (2j) Min Min ( 19j RIP) Simmy ( 17j RIP)
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Tsja, ik zie wel hoe het loopt tussen hun twee. Momenteel vinden ze elkaar erg lief. Ik hoop dat dit na de sterilisatie nog steeds zo is. Ik heb altijd gezegd dat als het niet goed tussen hun twee zou gaan, Dennis weg zou moeten. Erwin was er tenslotte eerder. Het zou wel met pijn in m'n hart gaan. Maar dat is allemaal pas voor in de toekomst, wie weet gaat het helemaal goed. Nu verdragen ze elkaar tenslotte ook prima. Het blijft wel een vreemde gewaarwording, dat Dennis ineens een meisje is.. m'n systeem is nog even in de war. :lol:
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Leonie89 »

oh dat zal inderdaad gek voelen, ineens een dame te hebben in plaats van een heer.. wij hebben hier ook een dame en een heer ( en hadden we bij mijn vader vroeger ook) en dat gaat prima hoor!! ik denk juist dat twee heren mee problemen zou geven (territorium ofzo?) dan een dame en een heer..
ik zou wel even een klacht bij dat asiel neerleggen, want dit is alles behalve netjes :???: je zou toch zeggen dat een asiel dat wel goed zou moeten kunnen zien :-|
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Sannie_xx »

Wat naar inderdaad, je verwacht wel beter van een asiel :S

Maar ik zou me niet al teveel zorgen maken. Ik ken echt heel veel mensen die een kater een en poes bij elkaar hebben, en ik ken er daarvan niet eentje waarbij dat niet goed gaat.
Ook hier op het forum heb ik regelmatig gelezen (bij vragen die hierover gingen) dat het eigenlijk meer aan de karakters van de katten zelf ligt dan aan het geslacht. Ook bij twee katers kan het fout gaan.

Ik heb zelf ook een heer en een dame en dat gaat prima :) En je kan haar rustig Dennis blijven noemen hoor :) Maar als je die echt te mannelijk vind, kun je als tussenweg een meisjes/jongensnaam (neutraal) kiezen. Iets als Robin vind ik daar een voorbeeld van (haha en mijn neefje heet zo, maar ik ken ook een aantal meisjes die zo heten).
En ook lekker 'hee jongen' blijven zeggen. Haar zal het echt niks kunnen schelen ;)
Marrie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2009 18:46

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Marrie »

Hoi!

Ik heb je topic gevolgd, en kan me inderdaad goed voorstellen dat je heel erg
verbaast en overdonderd bent...
Wel fijn dat het asiel nu wil meewerken, het was toch een hele rare situatie geworden.
Je schreef iets over het gebruik van de poezenpil, misschien is het toch een idee
om dat voor deze krolsheid te gebruiken.
Ik heb 5 poezen, allen gesteriliseerd behalve 1. Zij is een heel klein, maf, mini poesje
volgens mij geboren in het verkeerde seizoen ofzo.
De dierenarts durfde het niet aan om haar te steriliseren, dus hebben wij het als volgt opgelost:
Alleen wanneer ze krols is krijgt ze 2 dagen achterelkaar de poezenpil. Haar krolsheid is dan weer zo
goed als voorbij. Dus de hoeveelheid hormonen die ze binnekrijgt is minimaal, maar de overlast
van de krolsheid is weg.
Misschien een idee om dat toch te doen totdat je haar oud genoeg vindt om te laten steriliseren?

In ieder geval succes!

Groetjes Marrie
Ligt de poes de hele dag op de stoel, reken dan op een natte boel
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

Dennis wordt 5 Januari gesteriliseerd, dus de poezenpil hoef ik sowieso niet te gebruiken. Ze is nog net niet groot genoeg, maar ze is al wel erg krols voor haar leeftijd. Mijn eigen DA heeft haar gezien en zei dat hij het aan zou durven om haar te steriliseren. Ik kan me dus niet voorstellen dat de DA waar ik haar heen breng (die het asiel voor mij betaald) dat niet zou vinden. Mijn eigen DA is een erg goede DA, dus ik vertrouw hem daarop.

Ik begin al wel wat te wennen aan het idee en ik denk dat ik haar gewoon Denise ga noemen. Zo noem ik haar nu al 9 van de 10 keer, dus ik zal er vanzelf aan gewend raken.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Cari »

Jeetje Tember, ik lees het nu allemaal pas :shock: .
Je zou Dennis ook nog Janis (van Janis Joplin) kunnen noemen. Klinkt praktisch 't zelfde...
Castreren (want steriliseren doen ze dieren niet) kan op deze leeftijd prima hoor. En het blijft vast heel goed gaan tussen Erwin en zijn vriendin, daar zou ik maar gewoon van uitgaan ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Umimeis »

Jeetje, ja ik lees het nu ook pas. Dat was vast even schrikken geweest.
Nu heeft Erwin er een vriendinnetje ipv een vriendje, maar ik denk dat het verder niks uit zal maken hoor. Ze zijn immers ook al aan elkaar gewend.

Janis is inderdaad een mooie naam. En qua uitspraak lijkt het op Dennis.
'Janis' spreek je uit als 'Jennis'
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Tember »

We hebben besloten even af te wachten wat we met de naam doen. Maar we noemen haar nu 9 vd 10 keer Denise, dus haar naam zal denk ik vanzelf Denise worden.

Ik ben inmiddels gewend aan het idee en Denise is een heel lief poesje. :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten een meisje ipv jongen?

Bericht door Nyncke »

Ja, herkenbaar, dat gaat best snel dat wennen aan het idee...het " moeilijkste gedeelte" was de gedachte dat je een beetje een sufferd bent.
Gelukkig heette mijn kater Mambo, dus hoefde ik verder niks te veranderen aan de naam.
Plaats reactie