Wanneer een kat niks meer met zijn 'speelgoed' doet?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Wanneer een kat niks meer met zijn 'speelgoed' doet?

Bericht door Zorro »

Hoi hoi!

Wij hebben vorig jaar best een dure trapeze en een kussen (in tentvorm, heel gaaf!) gekocht. Zorro deed daar heel veel mee, maar de laatste maanden niet. De trapeze heb ik er al afgehaald, een keer voor verandering maar dat hielp niet.
Kattenlokstof vindt ie wel interessant maar dan even snuffelen en likken en dan was het leuke er weer af.
Zorro wordt in februari 2 jaar en is een nieuwsgierig, ondernemende, energieke kat dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

Iemand ideeën/tips?
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Wanneer als een kat niks meer met zijn 'speelgoed' doet?

Bericht door Seemy »

Misschien vindt Zorro het wel even niet meer interessant. Hij kent het, het is niet meer nieuw en de lol gaat er dan een beetje af.
Kun je het niet voor een tijdje helemaal weg halen/zetten en over een paar maandjes er weer neer zetten? Misschien is het dan wel weer ERG leuk!!!

Altijd dezelfde speeltjes werkt hier ook niet. Na een tijdje is het niet meer interessant en wordt er niet meer naar omgekeken. Maar als ik het weghaal en een tijd later weer tevoorschijn haal, dan is het weer leuk om mee te spelen!

Succes ;)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wanneer een kat niks meer met zijn 'speelgoed' doet?

Bericht door Kattenbella »

Goed idee, bij kinderen werkt dit ookt goed. De uitdaging is er even tijdelijk af.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Zorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:28

Re: Wanneer een kat niks meer met zijn 'speelgoed' doet?

Bericht door Zorro »

Ja daar had ik ook al aangedacht :)
Ik ga het meteen proberen!
The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Zorro en Rubah zijn de liefste! ;)
Plaats reactie