Kat van 17 - voor het eerst logeren. Kan dat?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Marnia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2009 09:52

Kat van 17 - voor het eerst logeren. Kan dat?

Bericht door Marnia »

Ik heb een kat van 17 jaar, die in dit huis geboren is en nooit ergens anders heeft gelogeerd. Zijn moeder is een paar maanden geleden overleden, en hoewel hij niet gek op haar was, is hij wel eenzaam geworden nu hij alleen is. Als ik vroeger op vakantie ging, kon ik hem/hen met een gerust hart aan de zorgen van een vriendin overlaten als ik op vakantie ging; ze bleven dan gewoon thuis. Maar de laatste keer dat ik een weekje weg ging zei mijn vriendin ook dat hij wel een eenzame indruk maakt.
Nu ga ik over 2 weken een dag of 10 met vakantie, en mijn moeder heeft aangeboden dat de kat bij haar kan logeren.
Mijn vraag is nu: zou dat kunnen? Een kat van 17 die nog nooit in een ander huis is geweest? Hij kent mijn moeder natuurlijk goed.
Voordeel voor hem is dat hij de hele dag iemand om zich heen heeft. Ik weet echt niet goed wat ik moet doen.
Wie heeft ervaring met een dergelijke situatie?
Bedankt voor jullie reacties.

Marnia
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat van 17 - voor het eerst logeren. Kan dat?

Bericht door rieneke »

moeilijk, maar ik zou het niet doen.
als iemand de kat dagelijks van z'n natje en droogje komt voorzien, en even lekker met hem knuffelt, komt hij jouw vakantieperiode wel door.
katten van die leeftijd slapen toch het grootste deel van de dag.
ik zou het beestje de stress van een verhuizing niet aandoen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat van 17 - voor het eerst logeren. Kan dat?

Bericht door Leonie89 »

ik zou em ook gewoon lekker thuis laten..

ideaal zou zijn als iemand in jou vakantie periode in jou huis verblijft. maar als hij gewoon elke dag eten en drinken krijgt en die knuffel dan komt het wel goed..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat van 17 - voor het eerst logeren. Kan dat?

Bericht door Cari »

Tsja.... Als hij je moeder goed kent en daar zijn geen andere huisdieren, zou ik het eens een dagje proberen. Als het hem bevalt, is het een mooie oplossing en zo niet, dan weet je dat thuislaten het fijnste voor hem is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Marnia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2009 09:52

Re: Kat van 17 - voor het eerst logeren. Kan dat?

Bericht door Marnia »

Allemaal bedankt voor jullie antwoord.
De kat is één dag bij mijn moeder geweest en dat ging erg goed. 'sNachts was het wat minder, want mijn moeder deed geen oog dicht omdat de kat steeds op bed sprong en nogal schreeuwde (doet hij hier ook; denk dat hij een beetje dement is). Ik heb hem dus de volgende dag weer opgehaald. Een vriendin heeft hem 2 x per dag eten en drinken gegeven en met hem geknuffeld, en hij heeft het prima overleefd. Hij slaapt inderdaad het grootste gedeelte van de dag.
Nogmaals allemaal bedankt.

Marnia
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat van 17 - voor het eerst logeren. Kan dat?

Bericht door Cari »

Gelukkig is het allemaal goed gegaan en nou ben jij er weer en dat is natuurlijk 't allerfijnste :grin:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie