Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door Cari »

Als ze gecastreerd zijn, zullen hun 'gevechten' waarschijnlijk ook minder fanatiek worden. Goed dat je ze tegelijk laat doen - dan zijn ze samen 'slachtoffer', ruiken ze samen vreemd en onaangenaam en kan de één niet profiteren van de ander zijn tijdelijke zwakte.
Komt helemaal goed met die 2 heren :grin:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door Anne82 »

Ik heb denk ik geluk gehad met mijn katten, heb namelijk de ergste verhalen gehoord van
katten die elkaar nooit echt konden verdragen.. Maar ik had er eerst 1, toen ik de 2e kreeg na een jaar heb
ik die er gewoon meteen bijgelaten (wel dat ze door het hele huis kunnen weglopen, dus niet in 1 kamertje).
De hebben elkaar vrijwel meteen geaccepteerd. Toen ik na een jaar er nog 1 had bijgehaald, heb ik hem weer
gewoon meteen los laten lopen bij de anderen. Dat ging ook meteen goed en ze zijn met z'n 3en de beste vriendjes
nou. Maar weet niet of ik gewoon makkelijke katten heb en dat dat misschien niet altijd zo makkelijke gaat.
Maar mijn ervaring, laat ze gewoon meteen lekker aan elkaar wennen door ze hun gang te laten gaan, ze zoeken zelf wel een rangorde en je moet ze zelf een beetje in de gaten houden. En natuurlijk ze alle drie evenveel aandacht blijven geven.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door Roos en Minousch »

Zo doe ik het ook hoor, en het is alle 3 keer goedgegaan, binnen 2 weken was er rust, en er is ook nooit een tik uitgedeeld of zo, alleen gegrom en geblaas.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door Cari »

Het kan ook best goed gaan zo. Maar als je er één tussen hebt die zeer territorium gericht is of juist heel bang, dan is het niet de beste manier ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door rieneke »

als toevoeging aan het antwoord van cari: een eerste indruk kan je nooit meer overdoen.
gaat het fout, dan zit je met de brokken.
Boefke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 okt 2009 20:38
Locatie: Tilburg

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door Boefke »

Boefke en Bikkel zijn nu dikke maatjes!
ze kunnen echt niet zonder elkaar, als bikkel perongeluk opgesloten zit in de kelderkast (als ik bv in kelderkast iets moet pakken, gebeurt het wel eens dat ik bikkel kwijt ben....dan zit ie in de kelderkast te rotzooien :lol:) dan is Boefke hem allemaal aant het zoeken, loopt onrustig rond en miauwd dan heel hard. Andersom is het ook. Boefke is een keer ontsnapt uit de tuin (Boefke en Bikkel komen alleen in de tuin als ik ook buiten ben, weer of geen weer, ik laat ze elke dag buiten, hoelang afhankelijk van het weer) en ik kon hem dik 1.5 uur niet vinden, wat denk je....hij zat gewoon in de heg! ik allemaal roepen en zoeken en hij gaf geen kik....dus ik vond hem niet...toen bikkel was binnen allemaal aan het zoeken en de boel aan het kapot maken, toen heb ik samen met bikkel boefke gezocht....bikkel allemaal miauwen en boefke miauwde terug! toen vonden we hem samen in de heg dus.. :grin: Ze slapen elke dag naast elkaar en dikwijls ook nog zowat in elkaar gevouwen...ziet er echt schattig uit :grin: :lol:.
ze geven mekaar zelfs ook op hun donder....bijvoorbeeld als bikkel weer eens een keertje in de gordijnen hangt, dan gaat boefke boven op bikkel liggen als bikkel weer op de grond is en pakt hem dan bij zn nekvel....andersom ook: als boefke bv bikkel van zn slaapplekje op de bank wegjaagd dan gaat bikkel stoeiend op boefke liggen en pakt hem ook bij zn nekvel.:lol:
ook ipv lekker stoeien en spelen vechten ze ook samen, ik laat ze dan lekker gaan, want ik weet dat ze niet zonder elkaar kunnen en elkaar geen expres pijn willen doen.
soms miauwd er wel eens ene, vooral als er ene bij de ander een pluk haar uit de vacht trekt.....dan ga ik er natuurlijk wel mee bemoeien! DUS ZE ZIJN NU DIKKE MAATJES EN KUNNEN ABSOLUUT NIET ZONDER ELKAAR-----> HET IS DUS ALLEMAAL GOED GEKOMEN :grin:
THANX VOOR JULLIE REACTIES EN TIPS
liefs,
Nicole en een pootje van Boefke en Bikkel
Trotse eigenaresse van Boefke en Bikkel! :D
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door echelon »

Jeeeej! Wat leuk om te lezen dat ze nu al zo aan elkaar gehecht zijn :grin: Zulke verhalen geven mij hoop voor de toekomst ;-) Ik wil namelijk ook een katje erbij halen na een paar maanden als mijn Noah er is.

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door Cari »

:pdtalc: :pdtbox: :pdtduel: :pdtzha: :sleeping: :sleeping:
Echte vrienden, leuk om te horen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Wie ooh wie kan mij helpen: 2 katers

Bericht door Tember »

Goed om te horen. Geniet van ze!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie