Kat plast uit nijd?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Nyncke »

Omdat ik ze niet boven wil hebben om te beginnen.

Waarom niet?
Omdat ik geen katten op mijn bed wil of in mijn werkkamer.
Boven komen ook mijn klanten.

Tja, waarom niet, ik zou kunnen vragen waarom wel? Ws omdat iemand het gezellig vind...
Maar ik vind het niet gezellig als ik een warm bolltje tegen me aan heb liggen, dat vind ik veel te warm.
Omdat er altijd wel 1 op bed plast
Omdat er ook altijd wel 1 smorgens als het licht wordt rond gaat sprinten en ik heel sjaggerijnig daarvan wordt smorgens in alle vroegte.

Kortom, ik heb het wel geprobeert maar ik vind het 10 keer niks, dus ze moeten leren dat ze niet overal mogen komen.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Roos en Minousch »

tja dan heb ik verder geen tips voor je, maar je klinkt echt alsof je vreselijk last van ze hebt, en ik hoor niets over hoe leuk ze zijn enzo, ze zijn 3 maanden lekker jong, en die moeten ontdekken.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Nyncke »

Je haalt 2 mensen door elkaar heen, mijn katten zijn 7 en 7 + 1 en 1 jaar.

Maar ja, als je ze niet snachts op je bed of slaapkamer wil, wil toch niet zeggen dat je niet blij met je katten bent. Dat wil alleen maar zeggen dat je ze niet daar wil hebben.
En dat was de vraag, waarom katten moeten leren dat ze niet overal kunnen komen.
Toen Salsa een nestje had, was ze boven maar ik was blij dat het nestje groot genoeg was om naar beneden te gaan. Ik ben dol op nestjes maar nog doller op mijn nachtrust.

Er zullen wel meer mensen zijn die dol op hun katten zijn maar ze niet op hun slaapkamer willen hebben.
Overdag op de bank een dutje doen met alle beestjes om en op me heen vind ik heerlijk.

Ik zie van die heerlijke foto's van mensen die heerlijk slapen, dat heb ik dus overdag op de bank.
Gebruikersavatar
gekbelske
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2009 19:50
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door gekbelske »

Ik denk echt niet dat jouw kat uit nijd bij jou binnen plast. Hij doet het eerder omdat ie hulp nodig heeft... Meestal is er dan toch een dieperliggend probleem?
Zelf heb ik ook al een tijdje "last" van mijn kater, die op ongebruikelijke plekken in huis een plasje doet. Zo kwam ie enkele weken geleden voor 't eerst bij ons op de slaapkamer en deed bijna meteen een plasje op 't dekbed. Vorige week nog een keer op de aktetas van mijn vriend die in de hal ligt...ook een plek waar ie normaal gesproken niet komt... En vandaag had ik het huis vol mensen en meneertje doet gewoon een plasje in zijn ligstoeltje!!
Kan het (in mijn geval dan) niet te maken hebben met een soort van territoriumafbakening??


Groetjes
gekbelske
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door ktje »

Tja hier mogen ze ook alleen in keuken/woonkamer. En dat doe ik vanaf het begin meteen. Nu ook met het nestje van Simba. Die is gewoon bevallen in de woonkamer en de kittens worden groot in de woonkamer.

Dus ja katten kun je wel leren om op sommmige plekken niet te komen. Ik zou het niet zo erg vinden een kat in bed, maar mijn zoontje vind ik het te eng! En aangezien onze deuren altijd open staan zouden ze daar ook kunnen komen.

Onze katten proberen altijd wel in de andere kamers te komen. Als ik soms de deur even open laat staan gaan ze wel nieuwsgierig kiijken, maar als ze mij dan horen gaan ze vanuit zich zelf terug naar de woonkamer.

Plassen hebben ze hier nog niet gedaan. Weet je zeker dat die niks aan zijn blaas mankeert?

En inderdaad plek heel goed schoonmaken, maar juist niet met chloor want dat trekt katten juist aan.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Cari »

@gekbelske:

Is ie gecastreerd? Zo niet, dan is dat waarschijnlijk de oorzaak.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
gekbelske
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2009 19:50
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door gekbelske »

@ Cari:
Yep, hij is gecastreerd. Hij doet het blijkbaar alleen bij nieuwe voorwerpen en omgevingen...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Cari »

Dat is inderdaad heel waarschijnlijk. "Nieuwe ruimtes, nieuwe spullen: plas erop en het is van jou! :lol: )
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mariam
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2009 20:37

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door mariam »

Mijn kat stopt niet met binnen te plassen!

Iemand een tip ofzo.....
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Roos en Minousch »

euhhh even een bezoekje aan de dierenarts brengen, hij of zij kan een blaasontsteking hebben.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
mariam
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2009 20:37

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door mariam »

ik denk het niet,
mijn kat plast binnen in de keuken maar moet eigenlijk voor de deur gaan staan en miauwen voor naar buiten te gaanom te plasen!
hoe zou ik hem dat kunnen aanleren?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Cari »

Heb je überhaupt wel een kattenbak?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Boomer »

Een kat kan je niet aanleren om voor een deur te gaan staan om te gaan plassen.
Het is geen hond.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Nyncke »

Een kat kan je niet aanleren om voor een deur te gaan staan om te gaan plassen.
Het is geen hond.
Denk niet dat het zo zwart/wit is, dan zou je ze ook niet aan kunnen leren om op de kattenbak te gaan.
Maar een kattenluikje in diezelfde deur maakt het allemaal wel eenvoudiger, al is het maar dat je ook niet op hoeft te staan als je net in een goeie film of aan je ontbijt zit.
Sibby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 nov 2009 14:49
Locatie: Brugge

Re: Kat plast uit nijd?

Bericht door Sibby »

Mijn katten komen naar binnen om hun behoefte te doen (op de kattenbak) en gaan dan lekker terug buiten spelen :-)
Hubje (10j) Woozy (4j) Wolfje (5m) Mereltje (3m) Beer (2j) Min Min ( 19j RIP) Simmy ( 17j RIP)
Plaats reactie