Mijn katje Ventje heeft altijd honger en is altijd aan het snuffelen voor kruimeltjes.
Als wij ons bord op tafel zetten en naar de keuken lopen voor bestek, is Ventje er al weer bij.
Zelfs pikt hij voorgesmeerde boterhammetjes in plastic zakje uit mijn tas.
Hij krijgt 2x per dag 2,5 eetlepel droge brokjes (technical adult) 's morgens en 's avonds, en voordat wij gaan slapen samen met poes Ivy een blikje Almo natural gedeeld.
Nu vind ik dat geschooi niet zo erg, maar 's nachts loopt hij heel hard te bonken op de deur met zijn poten leunt hij er tegenaan.
Dit maakt enorm herrie ook voor de onder en bovenbewoners en misschien hebben de buren er ook wel last van.
Wij gaven hem eerst nooit voor dat we gingen slapen nog eten, maar dachten als we dat wel zouden doen, dat hij minder honger zou hebben en ons niet wakker zou houden.
Dit gedrag begint om 05:30 en houdt niet op. Ook als we eens flink tegen hem uitvallen houdt hij nog niet op. Wij hebben elke dag weer gebroken nachten, ik weet niet meer wat ik moet doen.
Omdat Ventje van ander voedsel Hills Iams en Royal Canin hele vieze en stinkende ontlasting kreeg, zijn wij overgestapt op voer met wat minder eiwitten, Technical dus.
Sindsdien heeft hij nergens meer last van en zijn ontlasting is ook prima. (Dus overstappen op een ander merk waar hij misschien eerder verzadigd raakt willen wij liever niet)
Ik wil jullie eerst raadplegen, want als ik naar de DA ga dan krijg ik natuurlijk advies voor obesitas/light voer wat 50 euro kost

Ik ben benieuwd of er iemand goede tips heeft.