Tips voor de eerste keer naar buiten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
moosje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2009 15:08

Re: Tips voor de eerste keer naar buiten

Bericht door moosje »

Tember schreef:Een kattenluikje is voor mij ook geen optie, want ik woon ook in een huurhuis.

een vriendin van mij heeft een oude deur gekocht (voor een paar centen maar ik vind hem echt heel mooi) heeft die als achter deur en daar het kattenluikje in gedaan. als je verhuist kan je de orginele deur er weer in zetten.
Gebruikersavatar
Gina63
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2009 08:16

Re: Tips voor de eerste keer naar buiten

Bericht door Gina63 »

hoi, je beschrijft het heel goed, met Erwin, ook je eigen bezorgdheid! mijn vriend vind dat ik ons kitten Souris (6 mnd) rustig zo buiten kan laten, haar 2 broers (bij vrienden) lopen ook al buiten (maar zijn altijd samen, dat scheelt) en een ander broertje is ook al de tuin in (maar samen met twee oudere poezen die hem in de eigen tuin houden)...

zij loopt aan een tuigje met een lijn van 1 meter... soms is het te kort, vooral als ze in een boom klimt en ik dan op het muurtje moet klimmen om haar genoeg ruimte te geven... maar een langere lijn vind ik geen optie, dat kan alleen maar ergens in verstrikt raken en met teveel druk schiet zo'n tuigje misschien toch los... ik vertrouw er ook nog niet genoeg op dat Souris in de buurt blijft. dus dan maar op veilig spelen, toch?

ik las ergens anders dat katten die verongelukken vooral jonge katten zijn. en ik lees zelfs dat sommige mensen hun kat pas rond 9 of 10 maanden zelfstandig naar buiten laten. maar dat is blijkbaar ook voor iedereen anders.

een tuigje, of de tuin afzetten met gaas.. en anders met Erwin op je armen buiten rondlopen, dat heb ik met Souris ook gedaan, half in mijn jas gestoken zodat ze en warm en veilig zit.. toen ze voor het eerst kennis maakte met de buurman wou ze weg, met zo'n jas kan ze niet ontsnappen en zit ze toch veilig.

veel succes ermee verder :-)
Plaats reactie