Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Heb je al gemaild en hoe gaat het nu?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Hoi,

Ik heb nog niet met carnibest gemaild.
Wel een reactie kunnen plaatsen op barfplaats.
Het spugen werd alleen zo erg dat ik de afgelopen 2 week alleen blikvoer heb gegeven, want ik vond het voor haar niet te doen.
Na 2 week was ze weer ineens aan het spugen, dus naar de DA gegaan, deze kon geen bijzonderheden vinden en heeft toch het idee dat zij een enorm gevoelige maag heeft.
Sinds gister ben ik begonnen met een half theelepeltje te mengen met een portie eten, dit is bij 2 maaltijden goed gegaan, bij de 3e maaltijd heeft ze 1x gekokhalsd, of geboerd, ik weet niet onder welk kopje het valt.
De DA gaf als advies dat we het heel langzaamaan kunnen gaan opbouwen, wil dit niet, dan is versvoer niet aan haar.
Ik probeer nu eerst de theelepeltjes, mocht dit mis gaan, dan zoek ik nog contact met carnibest.

Wat een gedoe he?
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Joh wat vervelend en vreemd ook. Hier kotsen ze weleens, maar niet standaard en dan zijn het 29 carnibestkatten. Ik zou er toch eens goed naar laten kijken en Carnibest mailen of hun voer geschikt is voor katten met een gevoelige maag.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Nee, dat spugen is ook echt vervelend. Want doordat ze dan veel buikpijn heeft zit ze weer niet lekker in haar vel en heeft ze ook weinig trek om te spelen en wil ze alleen maar knuffelen en slapen.
Afgelopen weekend betrapte ik haar er op dat ze zowel zaterdag als zondag achter een balletje aan zat te rennen, door de kattentunnel rende en dat doet ze nu weer.
Dus dat is al een hele opluchting.

Op de site van carnibest staat ook vermeld dat het voor katten nog al een overgang kan zijn, zij adviseren ook om het per eet (of thee) lepel te beginnen. Daarom probeer ik dat eerst, anders mailen ze mij waarschijnlijk eerst hetzelfde advies.

Ook op barfplaats gelezen dat sommige katten al van een theelepeltje cb gingen spugen, sommige zijn op andere varianten cb of andere merken vers overgegaan.. ik ben er dus nog niet uit. Maar ik ga ze zo even een mailtje proberen of natuurvoer de beste keuze is.

Thanks anyway!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

He meid, doen wat goed is voor je kat hoor! Hier reageren ze er allemaal goed op en dat is gewoon mazzel.
Het gaat om het welzijn van je kat. Anders maar met brok of blik ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Hierbij nog even een update!

Ik heb contact gezocht met carnibest, zij hadden het idee dat ze niet tegen kip kan. Daarom het advies om eens eend te geven, dit is het enige product dat geen kip bevat namelijk.
Het heeft veel geduld gekost om haar heel langzaam aan te laten wennen, maar sinds gister eet ze 80gr per dag puur. Ook heb ik haar poulet gegeven, ongelovelijk, maar ze begreep meteen dat ze hierop moest kauwen en heeft er enorm van genoten.

Het beste resultaat is dat ze niet meer spuugt en dat ze kvv toch lust, zelfs erg lekker vind (de andere kat vind dit juist weer raar om te eten, hoezo kieskeurig haha).

Ik had bij een ander onderwerp al eens gevraagd wat mensen van het formaat van Brownie vinden, in tegenstelling tot de positieve reacties van hier vindt de DA haar wel te zwaar. schaal 1 op 5 vondt ze haar een 4. Een beetje overgewicht.. gelukkig is ze enorm actief geworden de laatste week, zal wel door t eten komen.. dus in combi met goed voer an veel spelen hoop ik dat ze afvalt (ze is nu bijna 5 kilo).

Hartelijk dank voor jullie hulp en de tips. ik ben blij dat we het niet hebben opgegeven!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Poulet is toch kip?
Super dat ze zo goed op de eendvariant reageert :grin:

Er is ook een ekoversie nu van carnibest spreekt mij weer erg aan.
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 05 nov 2009 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Volgens mij is poulet gewoon in blokjes gesneden vlees. Je hebt ook runder poulet enz.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Weer iets geleerd ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

met poulet bedoelde ik soepvlees en dan dus rund, haha sorry, beetje onduidelijk.

Ik ben al erg blij dat dit allemaal goed gaat, dus ik wissel niet meer van eten haha!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Je moet wel denken aan de botten, dus iets van rund met bot. Soepvlees is niet genoeg.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door nona_toma »

Ja, dat weet ik.
Maar ze is al helemaal over op CB eend, dus dat is al compleet. Dan heeft ze daarnaast toch niet nog meer bot nodig?
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Jawel ;) Voor de tandjes. CB is te fijn om goed de tandjes te kunnen schrapen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Claudia007 »

nona_toma schreef:Ja, dat weet ik.
Maar ze is al helemaal over op CB eend, dus dat is al compleet. Dan heeft ze daarnaast toch niet nog meer bot nodig?
Hoe vind jij de eend van CB? ik vind dat ze er meer van gaat stinken dan van de Lam en Ecco
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Nyncke »

Wel eens gedacht aan zelf samenstellen?
Ik vind het vreselijk leuk om dat te doen. Dan kun je zoveel meer kiezen.

Ik heb het de eerste tijd zelf gemalen en dan aan de katten gegeven maar tegenwoordig knagen ze het allemaal zelf fijn.
Bijkomend voordeel, prachtige witte tanden en kiezen.
En intens tevreden katten die hard werken voor hun eten. Vooral Mambo, die helaas nog weg is, die geniet er met volle teugen van en gromt helemaal om zijn prooien te verdedigen.
Plaats reactie