Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Bericht door Roosje »

De eerste paar dagen kwam Rosa steeds miauwend naar ons toe, en als we haar dan knuffelden was het weer goed. Sinds gisteravond komt ze er steeds miauwend aan, maar als ik dan naar haar toe wil lopen om haar te knuffelen gaat ze er snel vandoor en loopt ze naar haar eten en drinken toe. Daar loopt ze dan een beetje om heen te drentelen en ondertussen kijkt ze me heel zielig vragend aan. Ik dacht eerst misschien dat ze vers water wilde, dus het water vervangen en het bakje schoongemaakt, maar dat hielp niet. Toen het eten aangevuld (ondanks dat er nog genoeg in het bakje zat) hielp ook niet. Dit gebeurd soms wel meerdere keren per uur, en ik snap gewoon niet wat ze nou wil dat ik doe.

Wie snapt er wel iets van m'n kat? :P
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Bericht door rieneke »

eet ze wel goed?
anders heeft ze misschien last van haar gebit.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Bericht door Roosje »

Ze zit meerdere keren per dag bij de brokjes, want vanuit de woonkamer kan ik horen dat ze aan het eten is. (brokjes staan in de hal) Ik weet alleen niet hoeveel ze per keer eet. Maar hoe kun je in de gaten houden of een kat wel genoeg eet?
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Bericht door Cari »

Als Roosje je enige kat is, is dat natuurlijk heel simpel: afwegen wat je haar geeft en aan 't eind van de dag kijken wat er over is.
Als je meerdere katten hebt, apart eten geven en geen voedsel laten staan.

Heb je haar onlangs misschien iets heel lekkers gegeven? Dan kan 't ook nog zijn dat ze dat graag weer wil ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Bericht door Roosje »

Ik heb geen (keuken)weegschaal in huis, moet er altijd nog een keer komen, misschien is dit daar een mooi moment voor. ;-)

Maar nu je het zegt, ik heb inderdaad gisteren kattensnoepjes voor haar gekocht, en ze is het pas daarna gaan doen volgensmij, misschien dat dat het ook wel gewoon is. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Bericht door loek »

Hoi Roosje
Je kunt het ook in een maatbeker doen, om te meten hoeveel ze eet. Heb je de kattensnoepjes in het bakje gedaan? Ze loopt duidelijk naar haar bakje toch? Dus als je ze niet daarin hebt gedaan lijkt me niet dat dit het is.

Heeft ze hetzelfde eten als in het asiel? Misschien wil ze iets anders. Maar die kattensnoepjes zou natuurlijk ook nog een optie zijn.

(wel slim van haar he...ze kreeg eerst door dat ze met miauwen de aandacht kreeg, en nu neemt ze je mee naar een plek om even iets te communiceren haha...alleen moet jij dan nog uitvinden wat, da's dan een beetje jammer)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kat heeft genoeg eten, gaat steeds mauwend voor voer zitten

Bericht door Roosje »

Dat van die maatbeker is inderdaad ook wel een goed idee, had ik zelf ook nog helemaal niet aan gedacht. Toch best handig als er mensen met je meedenken! :smile:

De kattensnoepjes heb ik inderdaad niet in haar etensbakje gedaan, die geef ik haar gewoon af en toe als ze in de buurt is, tot nu toe volgensmij altijd in de woonkamer, terwijl haar eten in de gang staat.

Ze heeft nu nog hetzelfde eten als in het asiel, omdat we daar gewoon voer hebben meegekregen. Misschien dat we wel overstappen op ander voer, maar ik moet me er nog even in verdiepen wat allemaal goed voer is, zeker omdat het een binnenkat is.

Katten zijn inderdaad slimme beesten! Alleen een beetje jammer dat ze niet kunnen praten, want inmiddels kijk ik haar vragender aan bij het etensbakje dan zij mij. :lol:
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Plaats reactie