Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Umimeis »

Naar aanleiding van een discussie in een ander topic, heb ik maar daarvoor een apparte topic aangemaakt. ;-)
Ik zou zeggen, discusseer maar raak.
Maar hou het netjes!

Kopen jullie wel eens bepaalde merken natvoer uit de supermarkt zoals Whiskas, Felix, Kitekat of eigenmerk?
Waarom wel waarom niet?
Laatst gewijzigd door Umimeis op 26 okt 2009 16:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Mandy »

Ik heb dr eerlijk gezegd geen problemen mee .
Bedoel je krijgt er Whiskas ( wat wij hebben ) kitekat, Felix e.d
Dus ik vind het wel goed!
Love cats
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Umimeis »

Ook ik heb daar geen problemen mee.
Ik Koop wel meestal natvoer uit de supermarkt omdat het goedkoper is.
Ik heb wel eens natvoer van Hill's of RC gekocht, maar dat aten mijn katten niet op.
Dus dan vind ik dat zonde vh geld. Verder wissel ik natvoer af met versvoer.

Ik heb net kuipjes vd Lidl gekocht vh merk Opticat. Daar zitten geen kleurstoffen en conserveringsmiddelen in, maar wel suikers. Dus dit spul mogen ze niet te veel hebben. Ik geef ze ieder dagelijks de helft vh kuipje.
Ook heb ik de maaltijdzakjes van dit merk gekocht om het te proberen, meestal koop ik Whiskas.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Camoth »

Mijn mening is:

* Je kan je kat in principe prima elk natvoer uit de super geven, je moet alleen op een aantal dingen letten.

* Als er suiker, veel zout, kleurstoffen en kunstmatige conserveermiddelen in zit is het niet geschikt om dagelijks te voeren of als enig voer te geven. Zie het dan als een soort Mc Donalds. Daar ga je ook heus wel eens met je kinderen naartoe, maar ook niet elke dag ;-)
* Dat er granen inzitten is niet erg. Granen zitten ook in de meeste brokken, dus waarom is het dan ineens erg als het in natvoer zit?

* Natvoer zonder suiker, conserveermiddelen, kleurstoffen, granen, groentes en plantaardige eiwitten, maar wat wel VOLLEDIG voer is, mag je dagelijks geven. Daar kan je geen kwaad mee doen.

Dat natvoer kan je in sommige supermarkten krijgen. Zo schijnt het merk Alexis van de Lidl bij de laatste categorie te horen (minus de Kalkoen variant) en is het gele kuipje van de Euroshopper bij AH volgens mij ook geschikt (weet niet helemaal zeker meer).

Dus supermarktnatvoer is sowieso niet "slecht" alsin dat het vergif is ofzo. Maar met verschillende ingredienten/natvoeren moet je verschillend omgaan.

Dat is althans hoe ik ernaar kijk.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Umimeis »

Daarom is het hier ook meer een traktatie....
Ze krijgen hier ook brokjes van prins. Het is wel zo dat als ze hun bakje natvoer hier op hebben en ze hebben nog honger, dan moeten ze het met de brokjes doen.
Ze eten het hier trouwens niet in 1x op, hun natvoer, ik zet het dan weg en probeer het later weer. Soms hebben ze hier dus liever de brokken.
Hmmmm..... ik heb geen Alexis bij de Lidl gezien vandaag, maar wel Opticat.
Is Alexis dan misschien een merk vd Aldi???
Laatst gewijzigd door Umimeis op 26 okt 2009 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Camoth »

Dat kan ook. Ik kom daar nooit, dus ik weet het niet. Hoorde het alleen op een ander forum ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Cari »

Alexis is inderdaad van Aldi. Schijnt ook geen suiker in te zitten.

Ik heb een tijdje betere merken blikvoer gekocht (Bozita, Smilla e.a.), maar als het aan de kat lag, kocht ze whiskas :lol: .
Eén van mijn katten krijgt geen blikvoer meer, omdat hij daar vrij zachte ontlasting van krijgt. (Hij krijgt daarvoor in de plaats o.a. Prins versvlees en carnibest)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Umimeis »

Oke, dan ga ik binnenkort ook maar even langs de Aldi.
Want in Opticat vd Lidl zit dus wel suiker.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Sannie_xx »

Alexis is inderdaad van de Aldi. Dat heb ik momentaal staan en vinden ze erg lekker. Zitten alleen wel plantaardige bijproducten in, dat schijnt niet goed te zijn.
Ik gaf ze hiervoor ook regelmatig Whiskas, hoor. Doordeweeks wissel ik supermarkt-natvoer af met schijfjes Prins versvoer (omdat ze het laatste wel oké vinden maar niet zo superlekker als gewoon natvoer). Hier doen ze het heel goed in. Dan krijgen ze in het weekend Shineycat Kitten. Dit vinden ze ook echt heel lekker! Ik doe dat echter niet dagelijks, omdat dat me te duur is.
Ze krijgen dure brokken, ze krijgen maar een klein beetje natvoer overdag wat bedoeld is als lekkernij en voor het vocht.... zolang er niet teveel zooi in zit hoeft dat niet persé van allerlei dure merken te zijn elke dag. Ik ben immers ook maar student :)

p.s. past dit topic niet beter onder voeding?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Merken natvoer uit de supermarkt, wel of niet goed?

Bericht door Umimeis »

Ja, ik had het ook onder voeding geplaatst, maar Roland had het weer veranderd omdat er in de post geen vraagstelling stond. Maar ik had het inmiddels alweer veranderd.
Plaats reactie