Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Sannie_xx »

Werkt dat ook niet of wil/kun je dat niet?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door sandy »

Die stofzuiger heeft bij andere situaties heel goed geholpen, maar ook daar moet je volhardend mee zijn en in de buurt wezen als hij er is.
Zal nog wel ergens terug te vinden zijn.

Ik vermoed zo dat Pauline doelt op de off topic berichten die hier niet thuishoren en dus overbodig zijn.
Verwacht je nuttige tips moet je eerst een halve pagina door, zo dus.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Sannie_xx »

Er stonden toch ook veel tips tussen en reacties daarop - het rammelen met geluiden, de stofzuiger, de plens water.... hoeveel meer opties zijn er?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door sandy »

Tuurlijk staan er tips tussen maar de bedoeling van een specifieke vraag stellen is daar antwoord op krijgen en niet andere verhalen er tussendoor gooien, daar heb je andere delen van het forum voor.
Zo blijft het forum een beetje verschoond van overbodige reacties want het is best storend.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Sannie_xx »

In dat geval, sorry Pauline!

Maar verder zou ik persoonlijk niet zo heel veel meer weten.... maar herrie achtige dingen werken dus niet? Sleutelbos erheen gooien? Zelf tegen hem 'blazen' om hem aan te geven dat hij op verboden terrein is? Wat kouder water in de plantenspuit, misschien dat dit wat indrukwekkender is?
Stofzuiger in de buurt neerzetten en aanzetten zodra hij binnenkomt lijkt mij tot nu toe nog de beste tip, maar ja... of je eigen katten daar happy van worden?
Mijn katten vinden het ook heel eng als ik een vuilniszak open 'wapper' --> misschien is dat iets? Datzelfde gebaar nog wat extra overdreven maken richtig hem met een vuilniszak?
Lastig hoor.... :S
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Umimeis »

Muizenis schreef:Een luikje past niet in mijn achterdeur en in de voordeur zou het te kostbaar worden om later de voordeur te vervangen wanneer ik hier ooit weg zou gaan. En een plantenspuit doet hem niets (laatste regel in mijn eerste stukje ;-) )

Groetties!
Ja, dat heb ik ook, ik moet een nieuwe deur in laten zetten vd woningbouwvereniging.
Maar ik heb dat er wel voor over. Dat mijn katten vrij naar buiten en naar binnen kunnen als ze willen vind ik belangrijker.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Vastberaden kater buiten de deur houden, hoe dit te doen?

Bericht door Muizenis »

Ik heb heel erg veel voor mijn meissies over maar een meer dan peperdure voordeur (door een afwijkende maat) van een kattenluikje voorzien gaat me echt te ver. Het probleem lijkt door het kouder wordende weer voorlopig opgelost. Achterdeur blijft nu dicht en alleen af en toe zit hij nog op een van de terrasstoelen hoopvol naar binnen te kijken. In het voorjaar zie ik wel weer verder ;-)

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Plaats reactie