Piepen en miauwen bij de deur

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Piepen en miauwen bij de deur

Bericht door Milhouse »

Ik heb 2 kittens, Milhouse en Bender nu beiden 6 maanden. Sinds 2 a 3 weken word er door Milhouse (zwerfkatje) gepiept en gemiauwt bij de deur. Ook springt ze tegen de de deur, elke dag laat ik ze even naar buiten, binnenstads tuintje, het is ong 6x6 waar ze lekker kunnen ravotten, planten en grond en een paar bomen. Ze kunnen daar verder ook niet weg. Ik vind het zo raar dat sinds een paar weken nu is, want het klinkt heel erg zielig, ze krabt ook aan de deur en springt er tegen aan, dit gebeurd op elk willekeurig tijdstip. Kan om half 7 's-ochtends zijn, maar ook om half 3 's-nachts! Bender doet het uitstekend, ik heb alleen problemen om Milhouse in de hand te houden, ik krijg haar niks afgeleerd, ze doet wat ze zelf wil. Het zijn katten eigenschappen, maar Bender heeft geen allen van dit. :(

Alvast bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Pienpen en miauwen bij de deur

Bericht door Umimeis »

Zijn ze al gecastreerd?? Misschien beginnen de hormonen namelijk op te spelen? Dit lijkt mij krols gedrag. Ik zou ze beide laten helpen omdat ze nu ook al 6 maanden zijn.
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Piepen en miauwen bij de deur

Bericht door Milhouse »

Voor Bender heb ik een oproep voor sterilisatie gehad en die is inmiddels geholpen.
Voor Milhouse is dat nog niet gebeurd, ik heb daar eigenlijk nog niet eens over nagedacht, dat het eventueel krolsheid kan zijn, mmm.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Piepen en miauwen bij de deur

Bericht door Umimeis »

Maak dan maar gauw een afspraak, voordat ze zwanger raakt.....er hoeft maar 1 ongecastreerde kater in je tuin te komen.....
Plaats reactie