Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Natass
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 17:37

Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door Natass »

Een paar weken terug heeft één van mijn twee kittens, inmiddels bijna 17 weken, zijn achterpootje gebroken.
Hij is verkeerd terecht gekomen toen hij iets te enthousiast van de krabpaal sprong :???:
Gelijk naar de dierenarts gegaan, we hadden echter een andere. Het gebeurde in het weekend namelijk.
De dierenarts heeft het pootje gespalkt en we moesten hem in de gang zetten (die is bij mij niet zo groot namelijk).
Steeds voor controle teruggekomen bij onze eigen dierenarts, maar toen het spalkje eraf ging, bleek ineens dat het pootje (vooral bij het voetje) was gaan ontsteken. Spalkje had waarschijnlijk te strak gezeten :-( Hij moest dus een kap op, zodat hij er niet aan zou gaan bijten/likken.

Afgelopen weekend kwamen we er achter dat één van zijn teentjes eraf is gevallen (???). Waarschijnlijk door de ontsteking, ondanks dat we het steeds goed schoon hebben gemaakt. De dierenarts maakt zich hier nog best zorgen om, omdat de onderkant van het pootje, dat kussentje zeg maar, ook steeds helemaal rood en open is. Als dit zo blijft, bestaat er een kans dat het pootje er helemaal af moet :-( Een grote schrik dus, ik hoop echt dat het allemaal nog meevalt..

Mijn kitten heeft dus al heel wat meegemaakt in zijn korte leventje. En het is al zo'n lieverd..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door Cari »

Agossie, arme kleine :-( .
Heeft ie nou nog steeds een spalkje/gips? Knijpt dat de boel niet af? Ik heb het ook gehad bij een van mijn katten die zijn voet wist te breken. De dierenarts had hem een soort van gips gegeven, maar zijn teentjes zwollen enorm op. Hij is toen geopereerd en heeft pennen in zijn poot gekregen. Als zijn pootje afgeknepen wordt, terwijl hij ook nog een open wond heeft, moet dat vreselijk pijnlijk zijn :cry:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door Mandy »

aaaahhhh jeetje wat zielig zeg :-(
en dat op zo'n jonge leeftijd al pffff..
Love cats
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoi,

Heel veel sterkte ermee,zielig voor het beestje.Hoop dat het al wat beter gaat..

Liefs Arjan
Natass
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 17:37

Re: Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door Natass »

Cari schreef:Agossie, arme kleine :-( .
Heeft ie nou nog steeds een spalkje/gips? Knijpt dat de boel niet af? Ik heb het ook gehad bij een van mijn katten die zijn voet wist te breken. De dierenarts had hem een soort van gips gegeven, maar zijn teentjes zwollen enorm op. Hij is toen geopereerd en heeft pennen in zijn poot gekregen. Als zijn pootje afgeknepen wordt, terwijl hij ook nog een open wond heeft, moet dat vreselijk pijnlijk zijn :cry:
Nee het spalkje heeft hij niet meer. Dat was er na anderhalf week al af eigenlijk, omdat het pootje zo ontstoken was.. De dierenarts durfde er niets meer omheen te doen. Het is nu in ieder geval afwachten hoe het afloopt. We houden hoop dat het pootje behouden blijft..
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door Zoeza »

och wat sneu! Wordt er nu helemaal niet behandeld dan aan het pootje?
Is het gewoon afwachten? Kan hij nog wel zelf lopen? En hoe gaat het andere kitten hier mee om?
Sorry voor mijn vragenvuur maar die dingen vraag ik me echt af. Ik hoop snel goede berichten hier te lezen! Sterkte!
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door heidinuyten »

Jeetje, arm ding.

Ook al een hoop sorres op zo'n jonge leeftijd.
Ik ben zelf ook zo geschrokken toen mijn kleine masha ( inmiddels 6 maanden jong ), haar 4 middenvoets beentjes brak.
Ze is inmiddels weer thuis en uit de spalk zeg maar.

Ik was ook zo bang dat ze dit met haar pootje zou krijgen, wat gelukkig niet het geval was.
Ik vind dan wel dat die dienstdoende dierenarts die er was een grote inschattings fout heeft gemaakt, qua maat voor je kitten zijn spalkje, dit zou niet mogen gebeuren.

Ik hoop zeker voor je dat het allemaal goed komt, het is toch zenuwslopend voor jou en niet leuk voor de kleine.
Meestal komt het wel goed, maar ik zou voor een second opinie naar een andere dierenarts ook gaan, laat die eens kijken.

Heb het toen met masha ook gehad, mijn eigen arts was met vakantie en er is toen een te grote maat gezet, die ze 2 keer afkreeg.
In jou geval is hij dus te strak omgedaan.

Toen ben ik naar een andere gemoeten wel eens waar, maar daar hadden ze de juiste maat wel.
Die is netjes blijven zitten.

Ik wens je veel sterkte toe, en geef de kleine maar een knuffel, komt wel goed.


Grtz heidi
Lightning!
Gebruikersavatar
droppie2009
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:17

Re: Mijn kitten heeft zijn pootje gebroken

Bericht door droppie2009 »

Jeetje arm beestje :-( , hoe is het er nu mee?????????

Veel sterkte :!:
Groetjes Desiree
Snowy en Smookey
*Droppie* 25-06-2009/08-12-2009
*Snoopy* 19-05-2009/02-10-2009
Plaats reactie