Knarsen

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Knarsen

Bericht door Kattenbella »

Ik weet dat deze vraag ergens anders al eens is gesteld, maar ik kan het niet meer vinden.

Het gaat om een kitten van een vriendin. Van marktplaats (ja, helemaal fout!, maar goed bedoeld en onwetend) heeft ze een kitten gekocht. Thuisgekomen vertrouwde ze het al niet erg. het beesje was erg niesziek en mager.
Inmiddels zijn ze weken verder en natuurlijk dierenartsbezoeken verder.

Het diertje is nog broodmager en eet slecht, ook is ze erg diarreegevoelig. Ze heeft nu blikjes ID van Hills.
Wat mij zorgen baart is dat ze tijdens het eten knarst alsof ze brokken eet. Oude katten deden dit ook wel op het einde. Ik vind dit absoluut geen goed teken.

Ik heb haar aangeraden te vragen naar AD en eventuele dwangvoeren. Ook moet ze zeker dat knarsen aan gaan geven.

Wie weet wat dat knarsen inhoudt?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Knarsen

Bericht door Boomer »

Onze Banjer knarste erg toen hij last had van zijn keel ivm auto imuunziekte. Dit kon je goed zien omdat het flink rood was achter in zijn keel.
Verder kan het ook gebits problemen zijn. Misschien het wisselen van tanden ??

Voor de zekerhied inderdaad even langs de DA.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Knarsen

Bericht door Kattenbella »

Ze is gelukkig al veel bij de dierenarts geweest en blijft dit ook doen.
Het katje is broodmager en eet veel te weinig. :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Knarsen

Bericht door Boomer »

Als het keelpijn is ( ik ben geen da ) is het opzich niet zo gek dat ze niet wil eten .
Heeft de DA ook in haar mond / keel gekeken met een lampje ?

Misschien kan het ook misselijkheid zijn. Mijn fretten knarsen als ze misselijk zijn , maar bij katten heb ik het nog niet meegemaakt.

topic : http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=15902
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Knarsen

Bericht door Kattenbella »

Bedankt voor het vinden van de topic! Ze gaat als het goed is een spuitje halen om eventueel te gaan dwangvoeren. Verder gaat ze volgende week weer naar har dierenarts als er geen verbetering is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Knarsen

Bericht door Ambertje73 »

Onze katten "knarsen" nooit, behalve als ze ziek zijn.

Wij zijn vorig jaar een poes verloren op de leeftijd van 6 jaar (oorzaak onbekend).
De laatste paar maanden at ze zeer slecht, maar als ze at (droog of nat), dan knarste ze verschrikkelijk. :-(
Als je naast haar zat terwijl ze at, dan werd je er gewoon niet goed van. Wat een afschuwlijk geluid!
Toen wisten wij niet wat dat betekende, maar een tijdje later was ze er niet meer..... :cry:

We hebben een Britse Korthaar van 14 jaar en die knarst af en toe. Nu kwamen we er achter dat wanneer hij dat doet, hij zich niet zo lekker voelt (waarschijnlijk misselijk). Hij is nl. ook snel aan de diarree. Hangt allemaal samen.
Blijkbaar was onze poes (hierboven beschreven) dus ook regelmatig misselijk.

Het hoeft niet meteen levensbedreigend te zijn, maar houd het wel in de gaten.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Knarsen

Bericht door Kattenbella »

Amber, ik had dat ook direkt toen ik dit hoorde. Helaas is het diertje overleden op 11 weken jonge leeftijd. Ze hebben er echt alles aan gedaan en veel dierenartsbezoeken afgelegd.
Mijn vriendin en haar kinderen zijn er echt stuk van :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Knarsen

Bericht door Ambertje73 »

Jeetje, wat een triest verhaal Bella!

Ik vraag me af wat dan de oorzaak kan zijn. Je krijgt je beestje er niet mee terug, maar als je weet wat de oorzaak is, dan heb ik het idee dat je het beter kunt afsluiten en een plaatsje kunt geven.
Nu (net als zoveel gevallen) sta je met lege handen: je beestje is er niet meer en je krijgt geen antwoord op je vragen!
Elf weken is verschrikkelijk jong. Misschien kan een levershunt de oorzaak zijn geweest???

De jongste kat (pasgeborene niet meegerekend) die wij hebben moeten laten gaan, was 14 maanden.
Het is nooit makkelijk. Of je kat nu oud of heel jong is....
Jammer genoeg hoort dat er allemaal bij als je beestjes neemt.

Sterkte.

Amber en co.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Knarsen

Bericht door Boomer »

Oh wat erg. Veel te jong ! :(

Wens ze heel veel sterkte van mij !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Knarsen

Bericht door Kattenbella »

Zal ik doen! Ze balen er ook van dat ze niet weten wat het is, maar om sectie op het lijfje te laten verrichten konden ze ook weer niet.
Jammer dat bij zoeits een dierenarts niet direkt het noodpakket meegeeft wwaronder nurigel en een spuit plus instrukties voor dwangvoeren.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie