Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
beestenboel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door beestenboel »

Het gaat al stukken beter! Ze vechten nog wel, maar de tijden dat het goed gaat worden steeds groter. Casper is weer zich zelf, dat wil zeggen: Lekker veel op schoot liggen en dan heel hard spinnen! Ook wil hij Kira steeds wassen, ik denk dat er vaderlijke gevoelens boven komen...
Kira geeft een 'prrrr-geluidje' als ze me ziet en loopt me veel achterna, naar de keuken, naar de kamer en weer terug. Lief! Op schoot wil ze niet veel (te druk met spelen) maar als ze geaaid wordt gaat ze hard spinnen. Kira is vooral erg pittig geloof ik.
Casper ook wel, maar laat ook alles met zich doen en is echt een 'goedzak' naar de kinderen toe. Laatst hadden ze hem toegedekt met een dekentje, een mutsje opgezet en een barbie in zijn pootjes gedrukt. Hij vond het prima en bleef lekker spinnend liggen, oogjes af en toe dicht. Mmmm, heerlijk! Ik zou er wel een foto van willen meesturen, maar ik weet niet hoe dat moet! Net als toevoegen van de smilies, ook geen idee!
beestenboel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door beestenboel »

Casper en Kira slapen inmiddels tegen elkaar aan in de poezenmand!Prachtig om te zien. Ze zijn helemaal aan elkaar gewend en ik kan mijn geluk niet op. Zou graag een foto meesturen maar ik weet niet hoe dat moet.
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Zoeza »

Lastig allemaal hè. Bij mij heeft het ook even geduurd hoor, voor ik een beetje door had hoe het allemaal moet met foto's, topics etc. Het is niet zo moeilijk maar ik ben zelf niet zo goed in uitleggen. Ook dat gaat vast iemand je vertellen of kom je tegen in een ander topic.

Ik heb sinds vandaag 3 kleintjes erbij van 8 weken. Zara en Zoë zijn ruim 4 maanden. Ik moet nog even afwachten hoe het allemaal gaat. Zara blaast naar alles en iedereen, zelfs naar Zoë en heeft al geprobeerd om een tik uit te delen. Zoë vindt alles best. Ik ga er van uit dat het spul over een paar dagen lekker tegen elkaar aanligt.

Het is nu 2 wat grotere tegen 3 kleintjes! Ik kan er uren naar kijken. Die 3 liggen over, onder, tussen elkaar te slapen. Heerlijk! Wat een genot! Ik weet alleen nog niet hoe ik het vannacht het beste kan doen.

Ze gewoon allemaal beneden laten met de deur open zodat ze naar boven kunnen en op mijn bed kunnen komen liggen of de 3 kleintjes nog even apart op een kamertje zetten met de deur dicht maar dat vind ik ook weer zielig.
beestenboel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door beestenboel »

Wat leuk, drie kleintjes erbij! Als ze 8 weken zijn, zijn het net bolletjes wol. Van die piepkleine staartjes...Hoe heten ze?
Ik heb foto's gezien van Zoe (Hoe maak ik nu weer puntjes?) en Zara, klopt dat? Het zijn echt schatjes hoor!
Onze Kira lijkt op Zoe. Dan heb je toch een idee hoe ze eruit ziet!Casper is zwart met hier en daar wit.
Zolang elkaar nog niet zo aardig vonden, heb ik ze 's nachts uit elkaar gehouden. Jouw drie kleintjes hebben elkaar 's nachts en de twee groten kunnen dan een beetje tot rust komen.
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Zoeza »

We hadden ze eerst Amber, Tom en Jerry, maar Jerry is nu Pip(pi)geworden. Het is dan wel een jongetje maar ik vond dat zo leuk bij dat rood passen. Binnenkort volgen de nieuwe foto's. Ze staan al wel op pagina 1.
Zoë (shift ingedrukt en dan twee toetsen rechts van de "L") en Zara zijn het er nog niet helemaal mee eens geloof ik maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat snel goed komt. Dat kan toch niet anders met 3 van zulke scheetjes :grin:
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Zoeza »

Wie stelt mij gerust of kan me tips en advies geven? Ik snap dat Zara en Zoë moeten wennen aan het olijke trio maar nu zit Zara ook de hele tijd tegen Zoë (haar zusje!) te blazen en net deelde ze zelfs een tik uit.

Wat kan ik hier aan doen. Ik vind het zo zielig voor Zoë. Ik kan ze ook niet naar buiten doen omdat ze straks ineens een plekje ontdekt had hoe ze uit de tuin kan komen. Moet ik iemand even apart zetten? Moet ik Zara negeren? Ik geef Zoë maar even wat extra aandacht. Ze komt wel boven mijn hoofd op de bank liggen. Zara ligt bij mijn voeten onder de tafel en de drie kleintjes slapen.
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Zoeza »

niemand? :icon_shifty:
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Cari »

Al je katten zijn nog piepjong, Het is een hele verandering en ze zijn even compleet van slag. Knuffel ze allemaal, speel met ze en laat het verder even op zijn beloop. Ik zou er geen een apart zetten. Ze moeten gewoon even wennen - komt wel goed.
Heb ik je een heel klein beetje gerust kunnen stellen :icon_shifty: ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Leonie89 »

ik wil wel :)
zolang er geen bloed vloeit zou ik ze alle 5 gewoon bij elkaar houden.. zoe (shift ding werkt niet bij mij) kent het huis en dus de verstopplekjes, dus zij kan wel vluchten als ze dat echt wil..
de eerste dagen is meestal geen pretje bij het introduceren van nieuwe katten.. dat is gewoon even doorbijten en alle katten evenveel aandacht geven..
waarschijnlijk heeft zoe, (door bijvoorbeeld door jou geaaid te zijn) de geur van de kittens op zich gekregen.. die geur herkent zara niet en vandaar het blazen.. het kan ook gewoon stress zijn door de nieuwe kittens..
nogmaals, zo lang er geen bloed vloeit gewoon laten gaan.. het is gewoon hun manier van de rangorde opnieuw vaststellen..
kijk eens terug over een week.. bij ons lagen ze toen al helemaal verliefd tegen elkaar aan.. (terwijl onze poes uit haar oude huis was geplaatst omdat ze te dominant was tegen de andere katten)
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Zoeza »

:???: wist ik eigenlijk allemaal wel maar het is toch anders als het bij jezelf gebeurt :grin:

Ik ben ook niet het meest geduldige type. Ik neem Zara en Zoë 's avonds mee naar bed en de kleintjes zet ik 's nachts wel apart. Dat is vannacht goed gegaan. Lekker kruikje in het mandje, dekbed om het mandje heen en het triootje slaapt als een roosje en ik heb toch nog even apart aandacht voor Zara en Zoë.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Leonie89 »

Zoeza schreef::???: wist ik eigenlijk allemaal wel maar het is toch anders als het bij jezelf gebeurt :grin:
haha, ik zei precies hetzelfde..
ik heb ze s nachts ook apart gehouden.. dan hebben ze in elk geval even wat rust.. bij ons werkte dat heel goed.. na een paar dagen begon benthe aan de deur te krabben dat ze merlijn miste.. :lol:
beestenboel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2009 12:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door beestenboel »

Ik kan het me voorstellen dat je het zielig vind voor Zoë (hé, shift werkt!) als ze een tik krijgt van Zara. Maar ik denk dat ze gewoon even van slag zijn. Het is een hele verandering, 3 van die kleintjes erbij. Dat ze 's nachts gewoon samen bij jou zijn, zonder die kleine drukte makers is fijn voor ze. Sterkte en geniet van al het lieve spul!
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Kitten kennis maken met nieuwe kitten

Bericht door Zoeza »

Ik kan niet anders dan genieten! Waar ik ook kijk ligt een kat :edance:
Plaats reactie