Kitten een paar uur na aankoop overleden

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Cari »

Als je "de andere advertenties" aanklikt, zie je dat er wel nog 2 volwassen poezen worden aangeboden voor € 50,=
Lekker mens :twisted: !

Maar Alex - een kitten van nog geen 3 weken kopen met zieke oogjes....dat zijn geen verborgen gebreken, dat had je MOETEN zien. Zo'n wurmpie kan nog niet eens zelfstandig eten :roll: :cry:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door ktje »

Ik heb kittens van 3 weken, en die zien er wel heel anders uit dan een kitten van 7/8 wreken. Die van mij gaan net lopen!

Achja het is gebeurd! ik hoop dat je alsnog stappen onderneemt!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Boomer »

Wat een triest verhaal.
Helaas gebeurt dit maar al te vaak :( Mijn vriendin had ook een te vroege kitten van amper 5 weken. Ze hadden gezegd dat zij 9 weken was. Eerst geloofde zij mij niet tot zij bij de DA kwam. Zij heeft het gered en is inmiddels 1 jaar

Wat ik mij afvroeg is : heb je al contact gehad met de verkoper ?? Misschien heb ik er wel overheen gelezen hoor.
Heb je haar aaangesproken ? Wat zegt zij hierover? Mischien wil zij alles wel betalen. Wel eerst zo netjes om contact op te nemen.
Tuurlijk is zij stafbaar , maar ik zou eerst proberen te praten en mijn geld terug te krijgen voordat ik alles op haar af zou sturen.
Doe je het andersom dan is de kans heel klein dat je het terug krijgt. Betaald zij niet dan kan je het altijd via andere wegen proberen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Kattenbella »

Ik ben het er absoluut mee eens dat deze praktijken bestraft moeten worden, maar ik sluit mij wel aan bij Miranda dat ook ik het heel vreemd vind dat je niet door hebt dat je kittens van 2 a 3 weken meekrijgt. Die kleintjes zijn net een beetje zich aan het behelpen en kunnen nog niets en zeker niet zonder de moeder.

Ik vind wat dat betreft dat jullie je meer hadden moeten voorbereiden en in ieder geval het verschil hadden moeten weten tussen 9 weken en 3 weken oude kittens.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door sandy »

Je mail correspondentie is wel bewijs, maar je geld terugkrijgen is een ander verhaal.
Dan zal je een advocaat in de arm moeten nemen en er werk van maken, maar ik garandeer je dat dat verspilde moeite is, het gaat je meer kosten dan dat het je opbrengt en kan heel heel lang gaan duren.
De enige die hierin iets zouden kunnen doen is de db, en dan nog alleen die vrouw een waarschuwinmg geven, tot inbeslagname overgaan doen ze niet zo gauw.
Toen wij Jessie uit de opvang hadden gehaald bleek zij zwanger, wij hebben daar ook onkosten aan gehad voor de apbortus, geen enkele steun van de opvang en met veel pijn en moeite 50 euro teruggezien om van ons af te komen.
Er waren geen papieren ondertekend, ook alleen mailcontact, en dan sta je gewoon helemaal nergens in een zaak waar je al niet veel mee kan al had je wel papieren,
Ik heb er toen ook contact over gehad met juridisch adviseur en die stelde dat het absoluut geen zin had om deze zaak aanhangig te maken, de kosten zouden niet opwegen tegen de baten.
En inderdaad..er is een wereld van verschil tussen kittens van 2 a 3 weken en 8 weken, daar kan je gewoon niet omheen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Camoth »

Even het verschil:

Bindi 3 weken oud:
Afbeelding

Bindi 8 weken oud:
Afbeelding

Dat moet je gewoon opvallen toch?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Barmentlo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2009 08:31

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Barmentlo »

dat klopt we hebben het beestje ook niet zien eten of drinken omdat we eigenlijk alleen maar bij de deuropening zijn blijven staan!
hopelijk komt het via de DA en en DB in order heb er ieder geval een melding van gemaakt!

mvg

alex
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door ktje »

Alex begrijp mij goed hoor maar je ziet toch wel het verschil! Camoth heeft het nog even verduidelijkt met foto's! Zo kleine kitten van 2 weken ga je toch niet meenemen????? Heel logisch dat die niks eet, ze gaan pas bij 4 a 5 weken over op vast voedsel tot die tijd drinken ze nog bij moeders.

Ik denk dat je mede verantwoordelijk bent voor de dood van deze kitten. Wel onbewust maar toch.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Cari »

Alex, 't is heel triest wat hier gebeurd is en ik hoop dat DB herhaling aldaar kan voorkomen. Heel jammer dat jullie je niet meer verdiept hebben in katten/kittens voordat je tot aanschaf overging. Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt en in 't vervolg een dier uit een asiel of een betrouwbare opvang neemt en je goed laat voorlichten.
Mocht je in de toekomst toch nog een kitten willen nemen, neem er dan ook 2, dat is voor het kitten veel beter ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Umimeis »

Het is wel wat dom van je om zomaar een kitten te kopen voordat je er in verdiept hebt.
Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt. En inderdaad Camoth wou je alleen maar laten zien met die foto's hoe groot het verschil is tussen een kitten van 3 weken en een kitten van 6 weken.

En koop AUB in vervolg een kat uit een asiel dan van MP.
Doordat mensen katten/kittens kopen van MP hou je dit soort toestanden in stand.
Mensen laten hun katten/poezen niet castreren want als er per ongeluk zwanger raken, raken ze de kittens toch wel kwijt via MP.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Kattenbella »

Jullie zijn bij de deuropening blijven staan? Jullie hebben dus gewoon buiten een kitten in de handen gedrukt gekregen en mochten niet naar binnen? Heel bizar!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Nyncke »

Werkelijk niet te geloven dat mensen een katje van 2 weken aanbieden.

Tja, wij hebben bewoners die daar ook mee thuis zouden kunnen komen :twisted: en dat ook wel eens hebben gedaan met een katje van 3-4 weken, at net vaste voeding :twisted: :twisted: :twisted:

Tja, als je nog nooit zulke jonge kittens hebt gezien is het erg lastig om te weten wat normaal is...en dit zal jullie geen twede keer overkomen.
Als je wel gewoon bij mensen thuis een kittentje gaat halen, het is normaal om binnen te komen en een kop koffie te drinken. Maak een praatje, vraag van alles over de moeder en de eventuele vader.
Pas als je uitgepraat bent ook over ditjes en datjes, ga je naar huis....als je echt van je nestje houd, gaan de mensen pas na een uur of langer weg, er is zoveel te bepraten.

Maar ik snap werkelijk niet wat iemand bezield om zo te handelen dan zou het nog diervriendelijker zijn om ze bij het asiel voor de deur te leggen in een warme deken.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Umimeis »

Kattenbella schreef:Jullie zijn bij de deuropening blijven staan? Jullie hebben dus gewoon buiten een kitten in de handen gedrukt gekregen en mochten niet naar binnen? Heel bizar!
Dat had ik sowieso niet vertrouwd gevonden......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door Cari »

Als ik kittens (of volwassen katten) plaats, dan zijn de adoptanten minstens een uur binnen, maar vaak langer. Dan wordt er gebabbeld, geknuffeld en gespeeld. Ik ga ze dan later ook nog eens zelf brengen en ben daar dan vervolgens ook weer minstens een uur :lol: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kitten een paar uur na aankoop overleden

Bericht door ktje »

Ik heb hier zelf ook een nestje van nu 4 weken oud! Ze hebben allemaal al een baasje. 2 gaan er naar vrienden van ons die komen dan ook minimaal 1 x per week langs. De andere 2 gaan naar een stel in Amsterdam (ruim een uur rijden vanaf ons). Maar die kwamen voor het eerst kijken en die hebben ook hier ruim een uur gezeten. Geknuffeld, gepraat, de moederpoes gezien/geknuffeld. Verhalen gehoord, hun vragen gesteld, Wij onze vragen gesteld. Al met al veel informatie. Ik zou nooit maar dan ook nooit alleen bij de deur blijven staan! Je wilt toch sowieso weten hoe moederpoes eruit ziet en de omgeving waarin zo kitten is opgevoed. ??
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Plaats reactie