Verzorging na de castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Seemy »

Hee altijd nog beter een stresskipje als dat het je niets deed ;-)

Maar bij de ene duurt het gewoon wat langer als bij een ander eer de naweeen van de narcose weg zijn. Bij mensen is dit ook zo. Niet iedereen voelt zich gelijk weer helemaal de oude.
Dan zal het morgen wel beter gaan.

Toen die van ons is gecastreerd was hij smiddags helemaal slaapdronken en aan t wankelen. Mijn vriend heeft hem smiddags om 14.00u opgehaald en mee naar huis genomen. Toen ik thuis kwam om 18.00u was hij nog wel een beetje wazig maar niet mee zo aan het slingeren, wel misstapjes enzo. Of af en toe een beetje verkeerd richtigs gevoel.
Hij at wel (had zeker wel trek/honger) maar ook niet veel. Gelijk weer slapen en slapen... lekker bijkomen.....


Succes nog ff! Anders maak je hem straks even wakker voor iets lekkers... snoepje of een paar brokjes uit je hand...
En het komt zeker goed hoor!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door lievelijn »

dat hij zo suf is hoort er helemaal bij hoor, hij is natuurlijk ook pas vanmiddag geholpen.. (je hoefde er pas om kwart voor 11 te zijn, dan lag ie ws niet om 11 uur op de tafel om het even plastich te zeggen) vlinder was om 9 uur geholpen, sterilisatie rekenen ze in totaal een uur voor... dus om 10 uur klaar, om half 12 was ze wakker, heb haar om half2/ 2 uur gehaald en ze heeft eigenlijk aan een stuk door geslapen tot de volgende ochtend. de volgende dag was ze ook nog wel suf. niet zo dronken maar ze heeft wel veel meer liggen slapen dan normaal! het hoort er gewoon bij hoor. als hij al gegeten en gedronken heeft gaat alles helemaal goed!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Tommy2008 »

Tommy is ongeveer 6 weken geleden gecastreerd en moest om 12 uur komen ...kon erop wachten en kreeg hem weer bij mee naar huis !
Ze hadden hem ook een tegenreactie spuit gegeven tegen de narcose ! misschien dat dat anders is !
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Tember »

Erwin is vanmorgen gecastreerd. We hebben hem rond 10 uur gebracht en om 12 uur konden we hem ophalen. M'n vriend was zo slim om hem vanmorgen nog melk te geven. Hij heeft daar dus gebraakt (op zichzelf), dus toen we hem ophaalden, was ie helemaal vies en stonk ie. Hij was ook nog wat ziekjes ervan, zei de assistente. Hij lag er echt zielig bij. Thuis legden we hem op een stoel, hij was net vaatdoekje, zo slap. Hij wilde bij ons, dus liet ie zich van de stoel vallen en strompelde richting bank, zo van: 'til me eens even op, ik wil bij jou'. Daar heeft ie een tijd geslapen en later liet ie merken dat ie naar de bak wilde. Toen heeft ie ook wat gegeten en water gedronken, wat rond gestrompeld. Hij heeft nog her en der wat geslapen en sinds een uurtje of 2 loopt ie weer wat in het rond. Hij lijkt niet meer zo dronken en heeft zelfs even op de vensterbank vogels gespot. Hij viel ook nog bijna van de stoel, omdat ie z'n evenwicht nog niet zo goed kan bewaren. Ook een paar tikken tegen z'n speelgoed gegeven, maar nu ligt ie weer tegen me aan te snurken.

Toen ik hem vanmorgen zo vies, stinkend en ziek meekreeg maakte ik me wel even zorgen, maar nu zie ik vooruitgang en iets van de oude Erwin terug. Morgenmiddag zal ie vast wel weer de oude zijn. :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Verzorging na de castratie

Bericht door Umimeis »

Flea was helemaal duf vd narcose toen ik hem ophaalde, kan ik me nog herinneren, maar Sam was helemaal niet duf, in tegendeel, hij was helemaal de oude toen ik hem ophaalde.
Sam was vorige week dinsdag gecastreerd en Flea alweer bijna 1 jaar geleden (ergens in november)

Flea moest maar 2 dagen binnen blijven van mijn eigen dierenarts en Sam 1 week, volgens de regels vh asiel waar hij vandaan komt, wat ik overigens niet gedaan heb omdat hij als snel weer de oude was. Ook Sam had ik maar 2 dagen binnengehouden.
Plaats reactie