Kat "knuffelt de gordijnen" uit het niets

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Nicky
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2009 07:33

Kat "knuffelt de gordijnen" uit het niets

Bericht door Nicky »

Ik heb sinds gisteren een probleem en hoop dat jullie kunnen helpen.

We zijn drie weken geleden verhuisd en hebben ook de daarbij behorende nieuwe gordijnen. Nu ben ik 1 van die gelukkigen met een kat die keurig van de grodijnen afblijft.

Echter sinds gisteravond is 1 specifiek punt van het gordijn op de slaapkamer heel interessant. Als mijn kat (wodan) de slaapkamer in komt loopt hij er direct naar toe (ook toen hij gisteravond de slaapkamer in kwam (overdag is de deur dicht) en begint te spinnen. Hij gaat ook kopjes geven, bijten in de stof en rondrollen met zijn nagels.
Het gevolg is dat er toch halen in het gordijn komen en dat wil ik juist niet. Daarnaast ben ik bang dat hij zo leert wel in de gordijnen te krabben.

Ik heb hem vanacht buiten de slaapkamer gehouden maar dat was niet echt bevoordelijk voor de nachtrust. Hij heeft heel de nacht staan mauwen.

Weet iemand waar dit ineens vandaan komt en hoe ik het blijkbaar zeer opwindende luchtje dat hij ineens ruikt uit het gordijn krijg? (ik ruik zelf niets maar ja ik heb ook geen kattenneus)

Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat "knuffelt de gordijnen" uit het niets

Bericht door loek »

Je hebt van die keep-of spray te koop bij iedere dierenwinkel...neem ik aan. Alleen vind ik het persoonlijk zelf ook stinken. (je zou het als mens geloof ik niet zo goed moeten ruiken.....) Het is het proberen waard. De geur verdwijnt ook wel weer hoor. (dus steeds opnieuw spuiten)

succes.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Kat "knuffelt de gordijnen" uit het niets

Bericht door Medusa »

Stinkt inderdaad maar is efficient, ik heb dat gebruikt voor mijn behang. Verder kan je munt of azijn gebruiken (maar dat stinkt ook) daar houden katten echt niet van. Een waterspuit als hij aan de gordijnen hangt is ook heel effecient, maar hij mag niet merken dat jij het bent anders gaat hij het alleen doen als jij er niet bent.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat "knuffelt de gordijnen" uit het niets

Bericht door Sannie_xx »

En een beetje citronella op dat plekje doen? Of zou dat je gordijnen verruineren?
Plaats reactie