Dames blijven knokken

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Dames blijven knokken

Bericht door Pamvd »

Wat mooi dat het steeds beter gata joh!
Da's ook een goeie tip van die pasta (wéér een!!), ik heb ze ook, ze zijn er inderdaad wild van.
Ik smeer het ze ook altijd op hun voorpootjes, weer wat om uit te proberen.
Oja, deze foto móet ik even plaatsten, een beledigde Renee omdat ik niet blij was met zijn kadoo...................

Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Dames blijven knokken

Bericht door Pamvd »

Afbeelding

Met de andere katten kan Noortje wel goed overweg.
Hier ligt ze (de mooie grijze op de vensterbank) met Puk (bovenop de krabpaal) en dochter Jip te chillen.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Dames blijven knokken

Bericht door nona_toma »

Haha ja, mijn katten komen niet buiten, dus gelukkig krijg ik zulke cadeautjes niet haha. Ik krijg alleen cadeautjes wanneer ze de kattenbak even niet konden vinden :lol:
Ik had ook de tip om wat pasta op hun hoofdje te doen, dat ze het bij elkaar af gingen likken.. dat is me nog niet gelukt.. dan lopen ze eerst 15 minuten met een raar kuifje om vervolgens het zelf met de pootjes er af te halen :-S

Leuke foto trouwens! Wat een mooi beestje zeg !
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Dames blijven knokken

Bericht door Pamvd »

Kan ik ook eens doen ja, een kuifje maken haha.
Bij ons komen ze ook alleen maar in het gedeelte vd tuin wat we afgezet hebben hoor (zie kattenren hier elders op het forum). het is wel zielig voor die arme kikkers....
Noortjeis echt een hele mooie én lieve dame, je snapt toch niet dat ze nooit als vermist opgegeven is??

Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Dames blijven knokken

Bericht door nona_toma »

Nee! Ik zou sowieso niet meer zonder mijn beestje kunnen!
Onze jongste was in het asiel gekomen omdat ze dachten dat hij doof was, hij was bij een gezin waar die ook naar buiten mocht, maar dit was dus te gevaarlijk omdat hij doof was. Ook dachten ze aan niesziekte.
Wij waren met 1 oogopslag verliefd, hij heeft een antibio kuurtje + entingen gehad.. en bleek toch echt niet doof te zijn of niesziekte te hebben.
Wel bijzonder hoe snel mensen het opgeven met katten die wat mankeren.
Onze andere poes is in het asiel gekomen doordat haar vorige baasjes gingen verhuizen.. ik zou zelf niet vrijwillig in een huis gaan wonen waar geen katten mogen komen, want dan moet ik de onze weg doen, nou liever niet!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Dames blijven knokken

Bericht door Mandy »

Waar zijn die rescue druppels eigenlijk voor, en hoeveel kost dat!
Het heeft zeker tijd en veel liefde nodig zodat dit goed word!
Wij proberen er alles aan te doen zodat het onze beestjes goed gaat.
Het is gewoon erg rot dat het zo duur allemaal moet zijn.
Love cats
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Dames blijven knokken

Bericht door nona_toma »

Dit staat op de site van Bachrescue:

Direct te gebruiken bij innerlijke onrust en/of stresssituaties
• Ontspant en stelt gerust
• Op natuurlijke basis
• Ook geschikt voor kinderen
• Kan gerust langere tijd gebruikt worden
• Kan ook in combinatie met andere middelen worden gebruikt

Gebruiksaanwijzing
Voeg 4 druppels van de Rescue toe aan een glas water en neem er telkens een slokje van. Is er geen water voorhanden, doe dan de 4 druppels op uw tong, zonder dat u met de pipet uw tong aanraakt.

Ingrediënten
Alcohol 27 vol.%, Helianthemum nummularium, Clematis vitalba, Impatiens glandulifera, Prunus cerasifera, Ornithogalum umbellatum.

Verpakkingsmaten
De Rescue druppels van Bach zijn verkrijgbaar in twee verpakkingen:
• Rescue druppels 10ml (adviesprijs € 9,25)
• Rescue druppels 20ml (adviesprijs € 14,95)


Het is zowel voor mensen als voor dieren. Op google vind je verschillende sites waar ook veel ervaringen met dieren staat.

Zo vond ik dit over dieren:


Samenstelling: Helianthemum nummularium, Clematis vitalba, Impatiens glandulifera, Prunus cerasifera, Ornithogalum umbellatum.

Toelichting:
Bach Rescue is een 100% natuurlijke antistress remedie die snel verlichting geeft in noodsituaties die spanning en stress met zich meebrengen, bijvoorbeeld als huisdieren hevig schrikken of in paniek raken.
Het helpt het dier rustig te blijven in moeilijke situaties, terwijl het dier wel alert blijft.
Bach Rescue helpt bij ziekte, na een operatieof voor een bezoek aan de dierenarts of hondentrimster, maar Rescue wordt ook ingezet voor dieren die zenuwachtig zijn bij shows of wedstrijden.
Echter, als de onrust voorbij is, is het voor de langere termijn beter om een individuele mix van Bach Flower Remedies voor het dier te maken.
Het systeem van de 38 verschillende Bach Flower Remedies zorgt dan voor het aanpakken van de diepere oorzaken van de onevenwichtigheden.

Kenmerken:
is eenvoudig in gebruik en kan op diverse manieren worden toegediend (in de bek/ op de neus/ poten, klauwen of oren/ aan het drinkwater toe te voegen of door het voer van de dieren mengen)
kent geen bijwerkingen
is niet verslavend
belemmert de werking van andere geneesmiddelen niet
heeft weinig advisering nodig

Indicatie(s)
Situaties die spanning en stress met zich meebrengen, bijvoorbeeld als huisdieren hevig schrikken of in paniek raken.
Het helpt het dier rustig te blijven in moeilijke situaties, terwijl het dier wel alert blijft.
Bach Rescue helpt bij ziekte, na een operatie of voor een bezoek aan de dierenarts of hondentrimster, maar Rescue wordt ook ingezet voor dieren die zenuwachtig zijn bij shows of wedstrijden.

Dosering
De remedies toevoegen aan het drinkwater of mengen door het voer van de dieren.
De dosering is twee druppels van iedere geselecteerde remedie (vier van Bach Rescue of 2 keer sprayen) per bak.
Grotere dieren, zoals paarden, vijf druppels van iedere geselecteerde remedie en tien van Bach Rescue (of 5 keer sprayen) in hun drinkwater of voer.
Sommige dieren drinken niet vaak en krijgen de remedies dan niet regelmatig genoeg binnen om er baat bij te hebben.
In dat geval een mengflesje gebruiken.
Dit doet u door twee druppels van iedere gekozen remedie (en vier van Bach Rescue of 2 keer sprayen) toe te voegen aan een 30 ml. mengflesje gevuld met bronwater.
Hiervan minimaal vier keer per dag vier druppels.
De dosering uit een mengflesje is hetzelfde voor grote en kleine dieren.
De dosering uit het mengflesje kan op verschillende manieren worden toegediend, bijvoorbeeld:
• direct in de mond of bek
• op de neus druppelen, zodat het dier het eraf likt
• de dosering op poten, klauwen of oren druppelen, zodat deze door de huid wordt opgenomen


Er zijn van Bach verschillende remedies te krijgen, maar de rescue is een 'standaard' flesje.
Je kan dit verkrijgen bij elke drogist en je kan 4 druppels in het water mengen, bij mij lusten ze het niet rechtstreeks uit het flesje.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Dames blijven knokken

Bericht door Mandy »

Bedankt voor de informatie..

Wij hebben inmiddels vanmorgen even bij de DA geinformeerd over het verhaal tussen de 2 katten hier!
Hij zei dat we Max met 7,5 mnd kunnen laten castereren, dus over ander halve maand.
Dan moet hij ook al een stuk rustiger gaan worden.
Als het dan nog niet zo is zoals het moet dan gaan wij ook over op die rescue druppels voor Max.
Want we hadden ook gevraagd voor Feliway, maar dat raadde hij helemaal af voor deze situatie.
Want door Feliway worden katten ja rustiger, maar omdat Mietsie al erg rustig is word ze daarop nog rustiger en is ze dan ook echt sloom.
En daarom raadde hij het af.
Dat was nog niet in me op gekomen, maar daarvoor valt altijd eerst eventjes te informeren!
En een gedragstherapeute vond hij ook niet bepaald nodig omdat Max niet naar Mietsie gromt en of vals word tegen haar.
Hij zegt ook hij in 5 mnd en is gewoon nog heel erg jong en erg speels.
Love cats
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Dames blijven knokken

Bericht door nona_toma »

Hoi,

Ik ben het niet helemaal met je dierenarts eens.
Ons katertje is met 5 maand gecastreerd omdat hij tot sproeien neigde, de drukte die hij toen had is er nu nog steeds. Maar wellicht word dit bij jou katertje wel minder.
Wat ik weet over feliway heb ik van de site, de dierenwinkel, mijn dierenarts en ik mag nu ook uit eigen ervaring spreken.
De katten worden er absoluut niet moe van, die van ons zijn net zo actief als ze waren, maar ik heb nog weer even een stukje van site van feliway gehaald, misschien denk je er dan anders over.

Feliway bevat stoffen die dezelfde werking hebben als de natuurlijke, geruststellende gezichtsferomonen van katten.

Het afgeven van deze feromonen is een gedrag dat door alle katteneigenaren herkend zal worden. Als een kat zich op z'n gemak voelt in een omgeving, wrijft hij met zijn kop, van kin tot oor, tegen het meubilair, de hoeken van de muren of de onderkant van de gordijnen ("kopjes geven"). Op dat moment geeft het dier feromonen af. De met deze feromonen gemarkeerde plekken en objecten zijn voor de kat nu bekende "eigen" plekken en stellen hem op z'n gemak.

Als er een verandering is in de omgeving van de kat (zoals een bezoek aan de dierenarts, thuiskomst na opname, verhuizing, nieuwe huisgenoot, verandering van het meubilair), of als de kat bang is, kan zich een gemoedstoestand van onrust of stress ontwikkelen. Dit kan leiden tot veranderingen in het gedrag, zoals urine sproeien, krabben, verminderde eetlust, neerslachtigheid, geen zin in spelen of in contact met personen of andere katten.

In deze situaties kan Feliway® Spray of Feliway® Verdamper de natuurlijke balans herstellen. Feliway® is een veilige oplossing met gesynthetiseerde gezichtsferomonen, die voor de kat een gevoel van welzijn en veiligheid creëren.

Feromonen zijn lichaamseigen stoffen die heel veel voorkomen in het dierenrijk. Ze worden gebruikt als communicatiemiddel tussen soortgenoten.

De ontwikkeling door CEVA SANTE ANIMALE van een synthetische vorm van deze natuurlijke feromonen voor gebruik bij de kat (Feliway®) en de hond (D.A.P.®) heeft tot een nieuw werkgebied in de diergeneeskundige wetenschap geleid. Feromoontherapie is een innovatieve en natuurlijke oplossing voor stress problemen bij katten en honden.


Dus nee, ze moeten er niet moe van worden... het stelt ze op hun gemak, dat is ook mijn ervaring. Ik gebruik het nu een week, ik denk dat je wel een indicatie hebt van hoe het er bij mij aan toe ging.. hier is dus al 6 dagen geen ruzie geweest ;-)

Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd! Ik wou het wel even aan je mededelen.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Ik verveel mij

Bericht door Roos en Minousch »

Je da loopt achter, je kater kan al geholpen worden met zes maanden. Feliway werkt pas na een week of twee . Ze worden er zeker niet duf van.en hou je deuren en samen dicht anders vervliegt de Feliway
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Dames blijven knokken

Bericht door Pamvd »

Ik ben ook een echte voorstander van Feliway.
Mijn da adviseerde het omdat wij veel katten (12) bij elkaar hebben.
Dat geeft altijd stress en Feliway maakt ze wat rustiger en verdraagzamer naar elkaar toe, dat klopt echt
Zowel boven als beneden heb ik een verdamper, en ik ondervindt wel dat Simone als Noortje minder fel zijn sinds ik de verdampers heb.
Enne........ de katten worden er écht niet sloom van hoor Mandy ;-)
Ik laat Morris ook met 6 mnd castreren, begin oktober is dat, heb ik met de andere 3 katers ook gedaan en dat is prima gegaan.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Plaats reactie