Pupil reageert niet

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aranka
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2009 11:51
Locatie: Kamerik

Pupil reageert niet

Bericht door Aranka »

Mijn kat Pip van 5,5 maand kwam na het buiten spelen verschrikt binnen en ging onder het bed zitten. Ik zag dat hij last had van zijn linker oogje dus pakte ik hem en keek ernaar. Het bleek dat zijn linkerpupil niet meer reageerde. De pupil bleef een heel dun streepje terwijl de ander wel groter en kleiner werd. Heel eng en vreemd om te zien. Ook was zijn oog wat donkerder gekleurd en wat tranerig. Ik wilde met het spreekuur naar de dierenarts gaan, alleen dan moest ik nog een uurtje wachten. Maar na een half uurtje had Pip helemaal nergens meer last van. zijn oog was alleen wat kleiner. De volgende dag was er niets meer aan de hand. Nu drie dagen verder is er niets meer aan de hand. Toch vraag ik me echt af wat het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: pupil reageert niet

Bericht door berg »

Hoi,

Ik denk dat ie bij het buiten 'spelen' een mep op z'n oog gehad heeft. Of misschien gestoken
door een insect. Een blauw oog zeg maar ;-)
Als het inmiddels over is en hij heeft nergens last meer van zou ik me verder niet zoveel zorgen
maken.

Groetjes,
Jootje
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: pupil reageert niet

Bericht door Admin »

Ik zou persoonlijk toch even navraag doen bij je dierenarts, aangezien verschillende pupilgrootte bijna altijd een neurologische oorzaak heeft (kop, hersenen en bloedsomloop). Als de oorzaak bijv. een bloedpropje is geweest, kan het de volgende keer minder goed aflopen. Met medicijnen hoeft dat niet en kunnen ernstige problemen voorkomen worden.

Ik zeg altijd maar zo: beter 1x teveel gebeld zodat je gerustgesteld bent, dan 1x te weinig met een vervelende afloop.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie