Frontline en een katertje

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Fietjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 13:32

Frontline en een katertje

Bericht door Fietjuh »

Hallo allemaal...

Ik heb kort een vraagje mbt frontline spray..
Sinds afgelopen maandag hebben we een klein katertje (waarschijnlijk 6 weken) dr bij welke we in het bos gevonden hebben. Hij was uitgedroogd, te weinig eten gehad en heeft ook nog een lichte vorm van de niesziekte.
Waarschijnlijk is hij door iemand in het bos gedumpt :-(
Na een aantal bezoekje aan de dierenarts heeft hij nu alles wat hij nodig heeft en komt er zeker weer bovenop..
Nu had ons schatje natuurlijk ook last van vlooien. Er zaten nogal wat vlooienpoepjes in zijn haar en achteraf (na gebruik Frontline) vielen er een stuk of 15 vlooien morsdood van z'n lijfje..

Na die behandeling heb ik hem al een paar keer gekamd om te kijken of hij nog last heeft van vlooien(poepjes). Zelfs vandaag kwam er nog wat uit..maar kan geen vlo meer ontdekken..
Zou het kunnen zijn dat die troep nog even op zijn lijfje blijft zitten of kan het zijn dat nog niet alle vlooien weg zijn?
Mocht dat zo zijn, dan vraag ik me af hoe vaak je die spray mag gebruiken..

Ik hoop dat iemand een antwoord weet want ik zoek al 2 dagen naar een oplossing..
Anders morgen toch even bij de DA vragen of hij wat weet..

Alvast bedankt

Groetjes Sophie
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Een vraagje over Frontline en een katertje..

Bericht door Camoth »

Ik heb wel eens gehoord dat Frontline niet meer zo goed helpt omdat veel vlooien resistent zouden zijn. Daarom gebruiken veel mensen Advantage of Stronghold. Je kan even de DA bellen om te vragen wat je nu het beste kan doen. In elk geval niet zomaar weer nieuw vlooienmiddel geven, dat kan gevaarlijk zijn.

Wat geweldig trouwens dat jullie dit hummeltje hebben geholpen!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Frontline en een katertje

Bericht door JLC »

Het probleem is dat je op jonge kittens niet zomaar elk vlooienmiddel mag gebruiken. Ik heb zelf ook frontline gebruikt toen Jaap en Lizzie 8 weken waren. Ik zou inderdaad maar even contact opnemen met de DA. Verder zou ik goed gaan stofzuigen in huis en een omgevingsspray gebruiken. Het kan zijn dat er al vlooieneitjes in je huis terecht zijn gekomen. Ook voor omgevingsspray kun je terecht bij de DA. Mijn DA geeft dan ook een brief mee met voorlichting over vlooienbestrijding.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Fietjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2009 13:32

Re: Frontline en een katertje

Bericht door Fietjuh »

Allereerst al bedankt voor jullie snelle reactie..

De DA heeft me geadviseerd Frontline te gebruiken en bij de eerst vlooien heeft het geholpen. Binnen een aantal minuten vielen ze dood neer..
Ik stofzuig de hele dag en heb ook omgevingsspray dus alles in huis om te zorgen dat het hopelijk zuiver blijft..
Het is nu nog even de vraag of er eventueel nog vlooien zijn maar anders ga ik morgen met hem weer naar de DA, die kan het misschien wel zien..
Woody is pikzwart dus je ziet ook amper wat door zijn haartjes :)

Woody is in ieder geval aan de betere hand...en daar doen we het voor..

Groetjes Sophie
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Frontline en een katertje

Bericht door JLC »

En regelmatig je kat kammen met een vlooienkammetje. Als je dan een vlo of vlooienpoepjes ziet, kun je snel ingrijpen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie