Hoe kom ik van de kat van de buren "af"?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Kimmiej1984
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Hoe kom ik van de kat van de buren "af"?

Bericht door Kimmiej1984 »

Hoi,

"Mijn kat loopt bij de buren naar binnen" is bij mij, "de kat van de buren loopt bij mij naar binnen".

Onze buren hebben een hele lieve kat. Toen ik er net kwam wonen heb ik hem aangehaald.
Hij was na een tijdje kind aan huis maar inmiddels levert dat veel problemen op.
Onze buren zijn bijna nooit thuis en de kat loopt de hele dag buiten.
Heel eerlijk heb ik ook het vermoeden dat hij niet zo veel te eten krijgt want hij is super mager.

Als hij ook maar het kleinste vermoeden heeft dat wij thuis zijn, staat hij bij ons voor de deur.
Hij jankt, gilt, schreeuwt en krabt aan de deur. Omdat ik veel thuis werk, is dit ontzettend irritant.
Ik kan ook, met dit mooie weer, de deur niet open zetten omdat hij dan binnenloopt.
Het is dan ook niet zo dat hij gewoon ergens gaat liggen. NEE, hij blijft gillen om aandacht en loopt je voor de voeten.
Als ik hem buiten zet en hem probeer af te schrikken, probeert hij het 5 minuten later gewoon weer.

Het is zo'n lieverd en omdat ik denk dat hij thuis niet goed verzorgd wordt, vind ik hem heel zielig.
Ik kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te jagen maar hij zit me vreselijk in de weg.
Bovendien ben ik eigenlijk ook nog eens allergisch voor katten dus dat schiet al helemaal niet op.

Inmiddels probeer ik hem al ruim een maand gewoon compleet te negeren.
Niet meer tegen hem praten, niet meer binnenlaten, negerena ls hij in de tuin loopt, geen lekkers meer geven.
Dit heeft totaal geen effect, hij blijft maar terug komen.

Het is kwart voor 10 en hij heeft al 4x voor de deur staan schreeuwen vanmorgen.

Heeft iemand een idee hoe ik hem voorgoed "wegkrijg" uit mijn huis/tuin?

Groetjes!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe kom ik van de kat van de buren "af"?

Bericht door JLC »

De kat van de buren mag jou kennelijk graag. Het lijkt er op dat hij liever bij jou is, maar dat zal ook komen omdat je hem hebt aangehaald. Hij zal wel bij je komen, omdat je hem beter verzorgt dan de buren. Volgens mij kun je maar een ding doen: Met de buren gaan praten. Het is hun kat en jij wilt geen om eten en aandacht bedelende kat aan je deur.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Hoe kom ik van de kat van de buren "af"?

Bericht door Jilly »

Ik weet niet of je onderhand al van het "probleem" af bent maar...
Het is niet leuk, het is niet lief, maar een oplossing misschien...

Zet je deur weer lekker open als jij daar zin in hebt, blijf hem negeren, en loopt ie naar binnen, jaag et beestje (hoe zielig dit ook is) met veel geluid het huis weer uit... (pannendeksels, trommeltjes whatever it takes)...

Zoals al gezegd, het is echt niet leuk en niemand die van katten houdt doet dit graag, maar als je er zoveel last van hebt... en negeren alleen niet helpt...
nou ja... niet leuk... maar hoop dat het helpt (deze tip vond ik ergens anders op het forum... misschien had je hem zelf ook al gevonden...)
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Plaats reactie