Castreren bij 13 weken?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Castreren bij 13 weken????

Bericht door Tommy2008 »

Tommy ...onze kater is nu 20 weken en wordt 12 januari gecastreerd !
Is een flinke kater van nu 3,1 kg..en als ik hem nu zie hoe hij al volgroeid is denk ik dat ik er goed aan doe !
Is wel een kruising van brits kort haar en nog wat ...weet niet of die groter en eerder volgroeid zijn ?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Castreren bij 13 weken????

Bericht door Sandra W »

jobey schreef:ik zou het gewoon aan je dierenarts vragen over de verschillende tussen het castreren op verschillende leeftijden, hij heeft de meeste ervaring lijkt mij en het meeste verstand ervan.
Het vreemde is dat dierenartsen hier juist heel verschillend over denken en het is natuurlijk ook maar hoe je er tegen aan kijkt. Dat maakt het dus lastig om "het juiste" te doen. Ik denk altijd maar: als ze maar gesteriliseerd/gecastreerd worden vind ik het al lang best.
Tommy2008 schreef:Tommy ...onze kater is nu 20 weken en wordt 12 januari gecastreerd !
Is een flinke kater van nu 3,1 kg..en als ik hem nu zie hoe hij al volgroeid is denk ik dat ik er goed aan doe !
Is wel een kruising van brits kort haar en nog wat ...weet niet of die groter en eerder volgroeid zijn ?
Klopt, de grotere/vollere rassen en kruisingen daarvan, maar ook grotere/vollere EK-katten worden meestal eerder geslachtsrijp dan kleinere/slankere katten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Castreren bij 13 weken????

Bericht door Pamvd »

Sandra W schreef: Maar waarom geef je je kittentjes dan toch de pil, terwijl je al zelf ervaren hebt dat er risico's aan verbonden zijn? Dat begrijp ik eigenlijk niet helemaal :???:.
Sandra
Jeetje, ja, je hebt helemaal gelijk ook Sandra :oops:
Ik ga morgen direct bellen om een afspraak voor de dames te maken, ik dacht dat ze ouder moesten zijn, maar als het met 7/8 maanden kan , dan kan het nú.
Volgende week heb ik een paar dagen vrij, dus het zou mooi zijn als het dan kan.
En die pil gooi ik direct in de prullenbak!!!!
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Castreren bij 13 weken????

Bericht door Muizenis »

En die pil gooi ik direct in de prullenbak!!!!
Ik neem aan dat je dit ook niet met je eigen oude medicijnen doet... ;) Wanneer je naar de DA gaat kun je ze daar inlveren 8-)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Castreren bij 13 weken????

Bericht door Pamvd »

Muizenis schreef: Ik neem aan dat je dit ook niet met je eigen oude medicijnen doet... ;) Wanneer je naar de DA gaat kun je ze daar inlveren 8-)

Groet, Pauline
Nee hahaha, ik lever alles netjes in hoor, ook de poezenpil ;-)
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Castreren bij 13 weken?

Bericht door Mandy »

Wij zijn ook zo lang mogelijk aan het wachten!
Nu is Max zijn lijfje an flink gegeroeid en de kop begint nu langzaam!
Een mooie katerkop is zeer zeker geweldig!
Love cats
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Castreren bij 13 weken?

Bericht door Roos en Minousch »

Gewoon je poes en je kater op tijd laten helpen, dus met een maand of 5/6
ze groeien echt nog wel mooi uit hoor, het is een fabeltje dat je ze uit moet laten groeien, omdat ze dan een mooie katerkop krijgen..
Ik heb Chico hier, is op tijd gecastreerd, en is nu 6 kg en heeft een heerlijke katerkop, en is nog steeds aan het groeien, en er zit geen gram vet aan.

Je loopt alleen maar risico als je te lang wacht.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Castreren bij 13 weken?

Bericht door Leonie89 »

nou inderdaad.. onze kater is gecastereerd met 4,5 maand.. hij was nog klein, maar hij sproeide al volop, dus moest het maar.. de dierenarts vond hem eigenlijk te jong, maar als hij sproeide mocht het toch.. hij zou wel klein blijven zei hij..
nu is hij bijna 8 kg aan spieren en een mooie katerkop..
dikke fabel dus!!
Plaats reactie