Dolle kater

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
paisleycella
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2009 11:57

Dolle kater

Bericht door paisleycella »

Hallo allemaal,

Wij hebben een kater van 5 maanden, de eerste 3 maanden ging alles prima maar sinds 2 maanden is hij helemaal doorgedraaid ik kan er geen ander woord voor verzinnen, bijna continu rend hij als een gek de kamer rond springt overal op en af bijt en krabt ons waar hij maar kan, we proberen dan eerst steeds streng nee te zeggen maar dit maakt geen indruk vaak zetten we hem dan op de gang om daar dan later een ravage aan te treffen, de enige momenten dat hij rustig is is werkelijk alleen als hij ligt te slapen.
We hebben al van alles geprobeerd veel met hem spelen allerlei speeltjes etc, veel aandacht, negeren, maar het word steeds erger we kunnen niet eens rustig zitten in ons eigen huis hij bijt echt tot bloedens toe .
Wie weet er wat we kunnen doen en heeft er tips?

Groetjes,

Paisley.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Dolle kater

Bericht door daantje »

Pfoei, dat klinkt behoorlijk heftig!
Ik zou in eerste instantie toch even overleggen met de dierenarts wat je het beste kunt doen en om een eventueel lichamelijk probleem uit te sluiten (bij ons kan 1 van de poezels behoorlijk geirriteerd raken van lichamelijk ongemak). Als dit uitgesloten is dan inderdaad een therapeut benaderen. Tot die tijd zou een feliway stekker ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Sterkte! Dit lijkt me niet gemakkelijk!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Dolle kater

Bericht door rieneke »

sowieso tijd voor castratie!

verder klinkt het of de kat enorm gefrustreerd is/zich enorm verveelt.
heeft hij weinig ruimte en/of is hij vaak alleen?
kan hij beschermd naar buiten?
is een speelmakkertje een optie?
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Dolle kater

Bericht door Gita »

Vlooien??? Ook daar kunnen katten ook totaal over the top van raken.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Dolle kater

Bericht door Kattenbella »

Ik denk ook aan het puberen en een pittige jongen. het kan inderdaad zijn dat hij behoefte heeft aan een kameraadje en ik ben ook benieuwd of hij al gecastreed is.
Jerry was hier ook erg pittig toen hij nog apart zat. beneden had hij genoeg afleiding, maar het blijft er wel inzitten, hoewel niet tot bloedens aantoe, dat gaat over.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Dolle kater

Bericht door LONGdress »

Heftig. Aesopus heeft ook wel z'n buien, maar ook dat ie gewoon heel lief ligt en speelt.
Plaats reactie