Kattenbak scheppen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door Muizenis »

Ik haal altijd het huismerk kattengrit. Fijnkorrelig en klontvormend. Minimaal één keer per dag, maar in de praktijk vaker, schep ik 'm schoon. De verzamelzak (meestal een plactic boodschappentas die ik dichtdraai en dan omvouw) ligt er vlakbij. Misschien ben ik aan de geur gewend geraakt maar ruiken doe ik noch de bak, noch de verzamelzak. Ik zal morgen eens aan m'n bezoek vragen of mijn huis naar "kattenbak" ruikt ;-) Het enige dat ik nu wél ruik is het net schoongemaakte aquarium... want daar zat dood plantenmateriaal in... en dat meurt pas écht! :lol:

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door Camoth »

Ik heb wel ervaring met de litterlocker.

Vind het een uitkomst. Ik deed het eerst ook met boterhamzakjes en het stonk hier een uur in de wind. Nu ik de litterlocker heb is dat verleden tijd. De navulcasettes doe je heel lang mee. Ik doe nu al bijna 2 maanden met 1 casette en 2 katten en hij is nog lang niet op. Bij het vervangen van de zak is het overigens wel even goed je neus dichtknijpen, want die stank is echt niet te harden, maar dat is maar 1x per week, dus dat is te doen ;) Ik kan het aanraden in ieder geval.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door Roos en Minousch »

Ik gebruik de Biokat Micro, en dat klontert mega goed, ik koop altijd luierzakjes, daar zit ook een luchtle aan, en stinkt het niet zo erg meer.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door Tessa-M »

Ik vraag me ook al 2 weken af of er een goeie manier is om die lucht te mijden. Ik doe het nu ook in een zakje en dan goed dichtknopen en ik gooi het gelijk in de bak buiten, maar daar zweven nu al een week strontvliegen omheen :-S

Nou weet ik niet zeker of het echt door de poep komt, want er ligt ook een opengescheurde zak in, dus misschien dat daar iets inzit wat de vliegen aantrekt..

Maar iets van speciale zakjes zou toch wel een uitkomst zijn!
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door Umimeis »

Ik gebruik Bio Kat's Fresh Compact, dat is met een fris geurtje en het klonterd ook nog eens.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door lievelijn »

Tessa-M schreef:Ik vraag me ook al 2 weken af of er een goeie manier is om die lucht te mijden. Ik doe het nu ook in een zakje en dan goed dichtknopen en ik gooi het gelijk in de bak buiten, maar daar zweven nu al een week strontvliegen omheen :-S Nou weet ik niet zeker of het echt door de poep komt, want er ligt ook een opengescheurde zak in, dus misschien dat daar iets inzit wat de vliegen aantrekt..
strontvliegen en vuilnisbakken zijn deze tijd van t jaar gewoon vriendjes.. zou ik me niet druk om maken
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door Tessa-M »

Ik geloof dat je gelijk had, ik zie de vliegen nu al niet meer, terwijl we nog wel de zakjes erin gooien. Ik vind het nog wel stinken als ik de bak opendoe, dus ga ook die luierzakjes anders maar eens proberen!
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door Mandy »

Nja wij hadden dat ook tot dat iemand op het idee kwam luierzakjes te kopen die ruiken namelijk lekker!
En je ruikt geen viezigheid meer.
Love cats
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kattenbak scheppen

Bericht door ktje »

Ik verschoon de kattenbak altijd op ons balkon we hebben daar ook een speciale vuilnisbak voor staan en etensresten enz.

Zo hebben we de lucht niet binnen en de vliegen niet.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Plaats reactie