2 poezen en 1 kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
suzanne1982
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2009 08:15

2 poezen en 1 kitten

Bericht door suzanne1982 »

Goedemorgen,

Ik heb gisteren een kitten gehaald bij de dierenambulance, ik heb haar mee naar huis genomen en voorgesteld aan de andere 2 poezen. Deze 2 kunnen heel goed met elkaar overweg. En hebben beiden in het verleden vaker introducties meegemaakt. Als ik erbij ben laat ik ze samen en als ik naar bed ga of weg moet gaan ze ieder naar hun eigen kamer.
De kitten zit tijdelijk in de badkamer, waar allemaal nieuwe spulletjes staan.

Toch heb ik het gevoel dat het absoluut niet lekker gaat. Ze accepteren de kitten absoluut niet, alleen maar blazen, grommen en slaan. De kitten mauwt erop los.
Daarnaast worden mijn twee poezen nu ook kwaad op elkaar en kunnen ze elkaar niet luchten.

Kan iemand me de beste tips geven, als het namelijk echt niet gaat werken, wil ik haar terug brengen, want dit zorgt voor super veel stress en dat had ik helemaal niet verwacht. Ik wil de kitten niet te veel opsluiten in de badkamer en de poezen ook niet in hun kamer.

Alleen al als de deuren dicht zijn en ze ruiken elkaar wordt er geblazen.

Help me please
suzanne1982
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2009 08:15

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door suzanne1982 »

Oh ja vergeten te zeggen, ik heb dus geen derde kamer waar ik de poes, omdat deze elkaar nu ook aanvallen, kan scheiden, dus mijn nood is hoog. Of moet ik toch de 2 oudere poezen scheiden als ik er niet ben?
Ze konden echt super met elkaar overweg en lagen altijd samen, volgens mij is de geur van de kitten de reden.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door Roos en Minousch »

Geef ze wat tijd, het is normaal dat ze moeten wennen..
Hier zijn er 2 van de drie gewend aan het kitten van mij, de derde is nog steeds niet zover om haar helemaal te accepteren.
Geen idee hoe oud het kitten is natuurlijk. maar mijn ervaring zegt dat het met een paar dagen wel goed is.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
suzanne1982
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2009 08:15

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door suzanne1982 »

Maar moet ik nog iets anders doen? Ik heb eergisteren me laten besnuffelen omdat ik naar de kitten rook, de bench alvast klaargezet zodat de poezen wisten dat er iets ging gebeuren, de ruimte al eerder klaar gemaakt. De poezen wisten dat er iets ging gebeuren.

Mijn poezen geef ik extra veel aandacht. Maar moet ik ze de kitten gewoon laten slaan? De kitten wil alleen spelen.
Ze snuffelen niet eens aan haar, als ze 3 meter verwijderd is beginnen ze al te blazen. 1 poes toont interesse omdat ze telkens achter haar aanloopt maar ze blijven blazen. de andere vermijdt haar.

En wat moet ik doen met het feit dat de poezen samen vechten, ik moet ze samen opsluiten als ik ga.

De kitten is overigens 3 maanden oud.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb ze vorige week meteen bij elkaar gezet, en er werd wat geblaasd en gegromt, maar dat is normaal gedrag.
Ik heb haar de eerste nacht mee naar bed genomen, en dat ging ook prima.
Ik ga niets afsluiten als ik wegga, ze mag overal komen.
Je moet ze gewoon laten gaan, niet mee bemoeien, alleen als het echt vechten word uit elkaar halen, maar dat gebeurt niet zo snel met een kitten.
Inmiddels hebben Chico en Lisa haar al een paar dagen volledig geaacepteerd, en Minousch begint ook al minder te grommen en te blazen.
Minousch haalt ook uit nu naar iedereen die in haar buurt komt, maar dat word vanzelf minder.

Dus houd moed, het komt echt goed, probeer met ze te spelen , een hengeltje of zo, des te sneller wennen ze aan elkaar.
Niets gaan forceren, ze moeten het zelf uitzoeken.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
suzanne1982
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2009 08:15

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door suzanne1982 »

Dank je voor je reactie, maar is het ook normaal dat de twee oude poezen nu naar elkaar blazen en slaan?
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door Roos en Minousch »

Ja ik denk het wel, Minousch doet het hier ook.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door Maartje »

hey hey,

hier hebben we ook bij 2 heren van 1 jr een kitten van 12 weken gedaan meteen grommen en blazen op een gegeven moment blies ook de kleine naar de andere. Zondag de kleine gehaald en we hebben dinsdag middag een feliway stekker gehaald en dinsdag t/m vrijdag hebben we de kleine op een aparte kamer gedaan overdag zodat de 2 heren ook ff rust konden krijgen (die lagen de hele tijd op de loer) dinsdags die feliwaystekker gehaald en sindsdien heeft 1 van de heren nog 2x geblazen en daarna niet meer...
de andere heer die was al sneller nieuwsgierig en ging al wat meer snuffelen. Nu spelen ze al lekker samen, het is nog niet optimaal maar het gaat goed.. we hebben de kleine morgen 2 weken. Geduld hebben is denk ik erg belangrijk. Hier is het nu ook af en toe een lompe stoei(/vecht) partij maar niet echt heel erg.

Succes ermee
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
suzanne1982
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2009 08:15

Help me

Bericht door suzanne1982 »

Ik heb vrijdag een kitten bij de dierenambulance gehaald. Ik heb al 2 andere poezen, deze zijn ook aan elkaar geintroduceerd. Dat ging perfect, nu is het zo dat de jongste van die 2 de nieuwe kitten constant aanvalt, blaast, gromt, slaat. En ook ruzie maak met de andere volwassen poes. Ik ben ten einde raad. De kitten heeft een eigen kamer waar ze in de nacht slaapt en zit als ik weg ben. De katten kunnen dan wel onder de deur door elkaar ruiken, maar niet bij elkaar. Uit veiligheid voor de kitten. De kitten wil alleen spelen en is absoluut niet agressief, ze blaast wel als ze geslagen wordt, maar geef haar eens ongelijk. Ik heb een feliway, maar niks schijnt te helpen.

Please tips, ik weet niet meer wat ik moet doen, het wordt juist met de keer dat ze elkaar zien erger en agressiever.
De volwassen poes loopt de kitten overal achterna om ruzie te zoeken. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Help me please
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help me

Bericht door Cari »

Hai Suzanne,
wat vervelend, je zou het zo graag anders zien..
Het is duidelijk dat je volwassen poes enorm gestressed is geraakt door het het kleintje. Ze wil niets liever dan 'het kleine monster' wegjagen. En dat lukt in haar ogen ook telkens weer, want de kleine verdwijnt steeds opnieuw uit beeld, nl. naar die aparte kamer.
Als ze hem dan toch weer ziet, slaan bij haar de stoppen weer door.
Zou je een bench kunnen regelen? Dat zet je die kleine daar tijdelijk in, zodat je volwassen poes aan zijn aanwezigheid went, zonder dat ze zich bedreigd hoeft te voelen. Je zou ook voor de volwassen poes iets kalmerends kunnen geven, iets homeopatisch of iet met Bachbloesem, maar daar kan ik je verder niet in adviseren - heb er zelf geen ervaring mee.
Geef de volwassen poes ook veel positieve aandacht, leidt haar af van de kleine, verwen haar met iets lekkers als de kleine in de buurt komt, zodat ze zijn aanwezigheid gaat associeren met prettige dingen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door beestenbende »

Zoals ik ook in het pb heb gemeld, volgens mij moet je domweg wat meer geduld hebben. Het kitten is er nog maar net en de oudere poes is zijn positie aan het aangeven. Een bench is inderdaad wel een goed idee om in alle rust aan elkaar te laten wennen. Succes suzanne.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Hogeboom2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:43
Locatie: Apeldoorn

Re: 2 poezen en 1 kitten

Bericht door Hogeboom2 »

Het kan wel een hele tijd duren voor ze elkaar accepteren.

wij hebben zaterdag onze vierde kitten opgehaald, we laten ze gewoon ook hun gang gaan.
en tot onze verbazing gaat het nu al goed tussen de katjes.

hier blies iedereen ook naar elkaar, maar nu is alles weer koek en ei.

als er geslagen of gegromd of geblazen wordt, moet je ze gewoon hun gang laten gaan. als je dit bijvoorbeeld zou afstraffen heb kans dat ze elkaar nooit zullen accepteren. bij onze derde kat heeft het ook wel zeker een maand geduurd voordat hij geaccepteerd werd.

groetjes.
Plaats reactie