Kat op computer gevaarlijk?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Kat op computer gevaarlijk?

Bericht door loek »

Hoi allemaal

Dit is niet helemaal de juiste categorie waarin ik plaats, maar ergens anders past het ook niet...
Ik heb de volgende vraag aan jullie.

Mijn katten (kittens nog) zitten graag op de computer, op de computerkast om precies te zijn.
Vooral als deze aanstaat, zal wel lekker warm zijn, of lekkere trillingen geven ofzo??? Ik heb besloten dat ik dit goed vind. Vind het wel gezellig. Af en toe kijk ik dan even naar beneden en dan zitten er 1 of 2 poepies me aan te kijken of lekker te tukken.
Maar zojuist, lag er 1 al en tijdje op, en die sprong plotseling geschrokken van de computer af, staart tussen de benen. Wel heel rustig, kon haar meteen oppakken, en ze ging meteen op mijn schoot liggen...leek rustig iniedergeval (maar toen ik haar even optilde zat haar staart nog tussen de benen) Ik heb net even zitten zoeken wat dit betekend en het zou onderdanigheid betekenen??? Ik heb dit nog nooit gezien...(dus meestal zijn ze niet zo onderdanig da's duidelijk ;-))

Maarre vroeg me dus af of ze en stroomschok heeft gehad ofzo????? Is het wel veilig om mijn katten op de computer te laten liggen??? Hoe doen jullie dat? En heeft iemand nog meer dit soort ervaringen?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kat op computer gevaarlijk?

Bericht door Leonie89 »

zitten er ook roostertjes in de buurt waar je katten lagen?? misschien heeft hij met zijn staart daar gezeten en zijn er haren tussen de ventilatortjes gekomen? ook kunnen ze geschrokken zijn van geluiden uit de computer.. dan gaat die staart inderdaad tussen de benen..
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: kat op computer gevaarlijk?

Bericht door loek »

Ja dat zou het misschien zijn geweest! Heb net eens even aan de achterkant van die comp. gekeken en de ventilator zit bovenaan! Ze liggen er bovenop natuurlijk..maar inderdaad dat kan nog weleens een gevalletje staart tussen/ tegen (ik denk niet echt tussen want staart is niet verwond op pijnlijk) ventilator zijn geweest! Oh zielig!
Ik heb nu de comp. kast iets naar achter geschoven. En nu kan de staart er iniedergeval niet achter 'vallen'. Moet ik wel even op blijven letten, iedere keer als ze op springen kan dat ding natuurlijk weer wat verplaatsen.

Bedankt voor het meedenken!!!

Ik hoop dat het verder wel ook veilig is! Want is wel favo plekje...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kat op computer gevaarlijk?

Bericht door Leonie89 »

nee het zal dan waarschijnlijk meer de schrik geweest zijn dan hij de haartjes van zijn staart ertussen voelde.. alsof er iemand aan trok.. de hele staart past er natuurlijk niet in, dus het is niet gevaarlijk ofzo..
ik denk dat als dit vaker gebeurt je kat wel weet dat dat een verkeerd plekje is om je staart te laten bungelen :)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: kat op computer gevaarlijk?

Bericht door loek »

Nou nu zit ik toch te twijfelen....Het is nu weer 2 keer gebeurd! Dus in totaal drie keer. Ik snap er niets van. Het kan niet de ventilator zijn! (de andere kat lag er de tweede en derde keer bij trouwens, wel vooraan dus slimmer plekje misschien, maar die geeft geen kik)

Zou ze gewoon al schrikken van de ventilator die aanslaat??? Na die eerste ervaring? Kan dat al dat ze dat zo snel 'doorheeft'?

(overigens een gedeelte van de staart zou er wel inpassen hoor...helaas. Het is niet zo'n roostertje ofzo, het heeft vrij grote 'gaten' die ventilator.....en muis nog maar een klein staartje ;-)) (oei moet er niet aan denken brrr) Maar nu ik die kast naar achter heb geschoven kan het eigenlijk niet meer gebeuren.....Alhoewel weer een blik werpende.......misschien wel langs de zijkant...maar dan moet ze wel heel ingewikkeld met haar staart naar opzij en naar achter en naar beneden bungelen....mmm)

Ze is weer veilig op schoot geklommen....da's dan wel weer heel poepig...dat ik de 'velige haven' ben ;-) Ik ga zo die stomme comp. maar eens uitzetten en dan morgen maar weer verder zien....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: kat op computer gevaarlijk?

Bericht door Katrin »

Ik weet het echt niet, maar zouden ze statisch kunnen worden, misschien heeft ze een schokje gehad?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: kat op computer gevaarlijk?

Bericht door Boomer »

Computers kunnen inderdaad staisch geladen worden.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat op computer gevaarlijk?

Bericht door lievelijn »

zou ook nog kunnen dat ze gewoon schrikken van het geluid/de beweging als je ventilator aangaat....
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lizzy2009
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:48

Re: Kat op computer gevaarlijk?

Bericht door Lizzy2009 »

Misschien toch beter om het niet toe te staan dat ze op de P.C gaan liggen,
Als ze wel eens kortsluiting veroorzaken ben je verder van huis.
Groetjes en een kopje van Lizzy
Plaats reactie