Kitten moet overgeven maar wil niet

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Uumie »

Ik weet niet zeker of dit in het juiste forum staat - zo nee, verplaats hem dan maar. ;)

Ons nieuwe kitten Charlie is hier nu twee dagen en voelt zich zo te zien prima op zijn gemakje. Maar daarstraks moest hij overgeven. Er kwam een heel klein beetje helder vocht uit. Maar hij bleef kokhalzen en zijn kop scheefhouden. Volgens mij moet hij dus nog meer overgeven, maar houdt hij het tegen. Hij zit nu al tien minuten zo te smakken en ik vind het zielig! :oops: Hij heeft geen voedsel overgegeven, maar dat is ook niet zo raar want hij weigert zijn brokjes tot nu toe 9 van de 10 keer. Hij heeft wel wat binnengekregen, maar hij is zo koppig als een ezel... :roll:
Wat moet ik hiervan denken? Gewoon de natuur op zijn beloop laten? Of kan ik hem helpen met zijn misselijkheid/braakneigingen? En kan het kwaad als een kitten een keer overgeeft? Verder is hij gewoon normaal, lekker speels etc. Heb dit probleem nog nooit gehad, de oudere katten braken zonder gêne de meest prachtige *ahum* haarballen eruit... Oh, en als iemand weet hoe ik hem aan de brokjes krijg (prakken met water en melk, aanbieden op een schoteltje... zowat alles heb ik al geprobeerd), dan hoor ik het graag!

Bedankt! :verliefd:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Gita »

Hoe oud is de kitten? Misschien snapt ie niet goed wat de bedoeling is van de brokjes. Ik zou hem iets geven wat ie heel lekker vind (tonijn?) en daar wat brokjes (niet zacht laten worden) doorheen doen. Dat een paar keer doen en kijken wat er gebeurt.

Misschien vind ie de (kitten)brokjes niet lekker? Poezen kunnen heel pietepeuterig zijn. :roll:

@Braken. Misschien had ie wel braakneigingen maar zat er niks meer in zijn maag. Ik zou me daar niet meteen zorgen over maken, wel weer als ie dit constant blijft doen natuurlijk.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Uumie »

Hij is nu 10 weken, maar bij zijn vorige eigenaar kreeg hij (precies dezelfde!!) brokjes en daar at hij ze wel. Dondersteentje. ;) Hij is hier pas net, dus ik weet nog niet zo goed wat hij heel lekker vindt eigenlijk. Daar ga ik straks (als hij wakker is, hihi) maar eens mee aan de slag.

Bedankt voor de geruststelling, had ik wel even nodig! ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Gita »

Nina at in het asiel kittenbrokjes maar heeft er hier nooit meer een hap van genomen. Volwassen poezen brokjes wou ze wel. Dit ontdekten we pas toen ze al verwend was met kattenmelk en tonijn. ;-)
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Uumie »

Haha, sneaky hoor. ;)
Nou ja, we hebben hier de hele dag volwassenbrokjes staan (we hebben ook twee volwassen heren), en daar heeft Charlie wel even aan gesnuffeld maar daar had hij ook geen interesse in. Gisteren heeft hij een klein beetje van de kittenbrokjes gegeten, een klein beetje kittenmelk gedronken en vanochtend jatte hij wat Sheba van één van de oudere katten, maar buiten dat zit er nog niks in dat buikje. ;) Drinken doet hij gelukkig wel goed!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door daantje »

Drinken doet ie gelukkig wel goed, maar eten is bij katten ook zo ontzettend belangrijk ;-) .

Ik ben echt een mier in dit soort dingen :icon_shifty: en zou het niet al te lang aankijken. Morgen moet ie toch echt wel wat meer gegeten hebben lijkt me, anders zou ik toch even advies vragen aan de dierenarts ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Uumie »

Dan ben ik ook een mier, want ik was ook van plan om morgen de DA te bellen als het niet beter zou gaan :lol: Kittens zijn gewoon nog zo teer en kwetsbaar, en zo hulpbehoevend. Bij zo'n kleintje kijk ik het liever niet te lang aan.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door daantje »

Dat doe je goed :smile: . Misschien is de kleine gewoon wat misselijk of zo, maar dat kan dan zo gemakkelijk opgelost worden bij de dierenarts ;-) .

Hou je ons op de hoogte?
En succes morgen, hopelijk is het niet nodig dat je moet gaan bellen en eet hij gewoon weer lekker!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Uumie »

Precies, wie weet is er niks aan de hand, maar ik bel liever een keer teveel dan een keer te weinig zeg maar. ;)
Ik heb hem net weer een klein beetje Sheba met wat brokjes gegeven, omdat hij Sheba wel lust. Maar meneertje eet netjes om de brokjes heen. :roll: Nou ja, in ieder geval is zijn eetlust er dus wel. Misschien moeten we morgen wat andere merken brokjes proberen. Al vind ik het wel raar dat hij de brokjes die hij bij zijn vorige eigenaren kreeg ineens niet meer lust. :???:
En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Camoth »

Bindi at bij mij in het begin ook haar brokjes niet en alleen natvoer. Dus kreeg ze dat de eerste twee dagen. Daarna langzaam met brokjes gemixed en kattenmelk. Nu eet ze prima haar brokjes op.

Coco moet ook trouwens wel eens dat slijm overgeven. Geen idee waarom ze dat doet. Maar volgens mij kan het geen kwaad.

Succes met de kleine!!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Leonie89 »

Benthe ook hoor.. vaak zit er dan gewoon wat dwars.. een grasspriet of een stukje speelgoed (gelijk weggegooid!!)
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door chellemi »

Let wel even op dat je niet te vaak van brokjes wisselt want daar kunnen ze ook misselijk van worden en gaan braken...
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Uumie »

Bedankt voor de tips allemaal!
Uiteindelijk toch maar de DA gebeld, want hoewel Charlie gisteravond nog wat brokjes heeft gehad, wilde hij vandaag weer niet. De DA raadde ons aan om speciale kittenmousse te kopen en langzaam steeds meer brokjes daardoor te mengen.
En dit lijkt te werken! Hij heeft zich vandaag lekker volgegeten! Er zaten nog niet zoveel brokjes door, maar in ieder geval heeft hij wat binnen. De kittenmousse bevat ook alle bouwstoffen die hij nodig heeft, dus wordt hij groot en sterk. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten moet overgeven maar wil niet

Bericht door Camoth »

Ja precies, dat gebruikte ik ook met Bindi. Van RC babycat. En dan nog met kattenmelk erdoor omdat ze ook niet dronk terwijl het toen bloedheet was. Werkte heel goed!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie