(Buurt)kat lijkt verlaten en miauwt klaaglijk

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Sophia84
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2009 16:25

(Buurt)kat lijkt verlaten en miauwt klaaglijk

Bericht door Sophia84 »

Hallo allemaal,

ik ben hier voor het eerst en dit forum leek mij de beste plek voor mn vraag.

In een tuin 2 huizen verder zit al dagen een grijze kat. Hij of zij kan zit een aantal keer per dag hardverscheurend te miauwen bij het huis. Voor de rest hangt hij een beetje rond en slaapt wat op het schuurtje. Ik zelf woon 2 hoog dus kijk uit op de tuin. En op de zielige kat. En dit nu een week.

Twee keer heb ik nou aangebeld en er was niemand thuis. Maar dat kan ook toevallig zijn. Wie weet zijn ze wel op vakantie!
(vond het eng om aan te bellen, tsja wat zeg je dan: 'hej zorg eens voor je kat'?)

Wat zal ik doen? Bijvoeren? hij lijkt wat magerder te worden. Maar echt goed kan ik m niet zien van die afstand. En bijvoeren zou over twee hekken heen eten gooien betekenen. Dat is ook weer zo. Tis ook niet alsof het beestje opgesloten zit. We wonen midden in Rotterdam, dus t lijkt me niet echt een zelfredzame kat. t gemiauw gaat echt door merg en been.

Wat zouden jullie doen? Iemand advies of een tip
Groet Sophia
Laatst gewijzigd door Admin op 03 aug 2009 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: (Buurt)kat lijkt verlaten en miauwt klaaglijk

Bericht door Admin »

Hoi Sophia,

Het kan ook een kat zijn van de buren verderop die in de tuin gesprongen is en er niet meer uit kan, maar als hij OP het schuurtje slaapt, dan kan hij ook uit de tuin. Het lijkt dus inderdaad of de kat van die mensen van die tuin is.
Probeer vandaag nog eens aan te bellen. Als ze wel thuis zijn, kun je ook gewoon vragen of die kat in de tuin van hen is, in geval de kat verdwaald is.

Als je een vermoeden hebt dat de kat achtergelaten is of verwaarloosd, bel dan met 0900-20 21 210 (10 ct p/m) waar je verwaarlozing kunt melden. Zij weten als het goed is wat je het beste kunt doen of nemen zelf actie.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie