Rare korstjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
NathuendENDen
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2003 10:59
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Rare korstjes

Bericht door NathuendENDen »

Spencertje heeft onder zijn neusvleugeltjes zwarte korstjes of opgedroogd snot. Maar het zit vast en soms hangt er ineens iets los en dat kan je dan wegvegen. Het is zwart en niet heel hard, maar ook niet zacht. Beetje rare uitleg, maar ik hoop dat jullie het begrijpen, Ventje heeft het helemaal niet.
Hebben jullie dit weleens eerder gezien?

Groetjes Nathalie
Cats rule!!
Dogs Drool...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik heb dit bij beide katjes wel eens gezien.
Quinto had dit vrij veel als kitten zijnde, ik maakte dat vaak schoon met een watje met lauw water dan laat het namelijk wel makkelijk los. Dat is eigenlijk vanzelf over gegaan. En van de week zag ik het bij Xandor ook toevallig.
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als het niet loslaat met water, kun je een beetje (olijf- of andere) olie op een watje doen. Daarmee haal je het zo weg. Het kan verder volgens mij geen kwaad.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Romeo (volwassen kat van 1 jaar) heeft dit regelmatig. 't is gewoon viezigheid dat je inderdaad zelf weg kunt halen.

Toen ik toch bij de da was heb ik het gevraagd, maar de ene kat heeft dat sneller dan de andere kat.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ook hier zie ik het regelmatig. Het valt mij vooral op bij de katjes met een roze neusje. Bij de zwarte neuzen zie ik het wat moeilijker. Ik denk dat het gewoon een beetje snot is, waar wat stof bij is gekomen. Ook hier gaat het de ene keer makkelijker weg dan de andere keer. Vaak verdwijnt het ook vanzelf! Wil ik een neus schoonmaken, sprint de kat weg en een half uur later is de neus weer schoon!

groetjes, Muis
Gesloten